• <

Wynik wyszukiwania - "MGO" - Wiadomości

Kongsberg na fali zysków. Korony z biznesu na morzu, lądzie i w powietrzu

Działalność i wyniki ekonomiczne Grupy Kongsberg w 2023 r. dowiodły, że działalność w przemysłach obronnych, morskich i kosmicznych to dobry i perspektywiczny biznes. Portfel zamówień Grupy wzrósł z 63 256 NOK na koniec 2022 r. do 88 550 mln NOK na koniec 2023 r. Portfel zamówień Kongsberg Maritime wzrósł o 2 674 mln NOK, Kongsberg Defence & Aerospace o 21 837 mln NOK, Kongsberg Discovery o 496 mln NOK, a Kongsberg Digital o 884 mln NOK w ciągu roku.
07.04.2024

"Ostrobok" i "Wargacz" zakończone. Największe tegoroczne ćwiczenia Marynarki Wojennej za nami

Do 8 marca trwały największe w tym roku ćwiczenia 3. Flotylli Okrętów oraz 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, kolejno pk. "Ostrobok-24" i "Wargacz-24". Te coroczne przedsięwzięcia będące głównymi punktami roku szkoleniowego jednostek polskiej Marynarki Wojennej były w tym roku częścią ćwiczeń Wojska Polskiego pk. "Dragon-24", odbywających się w ramach największych manewrów NATO od czasu Zimnej Wojny, "Steadfast Defender-24".
14.03.2024

Grupa Unimot rozpoczęła dostawy paliw żeglugowych w polskich portach

Kontynuując przyjętą strategię dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w polskich portach. Pierwsza dostawa odbyła się 11 marca 2024 r. – w porcie w Gdyni zatankowana (zabunkrowana*) została jednostka Fairplay VII, należąca do firmy Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. Sp.k. Działalność bunkrowa Grupy Unimot prowadzona będzie w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie.
13.03.2024

PGE i Ørsted podpisały kolejną umowę dotyczącą wyprowadzenia mocy dla projektu Baltica 2

Umowa obejmuje wykonanie przewiertu sterowanego pod plażą niezbędnego do poprowadzenia linii kablowych 275 kV oraz budowy tzw. muf łączeniowych, czyli stanowisk łączących morskie linie kablowe z lądowymi. Prace zrealizuje konsorcjum polskich firm – ROMGOS Gwiazdowscy i ZRB Janicki.
28.02.2024

Konferencja Offshore Wind Logistics & Supplies po raz dwunasty [WIDEO]

Wciąż nie cichą echa po międzynarodowej Konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies. Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej już po raz 12. udowodniło, że to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu eventów związanych z rozwojem gospodarczym sektora MEW w naszym regionie.
03.10.2023

W Ustce odbyła się wizyta studyjna na statku serwisowym morskich farm wiatrowych

W piątek, 22 września br., burmistrz Jacek Maniszewski oraz przedstawiciele środowiska rybackiego, stoczni i portu mieli okazję obejrzeć innowacyjną jednostkę CTV, która zacumowała przy nabrzeżu władysławowskim, z którego firma RWE planuje w przyszłości prowadzić prace serwisowe. RWE zamierza wykorzystać port w Ustce jako bazę operacyjną i serwisową dla F.E.W. Baltic II, swojej pierwszej morskiej farmy wiatrowej na polskich wodach Bałtyku.
25.09.2023

Dekarbonizacja w klastrze (nie tylko) norweskim. Polski BSSC ZEV HUB jest na kursie

Globalny transport jest odpowiedzialny za jedną czwartą globalnej emisji gazów cieplarnianych (GHG). W ciągu najbliższych trzech dekad globalna flota pojazdów wzrośnie z 1,2 miliarda do 2 miliardów pojazdów, liczba lotów pasażerskich wzrośnie o 130%, a tonomil ładunków na morzu wzrośnie o 35% - alarmował Remi Eriksen, prezes i dyrektor generalny grupy DNV w czasie spotkania z dziennikarzami podczas Nor Shipping 2023.
29.06.2023

Uwaga Wodór! "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " [ODCINEK SPECJALNY 19]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
27.06.2023

MSC Cruises stawia na E-LNG i zasilanie z lądu

MSC poinformowało, że podpisało długoterminową umowę na dostawy LNG ze skandynawską firmą energetyczną Gasum, która będzie wykorzystywana na nowym statku MSC Euribia. Podpisano również list intencyjny, którego celem jest dostarczanie przez Gasum znacznych ilości kilku tysięcy ton e-LNG do obsługi rejsów wycieczkowych począwszy od 2026 roku.
16.06.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie? [ODCINEK SPECJALNY #4]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
11.06.2023

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda? [ODCINEK 18]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy profesora Ludwika Pieńkowskiego, wykładowcę AGH i eksperta KGHM - z którym poruszają tematykę energetyki atomowej.
16.05.2023

Rusadir wypłynął z Nauty na szerokie wody

Ze Stoczni Remontowej Nauta wypłynął Rusadir – nowoczesny prom, który przechodził w Gdyni ostatnie prace przed wejściem do eksploatacji w barwach nowego operatora, linii Balearia.
10.04.2023

Fjord Line przekształca statki napędzane LNG na dwupaliwowe z powodu rosnących kosztów

Ze względu na wzrost kosztów paliwa w postaci skroplonego gazu ziemnego (LNG) i "niezrównoważoną sytuację finansową", norweski przewoźnik promowy Fjord Line zdecydował się na przebudowę swoich dwóch statków z silników zasilanych wyłącznie LNG na silniki dwupaliwowe, wykorzystujące skroplony gaz ziemny i paliwo żeglugowe MGO.
28.12.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O NesoBusie - Polskim Autobusie Wodorowym - oraz planach Grupy Polsat na zeroemisyjny transport nad Wisłą [Odcinek 12]

Grupa Polsat to nie tylko potęga medialno-telekomunikacyjna w naszym kraju, ale również coraz większa siła na polskim rynku energetyczno-paliwowym.
12.12.2022

Westcon Design Poland. Wyrośli z polskiej stoczni i światowego offshore

Zespół Westcon Design Poland tworzą byli projektanci Stoczni Szczecińskiej oraz młodzi entuzjaści współczesnej techniki. Doświadczenie zdobyli realizując ambitne projekty jednostek budowanych w Stoczni Szczecińskiej, jak i w ramach uczestnictwa w międzynarodowych przedsięwzięciach offshore, głównie w Norwegii. Szefów tego prężnie działającego biura projektowego zapytaliśmy o kierunki działalności i najciekawsze przykłady ich prac.
08.11.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O roli, jaką w transformacji energetycznej mogą odegrać zielone gazy płynne, opowiada Bartosz Kwiatkowski z Polskiej Organizacja Gazu Płynnego [odcinek 12]

Dzisiaj premiera dwunastego odcinka podcastu Uwaga wodór! O kryzysie energetycznym, zmianach klimatycznych i , z rozproszonymi źródłami energii i równym dostępem do zasobów. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta Bartosza Kwiatkowskiego dyrektora Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
05.10.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru PKN Orlen S.A.? [odcinek 7]

Dzisiaj premiera najnowszego 7 odcinka podcastu Uwaga Wodór! O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru Grupy Orlen?
08.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. [odcinek 5]

Dzisiaj premiera piątego odcinka podcastu Uwaga wodór! Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta inż. Wojciecha Nowaka, kierownika projektów wodorowych w Grupie Veolia.
09.05.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O energetyce i paliwach jutra. [odcinek 4]

Dzisiaj premiera czwartego odcinka podcastu Uwaga wodór! O energetyce i paliwach jutra.
12.04.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej [odcinek 3]

Dzisiaj premiera trzeciego odcinka podcastu Uwaga wodór! Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej.
15.03.2022

Biopaliwa dla żeglugi. Singapur, DP World, CMA CGM i Unifeeder i inni przecierają szlaki

Ceny bunkru znowu rosną skokowo w wyniku napaści Rosji na Ukrainę, wprowadzenia restrykcji ekonomicznych w stosunku do Rosji i zamieszania na rynku dostawców. Z zainteresowaniem przyjęto więc informację GoodFuels, które prognozuje że do 2050 r. biopaliwa będą stanowić jedną czwartą dostaw. Wprowadzenie cen paliw niskosiarkowych prawdopodobnie zapewni wzrost popytu na biopaliwa, ponieważ różnica kosztów produkcji między obydwoma rodzajami paliw nimi spadnie.
08.03.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? [odcinek 2, część 2]

Dzisiaj premiera drugiej części drugiego odcinka podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie: Wodór to ekologia czy biznes?
27.01.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? Odcinek 2 część 1

Dzisiaj premiera drugiego odcinku podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie - wodór to ekologia czy biznes?
17.01.2022

Innowacyjny kalkulator - narzędzie pomagające liniom żeglugowym obliczyć emisję CO2

