• <
nauta_2024

Chińska stocznia buduje dla TT-Line prom napędzany LNG. Będzie kursował po Bałtyku

mb

20.12.2019 09:27 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Chińska stocznia buduje dla TT-Line prom napędzany LNG. Będzie kursował po Bałtyku

Partnerzy portalu

Chińska stocznia buduje dla TT-Line prom napędzany LNG. Będzie kursował po Bałtyku - GospodarkaMorska.pl

Chińska stocznia Jiangsu Jinling w Nanjing rozpoczęła budowę promu TT-Line w ramach projektu "Green Ships". Jednostka będzie napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Dzięki zastosowaniu bezsiarkowego LNG jako paliwa, TT-Line zredukuje emisję cząsteczek stałych o 93 % oraz emisję tlenków siarki o 98 % w stosunku do konwencjonalnego paliwa MGO. Emisja tlenku azotu będzie również zmniejszona - o 82 %, a emisja CO₂ - nawet o 60 % w przeliczeniu na jednostkę frachtową. Jest to związane ze strategią firmy, która dąży do osiągnięcia maksymalnego wyniku pięciu gwiazdek według "Clean Shipping Index".
 
Prom typu ro-pax będzie kursował po południowej cześci Morza Bałtyckiego. Znajdzie się na nim miejsce dla 800 pasażerów i 200 samochodów. Będzie miał 230 metrów długości i 31,6 metrów szerokości.

Projekt "Green Ship" został opracowany przez kopenhaskie biuro projektowe OSK-Shiptech. System napędowy zapewni MAN Energy Solutions wraz z firmą Aspin Kemp&Associates specjalizującą się w systemach zarządzania energią i dystrybucji mocy.

MAN Solutions dostarczy: czyterosuwowe silniki  2 x 8L51/60DF + 2 × 6L51/60DF MAN dual-fuel, o łącznej mocy 29 400 kW; nastawne śruby napędowe MAN Alpha; system składowania i podawania paliwa gazowego MAN Cryo FGSS w tym zbiorniki paliwowe po 500 m3 każdy  typu C. AKA z kolei, zapewni system HyProp ECO oraz zespoły prądotwórcze i silniki dla prądnicy własowej oraz dziobowych sterów strumieniowych.  

TT-Line oferuje sieć połączeń promowych do południowej Szwecji. Lini  są obsługiwane przez sześć nowoczesnych promów, oferujących do 17 rejsów dziennie, łącząc port w Świnoujściu, porty niemieckie w Travemünde i Rostocku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg. Promy TT-Line przewożą rocznie ok. 900 000 pasażerów, 180 000 samochodów i ponad 400 000 jednostek ładunkowych.
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.