MSC poinformowało, że podpisało długoterminową umowę na dostawy LNG ze skandynawską firmą energetyczną Gasum, która będzie wykorzystywana na nowym statku MSC Euribia. Podpisano również list intencyjny, którego celem jest dostarczanie przez Gasum znacznych ilości kilku tysięcy ton e-LNG do obsługi rejsów wycieczkowych począwszy od 2026 roku.
Zbudowany w Chantiers de l'Atlantique we Francji i dostarczony w zeszłym miesiącu, nowy statek wycieczkowy o pojemności 184 011 ton brutto był ostatnim z klasy statków na zamówienie, ale także pierwszym, który przeszedł na LNG. Statek był wyposażony w cztery silniki Wärtsilä Dual Fuel (dwa 16V46DF i dwa 2 x 12V46DF), wszystkie zdolne do pracy na LNG lub morskim oleju napędowym (MGO).
Gasum dostarczyło MSC Cruises 400 ton bio-LNG, który miał zostać wykorzystany podczas dostawy Eruibii między St. Nazaire a Kopenhagą. MSC informuje, że był pierwszym operatorem dalekomorskich rejsów oceanicznych, który kupił bio-LNG i został wykorzystany do obsługi rejsu demonstracyjnego, który według firmy był pierwszym rejsem zerowym netto.
Gasum podkreśla, że e-LNG jest wytwarzany syntetycznie w procesie Power-to-Gas. Wodór jest wytwarzany z wody przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej pozyskiwanej z wiatru, słońca lub innych opcji, a następnie przetwarzany na metan poprzez dodanie niekopalnego dwutlenku węgla uzyskanego z wychwytywania dwutlenku węgla. Powstały w ten sposób syntetyczny odnawialny metan jest w pełni wymienny z gazem ziemnym i biogazem. Syntetyczny gaz może być podawany bezpośrednio w dowolnym stosunku do silników dwupaliwowych zainstalowanych na istniejących statkach, które obecnie zasilane są gazem ziemnym, biogazem, LNG lub skroplonym biogazem. Celem Gasum jest wprowadzenie na rynek siedmiu terawatogodzin (7 TWh) gazu odnawialnego rocznie do 2027 roku.
Ponadto MSC Group poinformowała, że jej oddział rejsów wycieczkowych zobowiązał się do korzystania z zasilania z lądu w co najmniej 15 nowych portach w latach 2024-2026. Obejmuje to Miami, a także porty w Hiszpanii, Norwegii, Danii, Szwecji, Francji, Holandii, na Malcie i we Włoszech. Europejskie porty inwestują w zasilanie z lądu w ramach pojawiających się przepisów dotyczących emisji i aby pomóc liniom wycieczkowym i innym spełnić wymagania dotyczące redukcji i eliminacji emisji w porcie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów