Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
Ocean Victory ma 104 metry długości, 18 metrów szerokości i zanurzenie 5,1 metra. Statek posiada konstrukcję X-Bow firmy Ulstein, która ma zapewnić znaczną wydajność operacyjną.
- Opracowaliśmy statek, w którym kadłub został zoptymalizowany pod kątem niskiego zużycia paliwa za pomocą analizy CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). Ponadto wdrożyliśmy projekt linii kadłuba ULSTEIN X-BOW, rozwiązanie wprowadzone po raz pierwszy do segmentu offshore, a dopiero od niedawna w branży rejsów wycieczkowych. Oprócz oszczędności paliwa, X-BOW łagodzi ruchy w morzu, zmniejszając uderzanie i wibracje oraz zwiększa komfort i odpoczynek dla pasażerów i załóg – powiedział główny architekt, Torill Muren.
Wszystkie statki z serii SunStone Infinity mają silniki Tier III z katalizatorami SCR w celu zmniejszenia emisji. Działają na niskosiarkowym morskim oleju gazowym (MGO), mają systemy odzyskiwania ciepła i światła LED. Do tego dochodzi system oczyszczania i zarządzania ściekami, który oczyszcza ścieki przed ich odprowadzeniem.
Statki te mają stabilizatory prędkości zerowej z dynamicznym pozycjonowaniem i są zbudowane zgodnie z kodem polarnym kategorii B, z klasą polarną 6 (klasa lodowa 1A na maszynach).
Statek wkrótce opuści China Merchants Heavy Industry, Haimen i będzie w drodze do Manili, aby odebrać załogę, a następnie krótki postój w Papeete, a stamtąd do Ushuaia w Argentynie, gdzie rejs rozpocznie się pod koniec listopada.
Ocean Victory rozpocznie Antarctica Cruises w listopadzie 2021 roku dla Albatros Expeditions, a w sezonie letnim American Queen Voyages będzie obsługiwać statek na Alaska Cruises.
W lipcu tego roku Sunstone Ships odebrało z tej samej stoczni drugi ekspedycyjny statek wycieczkowy klasy Infinity Ocean Explorer.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów