• <

DNV GL wprowadza nowe reguły i notacje dot. stosowania gazu ciekłego w transporcie morskim

Strona główna Prawo, polityka DNV GL wprowadza nowe reguły i notacje dot. stosowania gazu ciekłego w transporcie morskim
DNV GL wprowadza nowe reguły i notacje dot. stosowania gazu ciekłego w transporcie morskim - GospodarkaMorska.pl

mb

04.12.2019 Źródło: własne

DNV GL opracowało nowe reguły klasowe i notacje: „LPG - napędzany gazem” do wykorzystania skroplonego gazu (LPG). Chce przez to sprostać nowym wyzwaniom w oczekiwaniu na rosnące zainteresowanie branży przed IMO 2020 i dekarbonizację przemysłu żeglugowego. Jest to również sposób na wyeliminowanie luk istniejących w międzynarodowych przepisach dotyczących paliw w transporcie morskim.

„Z wyjątkiem skroplonego gazu ziemnego, obecnie wszystkie gazy i paliwa o niskiej temperaturze zapłonu podlegają„ alternatywnemu podejściu projektowemu, co oznacza, że ​​można je stosować, jeżeli udowodni się ich bezpieczeństwo i niezawodność systemów"- wyjaśnia DNV GL.

Reguły i notacje oparte są na zasadach DNV GL dla jednostek wykorzystujących LNG jako paliwo uwzględniają różnice we właściwościach i fazach między LPG, a LNG. Oznaczenie klas obejmuje silniki spalinowe, kotły, turbiny gazowe i hybrydowe. Obejmuje również wymagania dotyczące zaopatrzenia statku w paliwo, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty instalacji, od przyłącza bunkrowego do silników głównych i pomocniczych.

„Dzięki nowym regułom i notacjom klasowym chcemy zaoferować właścicielom jednostek stosującym LPG prostą ścieżkę do zgodności z alternatywnym podejściem projektowym narzuconym przez Kodeks IGF” - powiedział Geir Dugstad, dyrektor ds. Klasyfikacji statków i dyrektor techniczny w DNV GL (...) „W związku z faktem, że rynek paliwowy w przemyśle morskim staje się bardziej zróżnicowany, istotne jest, abyśmy nadal rozszerzali podstawowe zasady i przepisy w celu wspierania alternatywnych paliw" - doał

LPG jako paliwo może obniżyć emisję spalin, zarówno pod względem gazów cieplarnianych, jak i innych zanieczyszczeń. Według DNV GL ​​praktycznie wyeliminuje to emisję siarki i zmniejszy wydzielanie GHG o około 17 procent w porównaniu ze spalaniem HFO lub MGO.

LPG może również działać jako paliwo pomostowe do amoniaku. Materiały stosowane w zbiornikach i instalacjach LPG są w większości przypadków odpowiednie. Dzięki zaawansowanemu planowaniu można również zminimalizować dostosowania potrzebne do przejścia na amoniak z LPG

Jednostki działające na LPG nie będą mogły przekraczać globalnego limitu emisji siarki wynoszącego 0,5%, aby być w pełni zgodnym z obszarami kontroli emisji (ECA).

Źródło:
własne
legal_marine_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,13 $ baryłka  -0,48% 07:56
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2328,00 $ uncja  0,20% 07:55
 Platyna 877,30 $ uncja  -1,80% 07:56
 Srebro 23,89 $ uncja  -1,89% 07:56
 Złoto 1894,30 $ uncja  -0,46% 07:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.