• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wypadek polskiego statku

mk

28.03.2017 06:04 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Wypadek polskiego statku - GospodarkaMorska.pl

Drobnicowiec Osa, pływający pod cypryjską banderą, uderzył w nabrzeże portu w Kaliningradzie. Nikomu nic się nie stało.

Do zderzenia doszło podczas cumowania. Jednostka podpływała do nabrzeża, kiedy wystąpiła awaria silnika oraz blokada maszyny sterowej. W wyniku czego Osa uderzyła w nabrzeże. Usterkę dało się usunąć i rozładować statek.

- Na wejściu do Kaliningradu z pilotem doszło do kontaktu dziobu statku m/v Osa z kładką pirsu w wyniku nieprawdłowych (nieprofesjonalnych) rozkazów pilota. Statek nie doznał żadnych uszkodzeń i bezpiecznie zacumował w porcie Kaliningrad. Wszystkie urządzenia i mechanizmy były i są sprawne. Po zacumowaniu odbyła się inspekcja PSC, która potwierdziła sprawność mechanizmów. Statek stoi w Kaliningradzie rozładowany
i dostał już zezwolenie na wyjście od władz portowych - poinformował naszą redakcję Michał Szymczak z Baltramp Shipping, właściciela statku.

Baltramp Shipping zarządza flotą trzech statków. Jednostki operują głównie w portach Europy Zachodniej, pływając po wodach morza Śródziemnego, Północnego i Bałtyckiego, przewożąc głównie wyroby stalowe, drewno, metale kolorowe oraz ładunki sypkie, takie jak zboża i nawozy. Wszystkie jednostki należące do tego armatora noszą nazwy polskich rzek.

Osa w liczbach

Zbudowany w 1985r. w stoczni Detlef Hegemann GmbH & Co. Berne - Niemcy.
Numer IMO: 8420086. Numer MMSI: 261362000. Znak wywoławczy: SNBD
Port macierzysty: Szczecin. Flaga: cypryjska.
Klasa: PRS KM General Cargo Ship I AUT.
GRT 1782, NRT 954, DWT 2350, LOA 83,38m, B 11,34m
Zanurzenie: letnie 4,35m, zimowe 4,26m, w powietrzu 13,5m
Ładownia: box, podwójne burty. Wymiary: 55,20 x 9,30 x 6,50m, otwór ładowni 43,60 x 9,30m
Silnik główny: Deutz SBV 6M 628, 441kW przy 660 obr, 845kW przy 825 obr, normalna praca przy 740 obr
Silniki pomocnicze: 2 x Deutz type F10L 413 F, 135kW przy 1500 obr
1 x Deutz type F5L 912 R, 38,5kW przy 1500 obr
Ster strumieniowy: Jastram, 136 kW / 112 kW - elektryczny
Inne: ster rufowy typu Flap, przesuwna gródź (4 pozycje) kotwica rufowa, certyfikat na Ren.
Ciężar statku suchego: 913,00 ton.
Prędkość: pod balastem: 9,5 kn przy zużyciu ok. 3,9 mt MGO, pod załadunkiem: 8,5 kn przy zużyciu ok. 4,0 mt MGO

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.