Amerykańska firma z siedzibą w Houston zajmująca się badaniami podmorskimi powiększa flotę robotów o 6 dodatkowych autonomicznych pojazdów podwodnych, które zostaną wyprodukowane przez Kongsberg Maritime. Niedługo Ocean Infinity będzie dysponował flotą ponad 20 jednostek AUV.
Ocean Infinity podpisał zamówienie na 6 autonomicznych pojazdów podwodnych HUGIN (AUV) o możliwym zanurzeniu sięgającym 3000 metrów. Pojazdy wyposażone są w zestaw czujników geofizycznych oraz baterie Kongsberg najnowszej generacji.
Nowe pojazdy zostaną wykorzystane do operacji globalnych i działać będą w infrastrukturze Ocean Infinity przeznaczonej do wykonywania na morzach i oceanach operacji zdalnych. Zostaną zintegrowane jako część floty operacyjnej składającej się z jednostek bezzałogowych i opcjonalnie z załogą, a także wspomogą istniejące AUV firmy pozwalające na eksplorację oceanu i wykonywanie zadań na głębokości do 6000 m.
– Zmniejszenie wpływu operacji na morzu na środowisko ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności, a dzięki rozszerzonej flocie robotów będziemy mieli większą zdolność do oferowania zrównoważonych usług pozyskiwania danych na morzu – uzasadniał kontrakt Dan Hook, dyrektor ds. technologii w Ocean Infinity. – Wykorzystując zamówione pojazdy AUV jako część floty robotów, będziemy wspierać rozwijający się sektor odnawialnych źródeł energii za pomocą zdalnych danych i usług kontrolnych – wyjaśnił Hook.
– Najnowsze zamówienie Ocean Infinity zwiększa flotę pojazdów HUGIN AUV do ponad 20 – poinformował Richard Mills, wiceprezes ds. sprzedaży robotyki morskiej w Kongsberg Maritime, i podkreślił, że dzięki temu operator będzie mógł świadczyć na niespotykaną dotąd skalę specjalistyczne usługi pozyskiwania danych.
– Nowe pojazdy podwodne pozwalają również na wprowadzenie kilku nowych funkcji umożliwiających operatorom łatwiejszą komunikację z oprogramowaniem innych firm, a także kontrolowanie zachowań adaptacyjnych w odpowiedzi na dane zebrane podczas misji – wyjaśnił Mills.
– Nowe AUV zawierają specjalne interfejsy oprogramowania, które pozwolą nam zintegrować naszą technologię operacji zdalnych, oprogramowanie do planowania misji i zarządzania nurkowaniem – wyjaśnia istotę kontraktu Josh Broussard, dyrektor ds. technologii podpowierzchniowych w Ocean Infinity. Zaznaczył on także, że zastosowane technologie zapewnią większą autonomię, co zaowocuje inteligentnym i wydajnym gromadzeniem danych.
Obecnie firma oferuje usługi przy pomocy wielu pojazdów, z których
każdy wyposażony jest w najnowocześniejszą technologię. Flota Ocean
Infinity nazwana Armada to przyszłość żeglugi.
– Stworzyliśmy
zrobotyzowaną platformę, która jest bezzałogowa i neutralna pod
względem emisji dwutlenku węgla. Oprócz świadczenia tradycyjnych usług
pomiarowych, nasza flota może transportować towary z lądu na ląd w
sposób wysoce bezpieczny i zrównoważony. Wszystkie nasze roboty zostały
zaprojektowane tak, aby mogły działać jako usługi wahadłowe. Możemy
działać w niebezpiecznych i trudnych warunkach bez narażania życia –
podkreśla zarząd Ocean Infinity.
W Chinach zwodowano statek instalacyjny dla offshore wind o nośności 2 tys. ton
ABB dostarczy polskim promom Azipody. Czym są i jak działają?
Japonia. Odnaleziono wrak zatopionej łodzi wycieczkowej
Rosja kontynuuje swój arktyczny projekt naftowy
Statek Chipolbroku już ochrzczony. To M/V Pilecki
Nowe ulice na terenach dawnej Stoczni Gdynia
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34975,00 $ | tona | 1,82% | 16 maj |
Cynk | 3583,00 $ | tona | 2,40% | 16 maj |
Aluminium | 2790,00 $ | tona | 2,50% | 16 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |