PMK
Spółka Acta Marine ujawniła nazwę swojej najnowszej jednostki do obsługi farm wiatrowych (WFSV). Statek o nazwa Acta Auriga obecnie znajduje się w fazie budowy w stoczni Crist.
W polskiej stoczni odbywa się budowa kadłuba oraz jego częściowe wyposażenie. Zainstalowane będą między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. Odbędą się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Po ukończeniu budowy w norweskiej stoczni Ulstein Verft jednostka o długości 108 m i szerokości 16 metrów zostanie wyposażona w nowoczesny system dynamicznego pozycjonowania (DP2). Ma na niej pracować 75 osób. Na statku zainstalowano także dwie mini przystanie dla łodzi służących do transportu załogi oraz pomost wysięgnikowy, który ma umożliwić bezpieczny transport między jednostką a farmą wiatrową. Acta Auriga jest także przystosowany do pływania w trudnych warunkach pogodowych. Będzie to największy statek, obok siostrzanej jednostki Acta Orion, we flocie Acta Marine.
Podstawowe parametry Acta Auriga:
długość: 108,00 m
szerokość: 16,00 m
zanurzenie: 5,50 m
napęd główny: spalinowo-elektryczny
pędniki główne na rufie: azymutalne, po 1500 kW każdy (łącznie dwa)
rodzaj paliwa: MGO
pomieszczenia załogi: 45 kabin jednoosobowych, 15 dwuosobowych, 5 biur, audytorium, mesa, salon, palarnia, sala gimnastyczna, sauna, szpital
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek