Maersk Line złożył w czwartek zamówienie na siedem kontenerowców o pojemności 3,6 tys. TEU każdy. Jednostki zostaną zbudowane w stoczni COSCO w chińskim Zhoushan. Będzie to część 5-letniego planu (o wartości 15 mld dolarów) modernizacji i poszerzenia floty duńskiego armatora.
To pierwsze zlecenie na kontenerowce otrzymanie przez stocznie COSCO. Każdy ze statków będzie miał 200 metrów długości i zanurzenie 10 metrów.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z złożonego zamówienia . Musimy nadążyć za wciąż poszerzającym się rynkiem, a jedyny sposób to wprowadzanie do floty nowych jednostek najpóźniej do 2017 roku.
W tym roku złożymy kolejne zamówienia – zapewnia Soren Toft z Maersk Line.
Nowe jednostki mają być przeznaczone dla spółki-córki duńskiego giganta - Seago Line i będą wykorzystywane na krótkich trasach w Europie i regionie Morza Śródziemnego. Istnieje duża szansa, że zobaczymy je również na Bałtyku.
Kontenerowce będą zasilane paliwem MGO. Dostarczenie jednostek jest planowanie na kwiecień 2017 roku.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO