PMK
Spółka Acta Marine ujawniła nazwę swojej najnowszej jednostki do obsługi farm wiatrowych (WFSV). Statek o nazwa Acta Auriga obecnie znajduje się w fazie budowy w stoczni Crist.
W polskiej stoczni odbywa się budowa kadłuba oraz jego częściowe wyposażenie. Zainstalowane będą między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. Odbędą się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Po ukończeniu budowy w norweskiej stoczni Ulstein Verft jednostka o długości 108 m i szerokości 16 metrów zostanie wyposażona w nowoczesny system dynamicznego pozycjonowania (DP2). Ma na niej pracować 75 osób. Na statku zainstalowano także dwie mini przystanie dla łodzi służących do transportu załogi oraz pomost wysięgnikowy, który ma umożliwić bezpieczny transport między jednostką a farmą wiatrową. Acta Auriga jest także przystosowany do pływania w trudnych warunkach pogodowych. Będzie to największy statek, obok siostrzanej jednostki Acta Orion, we flocie Acta Marine.
Podstawowe parametry Acta Auriga:
długość: 108,00 m
szerokość: 16,00 m
zanurzenie: 5,50 m
napęd główny: spalinowo-elektryczny
pędniki główne na rufie: azymutalne, po 1500 kW każdy (łącznie dwa)
rodzaj paliwa: MGO
pomieszczenia załogi: 45 kabin jednoosobowych, 15 dwuosobowych, 5 biur, audytorium, mesa, salon, palarnia, sala gimnastyczna, sauna, szpital
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth