pc/gdynia.pl
„Dar Młodzieży” zakończył już pierwszy miesiąc praktyk. Sztormowy zimowy Bałtyk egzaminował uczniów średnich szkół morskich ze Szczecina i Świnoujścia. Dla jednostki to sezon nietypowy i ciekawy. Realizowany na niej będzie unikatowy projekt szkoleniowy – kształcenie przyszłej załogi,na fregatę „El Mellah”. To budowana w Remontowej Shipbuilding jednostka dla Marynarki Wojennej Algierii.
Sezon szkoleniowy trwać będzie 9 miesięcy. W tym czasie marynarskie szlify zdobędzie prawie półtora tysiąca młodych ludzi: Algierczycy, studenci z Antwerpii, Akademii Morskiej w Gdyni, Akademii Morskiej w Szczecinie oraz uczniowie szkół średnich.
Odwiedzą oni takie porty jak: Kadyks, Le Havre, Antwerpia, Turku, Kłajpeda, Rostock, Szczecin, oraz wezmą udział w imprezach STI – Kłajpeda, Turku oraz TTSR w Szczecinie.
– W Antwerpii studentów Akademii Morskiej ze Szczecina zmienili właśnie studenci Hogere Zeevaartschool Antwerp. Od 2008 roku regularnie odbywają miesięczne praktyki morskie na „Darze”. Popłyną do Le Havre i Kadyksu. Po powrocie do Antwerpii, zmienią ich 21 kwietnia studenci akademii Morskiej z Gdyni. Powrót do portu macierzystego zaplanowano na 30 kwietnia – mówi Aleksander Gosk z AMG.
Od 1 maja szkolenie na „Darze Młodzieży” rozpoczną Algierczycy – przyszła załoga budowanego w Gdańsku żaglowca „El Mellah” dla Marynarki Wojennej Algierii. 1 lipca morską praktykę zaczną natomiast studenci Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni. Wezmą udział w zlotach żaglowców w Turku i w Kłajpedzie, gdzie zmienią ich koledzy z Wydziału Mechanicznego. Ci popłyną w regatach na zlot żaglowców w Szczecinie (5-8.08.) a następnie do Rostocku (10-13.08). W Gdyni „Dar” pojawi się 15 sierpnia. Praktykę mechaników zakończy jeszcze tygodniowe pływanie bałtyckie, po którym zmienią ich uczniowie Zespołu Szkół Morskich z Gdańska i studenci Wydziału Elektrycznego.
W tym roku 4 lipca w Gdyni „Dar Młodzieży” świętować będzie 35. rocznicę pierwszego podniesienia bandery. Sezon szkoleniowy zakończy się 31 października.
Akademia Morska w Gdyni praktyki organizuje również na pokładzie statku szkoleniowo-badawczego „Horyzont II”. Są to szkolenia radarowo-manewrowe, marynarskie oraz podróże z zaopatrzeniem i polarnikami na Spitsbergen. W tym roku szkolenie odbędzie prawie 250 studentów i uczniów. „Horyzont II” dwukrotnie popłynie na Polską Stację Polarną Hornsund na Spitsbergenie. Statek dostarczy zaopatrzenie, uczestniczyć będzie też w międzynarodowych warsztatach polarnych, wymieniona zostanie również ekipa naukowa. Drugi, wrześniowy rejs na Spitsbergen będzie już 40. podróżą jednostki do Arktyki w ramach członkostwa Akademii Morskiej w Polskim Konsorcjum Polarnym.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?