Minęło ponad dziesięć lat od czasu, gdy IMO po raz pierwszy ustanowiła międzynarodowe obowiązkowe środki poprawy efektywności energetycznej statków, mające na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG). Pakiet środków w połączeniu ze wsparciem przy ich wdrażaniu skierował żeglugę na prostą drogę ku dekarbonizacji.
08.01.2022

Sukces testów konwersji wychwytywania dwutlenku węgla w skruberach

Producent skruberów Langh Tech, który za pośrednictwem siostrzanej firmy Langh Ship jest jednocześnie armatorem, rozpoczął badania nad możliwością wychwytywania dwutlenku węgla na pokładach statków. Pierwsze testy zostały pomyślnie przeprowadzone na pokładzie jednej z flot Langh Ship, z wykorzystaniem istniejącej hybrydowej płuczki Langh Tech zainstalowanej na pokładzie.
31.12.2021

Uwaga wodór! Premiera podcastów o zielonej energetyce na ZielonaGospodarka.pl

Uwaga Wodór! To nowa seria podcastów o transformacji energetycznej, dekarbonizacji i zrównoważonym rozwoju gospodarki, czyli trendach, które coraz mocniej zarysowują się w naszym otoczeniu – w których wodór postrzegany jest jako nośnik energii i zeroemisyjne paliwo przyszłości.
16.12.2021

Lotos Asfalt dostarczy paliwo Morskiemu Oddziałowi Straży Granicznej

Lotos Asfalt ponownie wygrał przetarg na zapewnienie żeglugowego oleju napędowego dla jednostek Morskiego Oddziału Straży Granicznej.
29.11.2021

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Gaz w cenie - grecki armator wpasowuje się w rynek i odbiera nowoczesne statki do przewozu LNG

W ramach nowej serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Tym razem opiszemy jednostki stosowane do przewozu ładunku skroplonego gazu ziemnego, w ciekłym stanie skupienia, tzw. LNG (ang. liquefied natural gas), które niedawno zostały odebrane przez greckiego armatora z azjatyckiej stoczni i weszły do bieżącej eksploatacji.
25.10.2021

Historia badań i inicjatyw międzynarodowych w sprawie zatopionej amunicji

Zatopiona amunicja, a zwłaszcza amunicja chemiczna była postrzegana jako problem polityczny. Spowodowane było to kwestiami związanymi z odpowiedzialnością prawną. Powszechnie akceptowana zasada „Zanieczyszczający Płaci” (z ang. Polluter Pays) jest już w użyciu od IX wieku, ale jej stosowanie formalne to historia najnowsza.
22.10.2021

SunStone odbiera trzeci ekologiczny statek ekspedycyjny

Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
19.10.2021

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni. Dzień pierwszy za nami

W czwartek (7 października) rozpoczęła się 20. edycja Forum Gospodarki Morskiej. Zaplanowano debaty i spotkania z ciekawymi gośćmi - oczywiście na temat gospodarki morskiej. W programie - trwającego do jutra - wydarzenia jest pięć nowych paneli tematycznych, w których udział weźmie ponad 30 prelegentów.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Forum gorących dyskusji w Gdyni

Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października.
09.09.2021

Forum Gospodarki Morskiej Gdynia

Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października.
07.09.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

PSV Cooper Viking przekazany armatorowi Borealis Maritime

W sobotę, 1 maja z Gdańska wypłynął statek Cooper Viking. Oznacza to, że stocznia Remontowa Shipbuilding ostatecznie zakończyła budowę serii wielozadaniowych jednostek specjalistycznych typu PSV (Platform Supply Vessel), początkowo zamówionych przez Siem Offshore.
05.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Czas na skrubery. Nie dać się wypłukać z rynku. 5200 statków z płuczkami w 2024 to szansa dla polskich stoczni

Rynek transportu morskiego przechodzi rewolucję w napędach. Armatorzy ograniczają emisję szkodliwych substancji do powietrza na coraz większej ilości statków. Utrzymuje się popyt na instalację płuczek. To szansa dla polskich stoczni remontowych.
22.03.2021

Niskosiarkowy diesel z LOTOSU dla statku badawczego

Spółka LOTOS Asfalt wygrała przetarg na dostawy niskosiarkowego oleju napędowego dla statku badawczego Baltica.To jednostka, która prowadzi m.in. badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku.
27.01.2021

Statek typu PSV Coey Viking przekazany armatorowi

Zakończyła się budowa pierwszego z dwóch wielozadaniowych statków specjalistycznych typu PSV, zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. przez firmę Borealis Maritime. PSV Coey Viking będzie eksploatowany pod zarządem technicznym firmy armatorskiej Viking Supply Ships AB.
20.01.2021

LOTOS Asfalt przedłuża umowę z PŻB

Spółka LOTOS Asfalt zawarła pod koniec listopada br. kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką. Porozumienie dotyczy dostaw niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora. Wartość umowy to około 66 mln złotych.
14.12.2020

GAZ-SYSTEM ma komplet wykonawców dla gazociągu Polska – Litwa

W lipcu spółka podpisała ostatnie dwie umowy na wykonanie robót budowlanych na południowym odcinku interkonektora Polska – Litwa (GIPL). Zakontraktowane zostały także dostawy rur i armatury. GIPL na całym odcinku wchodzi w fazę budowlaną.
03.08.2020

Unia wesprze unikatowy projekt holenderskiej firmy

Titan LNG, holenderski dostawca LNG na rynki morskie i przemysłowe w Europie, uzyskał finansowanie na swój projekt bio-LNG.
19.07.2020

Paliwo LOTOSU napędza polskie promy

Spółka LOTOS Asfalt zawarła roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw RMD80 oraz MGO, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries.
10.01.2020

Chińska stocznia buduje dla TT-Line prom napędzany LNG. Będzie kursował po Bałtyku

Chińska stocznia Jiangsu Jinling w Nanjing rozpoczęła budowę promu TT-Line w ramach projektu "Green Ships". Jednostka będzie napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG).
20.12.2019

Azjatyckie rafinerie ze wzrostem zysków dzięki IMO 2020

Azjatyckie rafinerie zaczynają odczuwać gwałtowny wzrost popytu na czystsze paliwa, co podnosi zyski z produkcji oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO) na kilka tygodni przed wprowadzeniem nowych zasad IMO 2020 o zawartości siarki w paliwach.
08.12.2019

DNV GL wprowadza nowe reguły i notacje dot. stosowania gazu ciekłego w transporcie morskim

DNV GL opracowało nowe reguły klasowe i notacje: „LPG - napędzany gazem” do wykorzystania skroplonego gazu (LPG). Chce przez to sprostać nowym wyzwaniom w oczekiwaniu na rosnące zainteresowanie branży przed IMO 2020 i dekarbonizację przemysłu żeglugowego. Jest to również sposób na wyeliminowanie luk istniejących w międzynarodowych przepisach dotyczących paliw w transporcie morskim.
04.12.2019

Remontowa Shipuilding sprzedała dwa nieodebrane przez armatora statki PSV - nadal szukają klienta na arktyczne kontenerowce

Remontowa Holding sprzedała dwa statki PSV, które od kilku lat stoją w stoczni nieodebrane przez armatora Siem Offshore Contractors. Jednostki kupuje Viking Supply Ships AB. Umowa sprzedaży obejmuje również przebudowę jednostek.
06.11.2019

GP Global dostarczyło pierwsze paliwo zgodnie z regulacjami IMO 2020 do Fujairah

GP Global dostarczyło pierwszy ładunek paliwa niskosiarkowego (LSFO), zgodnego z regulacjami IMO 2020. Odbiorca była bunkierka w Porcie Fujairah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
29.09.2019

Wdrożenie od 2020 roku określonego przez IMO limitu maksymalnej zawartości siarki na poziomie 0,5% w paliwach olejowych

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w swojej przełomowej decyzji, zarówno w stosunku do środowiska morskiego, jak i zdrowia ludzkiego, określiła dzień 1 stycznia 2020 r., terminem wdrożenia wymagań dotyczących redukcji zawartości siarki w paliwach olejowych używanych przez statki w żegludze światowej do poziomu maksymalnie 0,5 % zawartości siarki, zgodnie z wymaganiami MEPC.280(70). Zgodnie z nowym globalnym limitem, określonym w prawidle 14.1.3 Załącznika VI do Konwencji MARPOL, wszystkie statki, pływające poza granicami Obs
17.07.2019

Położono stępkę pod trzeci wycieczkowiec ekspedycyjny dla Hapag-Lloyd Cruises

16 lipca w rumuńskiej stoczni Vard Tulcea odbyła się ceremonia położenia stępki pod Hanseatic Spirit, trzeci wycieczkowiec ekspedycyjny budowany dla Hapag-Lloyd Cruises.
16.07.2019

Rozpoczęła się budowa trzeciej jednostki hanzeatyckiej dla Hapag-Lloyd

Oficjalnie ruszyła budowa trzeciego wycieczkowca z serii hanzeatyckiej dla Hapag Lloyd. Zaprojektowanie i konstrukcja jednostki o nazwie Hanseatic Spirit została przyznana latem 2018 roku stoczni Vard.
09.06.2019

11 mln ton asfaltów od LOTOS Asfalt

Tyle łącznie do dziś sprzedał LOTOS Asfalt. Około 2 mln ton z tego stanowiły asfalty modyfikowane MODBIT – sztandarowy produkt spółki wchodzącej w skład Grupy Kapitałowej LOTOS. Firma konsekwentnie angażuje się w działalność B+R, inwestuje w innowacje i zamierza nadal wdrażać nowe produkty oraz rozwiązania. W tym roku obchodzi 15-lecie swojej działalności.
09.04.2019

Brytyjska perspektywa Brexitu. Specjalne wydanie Biuletynu Europejskiego BAS

Sejm RP zaprasza do lektury numeru specjalnego Biuletynu Europejskiego Biura Analiz Sejmowych poświęconemu w całości problematyce brexitu. Periodyk przybliża pojęcia soft- i hard- brexitu i prezentuje scenariusz bezumownego opuszczenia Unii przez Wielką Brytanię. Przedstawia także perspektywy Partii Konserwatywnej w kontekście brexitu.
22.02.2019

Większość wycieczkowców NCLH ze scrubberami do 2020 r.

Większość wycieczkowców Norwegian Cruise Line Holdings ze scrubberami do 2020 r. – poinformował portal bunkerspot.com. A to za sprawą przyjętej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) nowej normy emisji, na mocy której od 1 stycznia 2020 r. emisja związków siarki SOx zostaje obniżona z obecnego 3,5% zawartości w paliwie do 0,5%.
05.05.2018

Metanol odpowiedzią na ograniczenie dopuszczalnych limitów siarki w 2020 r.?

Branża morska coraz uważniej spogląda na metanol jako na alternatywne paliwo, które pozwoli wypełnić coraz bardziej wyśrubowane normy, dotyczące emisji szkodliwych związków. Jednym z pionierów, gdy chodzi o zastosowanie metanolu stała się Stena Line.
19.04.2018

Emisja dwutlenku węgla w transporcie morskim - unijne regulacje

Komisja Europejska w 2016 r. opublikowała dwa rozporządzenia wykonawcze wprowadzające narzędzia do prowadzenia monitoringu oraz raportowania zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla (CO2) z transportu morskiego.
31.10.2017

Znamy już nazwę budowanej w stoczni Crist jednostki

Spółka Acta Marine ujawniła nazwę swojej najnowszej jednostki do obsługi farm wiatrowych (WFSV). Statek o nazwa Acta Auriga obecnie znajduje się w fazie budowy w stoczni Crist.
14.09.2017

Gigant wśród ciężarowców na gdańskiej redzie

Doskwise Vanguard, najpotężniejszy półzanurzalny ciężarowiec na świecie, odwiedził na kilka godzin Zatokę Gdańską. Wczesnym rankiem (23.08) wszedł na redę, gdzie odbyło się jego bunkrowanie.
23.08.2017

Na ten obrazek można patrzeć godzinami! Fantastyczne wideo

Młody humbak z niewyjaśnionych powodów wpłynął do mariny w amerykańskiej miejscowości Ventura. Wieloryb nie potrafił znaleźć drogi do oceanu, podjęto więc akcję ratunkową, która zakończyła się sukcesem. Nagranie pochodzi z maja tego roku, w tej chwili podbija polski internet.
04.08.2017

Statki zawijające do Gdańska wciąż chętniej tankują w Rosji

Do gdańskiego terminalu DCT wpływają coraz większe statki. Okazuje się jednak, że rzadko w tym samym czasie dochodzi do bunkrowania, bo te armatorzy wolą przeprowadzać na wodach rosyjskich.
01.08.2017

Wypadek polskiego statku

Drobnicowiec Osa, pływający pod cypryjską banderą, uderzył w nabrzeże portu w Kaliningradzie. Nikomu nic się nie stało.
28.03.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Euroafrica Shipping Lines powiększa flotę

ESL America (wcześniej BBC Ems). To wielozadaniowy drobnicowiec z rynku statków używanych, który w listopadzie dołączy do floty szczecińskiego przewoźnika Euroafrica Shipping Lines (ESL). Wcześniej jednostka pracowała dla BBC Chartering z Leer w Niemczech (Briese Schiffahrt).
08.10.2016

Są problemy z wyciągnięciem masowca Benita z mielizny. Jeden z pracowników zraniony

Już trzeci tydzień trwają pracę nad wyciągnięciem ogromnego masowca Benita z mielizmy u wybrzeży Mauritiusu, po tym jak wpłynął na nią w zeszłym miesiącu.
07.07.2016

Bójka na pokładzie zakończyła się wpłynięciem statku na mieliznę (wideo)

Masowiec o nośności 44 tys. ton utknął na mieliźnie w pobliżu Mauritiusu, po tym jak doszło do bójki między członkami załogi. Część doniesień donosi nawet o buncie na pokładzie.
19.06.2016

Transport Week 2016: wszystkie ręce na pokład ku poprawie sytuacji na rynku

Ponad 300 uczestników 21 narodowości wzięło udział w 6. edycji Transport Week – jednej z najciekawszych wydarzeń transportowych w tym roku w regionie CEE i całego kontynentu.
11.03.2016

Symboliczne położenie stępki pod nowy prom Tallinka - Megastar

Wczoraj w stoczni Meyer Turku odbyło się oficjalne położenie stępki pod budowę nowego promu dla Tallink, który będzie nazywał się Megastar.
10.02.2016

Czy łapaczka trafi na złom?

Należąca do Grupy ORLEN spółka akcyjna SHIP – SERVICE jest liderem na polskim rynku bunkrowym. Jej inwestorem strategicznym, a zarazem większościowym udziałowcem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN. W skład floty SHIP – SERVICE wchodzi jedna także wyjątkowa jednostka – łapaczka, cieszącą się wśród działających w Porcie Szczecin podmiotów opinią pogromczyni zanieczyszczeń.
24.11.2015

Stena Germanica szykuje się na kolejną konwersję

Już wkrótce rozpocznie się konwersja kolejnego silnika na promie Stena Germanica. Jednostka napędowa zostanie dostosowana do zasilania metanolem. To nie koniec zmian.
20.11.2015

Remontowa Marine Design & Consulting zaprojektowała prom pasażersko-samochodowy z napędem LNG

Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. opracowała nowy projekt promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG na rynek europejski i północno-amerykański RMDC 3217.
15.11.2015

Wybudowany w Polsce statek już ochrzczony

Acta Orion, jednostka do obsługi farm wiatrowych (WFSV) został 22 października ochrzczony w holenderskim porcie Harlingen. Kadłub statku został wybudowany wcześniej w polskiej Partner Stoczni z Polic.
28.10.2015

LNG czy metanol, czyli różne podejścia szwedzkich armatorów do paliw alternatywnych

Dwóch szwedzkich operatorów promowych: Stena Line i Viking Line wybrało dwa różne rozwiązania paliwowe w związku z dostosowaniem statków do wymogów dyrektywy siarkowej obowiązującej w Północnej Europie.
12.10.2015

PŻM - kosztowna ochrona środowiska

Polska Żegluga Morska od wielu lat prowadzi wielorakie działania w trosce o ochronę środowiska morskiego. Zgodne jest to zarówno z przyjętą polityką przedsiębiorstwa, jak i ogólnym trendem w światowej żegludze, która zobligowana jest do stosowania coraz to nowych proekologicznych przepisów stanowionym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
21.09.2015

Partner Stocznia przekazała kadłub statku Holendrom (WIDEO)

Partner Stocznia z Polic zbudowała statek do obsługi farm wiatrowych. Częściowo wyposażona jednostka - Acta Orion została w środę przekazana holenderskiej stoczni CIG Shipbuiling gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wyposażeniowe przed oddaniem statku właścicielowi – Acta Marine.
09.06.2015

Duże różnice cen w rodzajach paliw o niskiej zawartości siarki

Według rynkowych ekspertów cena paliw o niskiej zawartości siarki może ulegać w najbliższym czasie znacznym wahaniom.
12.05.2015

Przeprawy promowe bardzo bezpiecznym środkiem transportu

Interferry to organizacja założona w 1976 roku, której celem było stworzenie platformy współpracy i wymiany informacji między podmiotami branży promowej. Interferry posiada obecnie 225 członków w 38 krajach.
16.04.2015

W Szczecinie zwodowano kadłub statku do obsługi farm wiatrowych

We wtorek, 7 kwietnia w Szczecinie zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi farm wiatrowych. Konstrukcja została wykonana przez szczecińską spółkę Partner Stocznia na zamówienie CIG Shipbuilding. Statek o nazwie Acta Orion będzie teraz wykończony przez ten koncern i przekazany właścicielowi - Acta Marine z Holandii.
08.04.2015

Stena Germanica oficjalnie pierwszym na świecie promem zasilanym metanolem

26 marca Stena Germanica, stała się pierwszym na świecie promem zasilanym metanolem. Jednostka ponownie weszła do służby po kilkumiesięcznej przerwie, w czasie której prowadzone były prace dostosowawcze.
31.03.2015

