• <
PZT_1100x200_gif_2020

Euroafrica Shipping Lines powiększa flotę

Euroafrica Shipping Lines powiększa flotę - GospodarkaMorska.pl

pc

08.10.2016 Źródło: własne

ESL America (wcześniej BBC Ems). To wielozadaniowy drobnicowiec z rynku statków używanych, który w listopadzie dołączy do floty szczecińskiego przewoźnika Euroafrica Shipping Lines (ESL). Wcześniej jednostka pracowała dla BBC Chartering z Leer w Niemczech (Briese Schiffahrt).

ESL America został zbudowany w 2006 r. w stoczni Xingang Shipbuilding Heavy Industry w Tianjin w Chinach. Ma 143 m długości, 22,8 m szerokości oraz 9,7 m zanurzenia. Jego nośność to 17,5 tys. t. Drobnicowiec wyposażony jest w trzy ładownie o pojemności 21,7 m3 i trzy żurawie o udźwigu 80 t. Pozwala mu to na obsługę ładunków w tandemie o wadze 160 t.

Statek przystosowany jest do przewozu kontenerów i ładunków niebezpiecznych (klasy IMO I – w ładowni nr 1; ładunki niebezpieczne innych klas – w całej przestrzeni ładunkowej, z zastrzeżeniami kodu IMDG). Jednostka ma także wzmocnioną konstrukcję, co pozwala jej transportować ciężkie ładunki.

Euroafica SL kupiła ten statek głównie z myślą o wzmocnieniu przewozowego potencjału Linii Afryki Zachodniej. Niewykluczone jednak, że nowy właściciel wykorzysta go do obsługi serwisu, łączącego Afrykę Zachodnią ze wschodnim wybrzeżem Ameryki Północnej (Filadelfia /Camden – porty USA nad Zatoką Meksykańską).

Pod koniec ub.r. ESL nabyła dwa siostrzane statki, ESL Europa i ESL Africa, o podobnych parametrach. Obie jednostki obsługują Linię Afryki Zachodniej.

Dane techniczne ESL America:

  • nr IMO: 9347035;
  • rok budowy: 2006;
  • stocznia: Xingang Shipbuilding Heavy Industry – Tianjin, Chiny;
  • zanurzenie maksymalne: 9,70 m;
  • długość całkowita: 143,14 m;
  • szerokość konstrukcyjna: 22,80 m;
  • wysokość boczna do pokładu głównego: 13,30 m;
  • wysokość całkowita od stępki: 41,40 m;
  • tonaż pojemnościowy brutto/netto: 12 936/5824;
  • nośność: 17 500 t;
  • prędkość eksploatacyjna: 15 węzłów;
  • zużycie paliwa: 29 t (RMG 380; na dobę, w morzu)/2,1 t (MGO DMA na dobę, w porcie, bez użycia dźwigów)/4,7 t (MGO DMA, na dobę, w porcie, z użyciem dźwigów);
  • pojemność ładowni: 21 496 m3;
  • powierzchnia ładunkowa pod pokładem: 3184 m2;
  • powierzchnia ładunkowa na pokładzie: 1480 m2;
  • żurawie pokładowe: 3 × NMF, usytuowane na lewej burcie, o unosie 80 t każdy (w tandemie DOR do 160 t);
  • ładowność kontenerów: 958 TEU (nominalna)/617 TEU (kontenerów „statecznościowych” po 14 t);
  • gniazda dla kontenerów chłodzonych: 64, na pokładzie;
  • notacja klasy: GL + 100 A5 ICE E3 G + MC E3 AUT;
  • statek jest przystosowany do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich i Drodze Św. Wawrzyńca.
Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.