Maersk Line zamawia nowe kontenerowce

Maersk Line złożył w czwartek zamówienie na siedem kontenerowców o pojemności 3,6 tys. TEU każdy. Jednostki zostaną zbudowane w stoczni COSCO w chińskim Zhoushan. Będzie to część 5-letniego planu (o wartości 15 mld dolarów) modernizacji i poszerzenia floty duńskiego armatora.
26.03.2015

Stena Germanica opuściła Gdańską Stocznię Remontową

Wczoraj, 24 marca Gdańską Stocznię Remontową opuścił prom Stena Germanica. Należąca do szwedzkiego armatora jednostka, jako pierwsza tej wielkości na świecie, została przystosowana do spalania metanolu.
25.03.2015

Stena Germanica w Stoczni „Remontowa”- półmetek prac nad pierwszym promem zasilanym metanolem na świecie

Już na półmetku są prace w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA nad przebudową promu Stena Germanica. Od końca marca bieżącego roku Stena Germanica rozpocznie kursowanie jako pierwszy prom napędzany metanolem. Dzięki temu Stena Line jako pierwszy przewoźnik na świecie będzie posiadał w swojej flocie prom napędzany nowym paliwem, które znacząco zmniejszy emisję siarki i cząstek stałych w porównaniu do wcześniej stosowanych paliw statkowych.
05.03.2015

Na morzu jest taniej, niż się spodziewano

Spadek cen ropy naftowej i paliw okrętowych obniżył zdecydowanie w ubiegłym roku koszty transportu morskiego towarów w kontenerach, zarówno na liniach Azja - Europa, jak i transatlantyckich.
30.01.2015

Rekordowy początek roku w Gdańskiej Stoczni Remontowa

Gdańska Stocznia Remontowa styczeń może już zaliczyć do rekordowych miesięcy. W stoczni jednocześnie remontowanych jest ok. 20 statków a kolejne czekają w kolejce.
23.01.2015

Pierwszy ekologiczny prom w Świnoujściu

W 2008 r. Organizacja IMO (International Maritime Organisation) postanowiła, że począwszy od 1 stycznia 2015 r. na tzw. obszarach SECAs (Sulfur Emission Control Areas) maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwach okrętowych wynosić będzie jedynie 0,1% zamiast obowiązującego dotychczas 1,0%.
16.12.2014

31 armatorów domaga się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej

Niecałe 30 dni pozostało do wprowadzenia dyrektywy siarkowej: Liczba członów sojuszu Trident Alliance niemal się podwoiła. Strategia odnośnie Europy Północnej pozostaje największą niejasnością.
04.12.2014

Jaką rewolucję w logistyce wywoła dyrektywa „siarkowa” ?

Nieuchronne podwyżki stawek frachtu promowego od 1 stycznia 2015 roku zostaną niemal w całości przerzucone na przewoźników drogowych i kolejowych. Zarazem istnieje groźba dalszych ich podwyżek, a w efekcie destabilizacji sytuacji wielu wyspecjalizowanych spółek transportowych.
01.12.2014

Stena Line przygotuje pierwszy na świecie statek na metanol w Stoczni Remontowej w Gdańsku

Stena Line, jeden z największych europejskich przewoźników promowych, będzie pierwszym na świecie operatorem posiadającym w swojej flocie prom pasażerski napędzany metanolem. Zmiana paliwa w znacznym stopniu ograniczy emisję spalin.
28.11.2014

Porty w Europie: Czy nowe przepisy odwrócą transport ładunków od Europy?

W sprawie dyrektywy siarkowej porty początkowo zajmowały stanowisko neutralne uważając, że ta zmiana wpływa na nie w niewielkim stopniu i tylko pośrednio. Obecnie zdajemy sobie jednakże sprawę, że niektórzy przewoźnicy w celu unikania obszarów o ograniczonej zawartości siarki będą przeniosą trasy na inne wody.
24.11.2014

Dyrektywa siarkowa: Popyt na MGO wzrośnie o 50%

Międzynarodowa Agencja Energetyczna (The International Energy Agency (IEA)) przewiduje, że popyt w Europie na olej napędowy o niskiej zawartości siarki (MGO), wzrośnie o 50% od 1 stycznia 2015 roku, a paliwo to będzie najchętniej wybierane przez amerykańskie kraje zjednoczone w OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (ang. Organization for Economic Co-operation and Development) – dane Agencja IEA opublikowała na podstawie doniesień Platts.
17.11.2014

Scandlines: Indywidualne dostosowanie tras

Przewoźnicy przygotowują się do wprowadzenia w życie unijnych przepisów określanych jako dyrektywa siarkowa. Wchodzące z dniem 1 stycznia 2015 roku regulacje zmuszają operatorów do ograniczenia zawartości siarki w paliwach stosowanych z 1 procenta do 0,1 procenta na statkach pływających w obszarze ECA (specjalne strefy kontroli emisji).
14.09.2014

Czy przestrzeganie nowych przepisów paliwowych będzie opłacalne?

Przewoźnik morski może zaoszczędzić znaczne sumy pieniędzy, jeżeli zdecyduje się zignorować nowe wymogi w zakresie emisji siarki, które wejdą w życie z dniem 1 stycznia.
11.09.2014

Niemiecki operator unowocześnia flotę

TT-Line znajduje się wśród tych operatorów, którzy kwestie dotyczące ochrony środowiska traktują priorytetowo. Niemiecki armator poinformował o tym, że wkrótce rozpocznie proces instalacji oczyszczacza spalin (płuczki) na jednym ze swoich statków. Rozwiązanie to przyczyni się do redukcji emisji siarki przez jednostkę.
23.07.2014

Stena Line - będzie drożej

Wprowadzenie dyrektywy siarkowej z dniem 1 stycznia 2015 roku zmusza armatorów do działania. W przypadku Stena Line jednym z podjętych kroków będzie podniesienie ceny frachtu o 15%. Tą informację przekazał Björn Petrusson – Dyrektor Stena Line ds. Frachtu w czasie międzynarodowej konferencji transportu i logistyki TransRussia 2014.
08.05.2014

Połączenie promowe do Wielkiej Brytanii zostanie zamknięte już wkrótce

Armator DFDS Seaways poinformował wczoraj o tym, że pasażerski i towarowy serwis na połączeniu promowym Esbjerg-Harwich zostanie zamknięty do końca września 2014 r. Główną przyczyną jest wzrost kosztów z tytułu wprowadzenie nowych zasad unijnych zgodnych z dyrektywą emisji siarki od 1 stycznia 2015.
30.04.2014

Transport Week 2014 – czwarta edycja międzynarodowego wydarzenia już w marcu

Nowe regulacje prawne, żegluga w SECA po 1 stycznia 2015, alians P3, polityka TEN-T – to tylko kilka, spośród wielu tematów, które podejmą zgromadzeni specjaliści i reprezentanci branży transportowej podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2014, odbywającego się już po raz czwarty w Gdańsku (4-6 marca 2014r.).
12.02.2014

Znany w Europie dodatek Xbee do paliw - już dostępny na polskim rynku

Xbee to naturalny enzymatyczny dodatek do wszelkiego rodzaju paliw - nie jest on produktem chemicznym. Jego organiczny skład umożliwia zastosowanie we wszystkich typach silników w kombinacji z wszelkiego typu paliwami. Głównym składnikiem Xbee jest enzym, który przyśpieszając reakcje chemiczne rozbija długie łańcuchy węglowodorowe, ułatwiając przez to spalanie paliwa. Poprzez prawidłowe działanie enzymu produkt przyczynia się do zmniejszenia ilości zanieczyszczeń w spalinach.
19.11.2013

Akademia Morska w Zatoce Gwinejskiej

W dniu 19 września 2013 w Cotonou w Beninie odbyło się uroczyste rozpoczęcie realizacji projektu CRIMGO – Critical Maritime Routes Gulf of Guinea finansowanego przez Instrument na rzecz Stabilności (IfS) Unii Europejskiej.
25.09.2013

Rosyjski żaglowiec na ratunek zalanej wyspie

O wsparciu rosyjskich marynarzy dla Mauritiusa poinformowała w środę rzeczniczka Federalnej Agencji Rybołówstwa Lubow Jołkina.
05.04.2013

M/f Wawel z nowym systemem

26 września, w szwedzkim Ystad, odbyła się oficjalna inauguracja systemu podawana prądu wysokiego napięcia na statek m/f Wawel. Obecni byli na niej znamienici goście, wśród których była Minister Środowiska Szwecji, Lena Ek.
10.10.2012

LOTOS napędza NATO. I to na medal

Ponad milion dwieście litrów lekkiego paliwa żeglugowego MGO na kilkanaście okrętów wojennych m.in: USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Rosji dostarczyła spółka LOTOS Asfalt. Paliwo z naszych barek trafiło do kilkunastu jednostek biorących udział w międzynarodowych ćwiczeniach NATO “BALTOPS 2010 Gdynia”, które odbywają się w czerwcu na Bałtyku.
16.07.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.