• <

Wynik wyszukiwania - "seaspan" - Wiadomości

Seaspan i Hapag-Lloyd modernizują statki do metanolu

Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
17.04.2024

Kanada buduje pierwszy od dekad lodołamacz polarny

W stoczni Seaspan Shipyards w kanadyjskim Vancouver powstał pierwszy prototypowy blok na potrzeby nowego polarnego lodołamacza.
09.02.2024

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Seaspan i AES podpisują protokół ustaleń w sprawie współpracy związanej z bunkrowaniem LNG

W ramach 3. Międzynarodowego Globalnego Forum LNG, które odbyło się w Kartagenie w Kolumbii, Seaspan podpisał protokół ustaleń (MoU) z globalną firmą energetyczną AES. Współpraca ta ma na celu głównie świadczenie usług bunkrowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla statków żeglugowych przepływających przez Kanał Panamski , a także zbadanie możliwości świadczenia tych i podobnych usług na rynkach regionalnych w obszarze wpływu terminala LNG Costa Norte.
06.10.2023

Pierwszy w pełni elektryczny holownik w Kanadzie przybywa do Vancouver

Spółka HaiSea Marine świętowała w tym tygodniu przybycie do miejsca przeznaczenia, świętowała przybycie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego holownika, który po raz pierwszy przepłynął pod mostem Lions Gate, zmierzając do kanadyjskiego portu w Vancouver.
17.07.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Automatyka z Norwegii wspomoże bunkrowanie LNG w portach Kanady i USA

Høglund podjął się opracowania zintegrowanego systemu automatycznego dla pierwszych bunkierek LNG, które będą operować wzdłuż zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej. Układ będzie zastosowany na trzech nowobudowanych statków do bunkrowania LNG (LNGBV).
26.09.2022

Żegluga w sieci wyzwań. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-20/2022)

Armatorzy i inwestorzy żeglugowi nadal są nieco bardziej aktywni w zakresie transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych praktycznie we wszystkich segmentach tonażowych, niż w kontraktowaniu budów nowych jednostek. Wyjątek w ostatnich tygodniach mógł stanowić rynek kontenerowców. Ceny nowych jednostek są bardzo wysokie i nadal rosną. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o okrętowy złom. Stal jest w cenie, więc i oferty zakupu statków na przysłowiowe „żyletki” są atrakcyjne dla sprzedających, ale szerszego grona chętnych brak.
25.05.2022

Towimor realizuje zamówienia dla największych stoczni świata [WIDEO]

Toruńska spółka Towimor SA od ponad 100 lat dostarcza urządzenia pokładowe na statki. Ostatni rok zamknęła z imponującymi kontraktami na urządzenia cumowniczo-kotwiczne na megakontenerowce.
06.04.2022

Analiza rynku tonażowego (tydzień 6-9/2022)

Po wybuchu wojny ukraińsko-rosyjskiej sytuacja zarówno na rynku frachtowym, czarterowym jak i tonażowym stała się jeszcze bardziej dynamiczna i nieprzewidywalna. Obarcza to niewątpliwie inwestycje tonażowe dodatkowym ryzykiem, ale też szansą. Nikt bowiem nie wie jak sytuacja będzie wyglądała za jakiś czas.
09.03.2022

ZIM wyda 320 milionów dolarów na siedem kontenerowców

Izraelska firma żeglugowa ZIM Integrated Shipping Services ujawniła, że w październiku firma nabyła siedem używanych kontenerowców w kilku oddzielnych transakcjach.
24.10.2021

Rynek dobry, to i coraz droższe statki, ale i więcej nowych zamówień. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 38-41/2021)

Poziom ilości zakontraktowań nowych statków w 2021 roku na koniec września był o około 69% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.
20.10.2021

Seaspan dodaje 10 kontenerowców do ogromnej księgi zamówień na nowe jednostki

Firma czarterująca kontenerowce Seaspan Corporation zawarła w poniedziałek umowę na budowę dziesięciu nowych kontenerowców, zwiększając liczbę zamówień na nowe statki do 70.
28.09.2021

Apetyt na kontenerowce i nie tylko. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 34-37/2021)

Pomimo okresu wakacyjnego, rynek zarówno nowych budów, jak i obrotu tonażem z drugiej ręki w ostatnich tygodniach miał się coraz lepiej. Roczne trendy dynamiki dla nowych zamówień to dla miesiąca września około +122%, natomiast dla tzw. „secondhandów” – +75%. Gorzej, jeśli chodzi o liczby statków w złomowaniu. Tutaj trend liczony rok do roku wynosi nadal sporo, bo około -50%.
21.09.2021

ZIM czarteruje kolejne pięć statków typu boxship o pojemności 7000 TEU napędzanych LNG od Seaspan Corp

Izraelska firma żeglugowa ZIM Integrated Shipping Services skorzystała z opcji długoterminowego czarteru dodatkowych pięciu kontenerowców dwupaliwowych na skroplony gaz ziemny (LNG) o pojemności 7 000 TEU od Seaspan Corporation.
02.09.2021

Baltexpo 2021. DOE zaprasza na targi

DOE Sp. z o.o. zaprasza na XX Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje Baltexpo 2021, które odbędą się w dniach 6-8 września w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo w Gdańsku.
31.08.2021

W pogoni za kontenerem. Globalny kryzys kontenerowy nadal się pogłębia

Mamy do czynienia z ogólnoświatowym kryzysem związanym z brakiem kontenerów, zatorami w portach oraz wysoką konsumpcją. Kryzys kontenerowy wywołuje efekt domina w łańcuchach dostaw, zakłócając globalny handel.
25.08.2021

Włamania na statki w Zatoce Manilskiej nie ustają

W Zatoce Manilskiej grasuje szajka rabusiów, którzy włamują się na zakotwiczone statki. W ostatnim czasie doszło do kilku takich incydentów.
25.08.2021

Napęd "LNG dual fuel" w natarciu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 29-33/2021)

Pozytywne wieści dla rynku okrętowego w związku z coraz większym zwiększonym zapotrzebowaniem na tonaż, w tym przede wszystkim nowe jednostki o napędzie „LNG dual fuel”. Natomiast na rynku recyklingu okrętowego nadal zastój, pomimo solidnych cen oferowanych za złom okrętowy. Dobre informacje spływały również od polskich armatorów, którzy raportowali pozyskiwanie nowego tonażu. O tym, co działo się najważniejszego na rynku tonażowym w ostatnich tygodniach w naszym cyklicznym raporcie.
23.08.2021

Yangzijiang z zamówieniem za 1,58 mld dolarów na budowę 17 statków

Chińska stocznia Yangzijiang Shipbuilding pozyskała kontrakty na budowę maksymalnie 17 nowych jednostek od Seaspan Corporation o łącznej wartości 1,58 miliarda dolarów.
03.08.2021

Coraz lepszy czas dla tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 25-28/2021)

Aktywność w zakresie nowych budów, transakcji kupna – sprzedaży statków używanych cały czas wzrasta. Świadczą o tym dane nie tyle ostatnich tygodni, co dotychczasowej części bieżącego roku. Na rynku recyklingu okrętowego również brakuje statków, które z kolei można by było wysłać na złom. Stąd też ceny oferowane przez zakłady złomowe, czy też tzw. cash buyer’ów osiągają wysokie wartości, zbliżając się do poziomów USD 600 za tonę statku pustego.
22.07.2021

Seaspan wciąż poszerza flotę - armator zamawia sześć statków o ładowności 15 000 TEU

Seaspan Corporation z siedzibą w Hongkongu, firma zajmująca się leasingiem kontenerowców, złożyła ostatnio zamówienie na sześć nowych statków o pojemności 15 000 TEU, zwiększając łączny portfel zamówień do 45.
29.06.2021

Seaspan z nowymi umowami na budowę kontenerowców

Seaspan Corporation zawarła umowy na budowę dwóch nowych kontenerowców o pojemności 12 000 TEU, dzięki czemu ich portfel zamówień na nowe konstrukcje obejmuje 39 statków.
25.06.2021

Rusza budowa najbardziej ekologicznej floty holowników na świecie

HaiSea Marine (HM), spółka joint venture Haisla First Nation oraz Seaspan ULC, ruszyła ze swoim programem budowy niskoemisyjnych holowników.
25.05.2021

Mitsubishi Heavy Industries chce przekształcić istniejące statki na zeroemisyjne

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) rozpoczęło nowy projekt z Mærsk Mc-Kinney Møller. Wszystko po to aby ocenić techniczne, finansowe i środowiskowe czynniki związane z modyfikacją istniejących statków na zeroemisyjne.
24.05.2021

Kolejne porwanie marynarzy w Zatoce Gwinejskiej

Pięciu członków załogi zostało prawdopodobne porwanych ze statku rybackiego na wodach Zatoki Gwinejskiej.
24.05.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Jeszcze lepsze perspektywy na drugą połowę roku. Raport z rynku żeglugowego (tygodnie 12-15/2021)

Międzynarodowy Fundusz Walutowy prognozuje wzrost światowego produktu krajowego brutto w 2021 roku na 6%. Ma to nastąpić dzięki postępującej akcji szczepiennej przeciwko pandemii, aktywizacji przemysłowo-usługowej oraz wielostronnym wysokim oczekiwaniom, co do rozwoju globalnej gospodarki w drugiej połowie roku.
20.04.2021

MAN dostarczy silniki dla nowoczesnych kontenerowców Seaspana

Niemiecki producent silniki MAN Energy Solutions zdobył kontrakt na dostawę 10 silników ME-GI dual-fuel od południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
02.04.2021

Seaspan powiększa flotę o dwa, wyposażone w skrubery, kontenerowce

Seaspan Corporation podpisał umowę zakupu dwóch wyposażonych w skrubery kontenerowców o ładowności 15 tys. TEU. Wybudowane w 2019 roku statki są wyczarterowane czołowej linii kontenerowej.
04.03.2021

Brak oddechu w kontenerach i przetasowania na szlakach promowych Raport z rynku żeglugowego (tydzień 4-7/2021)

Wielkość światowej floty dla jednostek o wielkości ponad 100 GT właśnie przekroczyła po raz pierwszy w historii 100 tysięcy jednostek. Średnia wielkość statku wynosi obecnie 21,355 DWT a średni wiek 21,7 lat. Łączna wartość światowej floty to 976 miliardów dolarów amerykańskich. 46 % światowego tonażu posiadają Azjaci, natomiast kapitał europejski jest w posiadaniu 30% wielkości floty.
23.02.2021

Samsung Heavy zdobył zamówienie na cztery tankowce napędzane LNG

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zdobyła zamówienie na budowę czterech bardzo dużych tankowców (VLCC). Jednostki będą napędzane skroplonym gazem ziemnym.
19.02.2021

ZIM wyczarteruje kontenerowce napędzane LNG na trasę Azja – USA

Izrealski armator, ZIM, ujawnił strategiczną umową długiego czarteru dla dziesięciu kontenerowców napędzanych LNG o ładowności 15 tys. TEU.
17.02.2021

Hyundai Samho z kontraktem na dwa kontenerowce

Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
11.02.2021

Seaspan zamawia parę ekologicznych kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU

Dostawa statków jest zaplanowana na pierwszą połowę 2023 roku. Po ukończeniu jednostki zostaną wyczarterowane na 18 lat jednej z globalnych linii kontenerowych.
10.02.2021

Niesamowity boom w kontenerach! Czy bańka pęknie? Raport z rynku żeglugowego (tydzień 49-51)

Pierwsza połowa grudnia to coraz bardziej rozpędzająca się podaż ładunków skonteneryzowanych. W tle tej sytuacji miał miejsce początek kolejnej fali światowej pandemii koronawirusa i towarzyszące temu zapowiedzi lockdown’ów w Europie oraz mgliste prognozy gospodarcze na kolejne miesiące.
21.12.2020

Seaspan zamówił pięć kontenerowców o ładowności 12,200 tys. TEU

Hongkoński armator kontenerowy, Seaspan Corporation, rozpoczął zakup pięciu kontenerowców o ładowności 12,2 tys. TEU. Jednostki po dostawie zostaną wyczarterowane na 18 lat.
09.12.2020

Seaspan powita parę kontenerowców o ładowności 13 tys. TEU

Właściciel i operator kontenerowców z siedzibą w Hongkongu, Seaspan Corporation, odebrał dwa kontenerowce o ładowności 13000 TEU zbudowane w 2010 i 2011 roku. Oba statki rozpoczęły długoterminowe czartery z anonimowym globalnym liniowcem.
15.09.2020

Seaspan wydał 146 mln dolarów na pozyskanie kontenerowców

Właściciel i operator kontenerów Seaspan Corporation, spółka zależna należąca w całości do Atlas Corp., ujawnił, że wyda około 146 milionów dolarów w gotówce na zakup dwóch kontenerowców o pojemności 13 000 TEU.
26.07.2020

Tiger Gas złożył zamówienie na gazowce LNG w czołowej chińskiej stoczni

Chiński kompleks stoczniowy Yangzijiang otrzymał zamówienie od Tiger Gas z Hongkongu na budowę tankowców LNG.
24.06.2020

W koreańskim porcie zawaliła się gigantyczna suwnica STS [wideo]

W koreańskim porcie w Pusan kontenerowiec o pojemności 13 900 TEU, podczas manewru cumowania, uderzył w suwnice STS co spowodowało zawalenie się kolosa.
07.04.2020

Flota Seaspan przekroczyła 1 mln TEU

Hongkoński armator Seaspan przekroczył próg miliona TEU, kupując cztery nowoczesne kontenerowce za około 367 milionów dolarów.
25.02.2020

Seaspan utworzy nową spółkę holdingową i przejmie APR

Hongkoński armator kontenerowy Seaspan Corporation ogłosił reorganizację w celu utworzenia nowej spółki holdingowej, Atlas Corp., która stanie się nową spółką-matką Seaspan.
25.11.2019

Nowe projekty w Damen Engineering Gdańsk

Rok 2019 dla Damen Engineering Gdańsk to czas wyzwań i wymagających projektów. Na szczególną uwagę zasługuje projekt promu hybrydowego RoRo LNG dla kanadyjskiego operatora Seaspan Ferries Corporation. W nowej stoczni Damen w Mangalii w Rumunii budowane są obecnie dwa 149-metrowe statki.
20.11.2019

Seaspan zbliża się do osiągnięcia floty kontenerowej wielkości miliona TEU

Hongkoński armator Seaspan zamierza zakupić sześć dodatkowych kontenerowców, co przybliży ich flotę do wielkości miliona TEU. Jednostki zostaną zakupione w ramach długoterminowego czarteru za cenę ok. 380 mln dolarów.
14.11.2019

Zielone światło na kolejne usługi paliwowe dla Seaspan. W Kolumbii Brytyjskiej powstanie infrastruktura STS umożliwiająca tankowanie skroplonego gazu.

Rząd Kolumbii Brytyjskiej zezwolił koncernowi Seaspan Marine Transportation na poszerzenie oferty usług tankowania LNG przez statki na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.
28.10.2019

Pierwszy duży statek zbudowany w ramach kanadyjskiej strategii stoczniowej wszedł do służby

Kanadyjska straż przybrzeżna oficjalnie wprowadziła do służby statek Sir John Franklin - pierwszy wybudowany w ramach kanadyjskiej strategii stoczniowej. Ta jednostka typu OFSV (Offshore Fisheries Science Vessel) będzie służyć do przeprowadzania badań dotyczących ryb.
01.09.2019

Kanada planuje zabudować sześć nowych lodołamaczy

Kanadyjski rząd ujawnił plany budowy sześciu nowych lodołamaczy dla swojej straży przybrzeżnej. Zastąpią one stare i wysłużone jednostki.
06.08.2019

Seaspan dostarczył pierwszy duży statek zbudowany w ramach kanadyjskiej strategii stoczniowej

Seaspan Shipyards przekazała kanadyjskiej straży przybrzeżnej statek CCGS Sir John Franklin. Ta jednostka typu OFSV (Offshore Fisheries Science Vessel) będzie służyć do przeprowadzania badań dotyczących ryb.
30.06.2019

Damen wybuduje dwa hybrydowe promy ro-ro dla Seaspan

Dwa hybrydowe promy ro-ro z napędem LNG powstają w stoczni Damen Shipyards Mangalia. Dwa nowoczesne statki o długości 149 metrów mają trafić do floty armatora Seaspan.
03.06.2019

Saab dostarczy radary Sea Giraffe dla kanadyjskich okrętów wsparcia

Saab otrzymał ze strony Lockheed Martin Canada zamówienie na dostawę radarów Sea Giraffe AMB, dla nowych okrętów wsparcia dla kanadyjskiej marynarki wojennej.
09.04.2019

Glomar przebuduje w Gdyni pięć jednostek

Glomar Offshore, wiodący dostawca dozorowców ratowniczych (Safety Standby Vessels) dla holenderskiego rynku offshore, poinformował na swojej stronie o nabyciu pięciu jednostek. Są to m.in. Bourbon Arethuse, zbudowany w 2008 roku i Bourbon Amilcar (zbudowany w 2009 r.). Jak czytamy w komunikacie: "mają one zostać wyremontowane i zmodernizowane w Gdyni".
11.03.2019

Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries

The Spirit of British Columbia, jedna z dwóch największych jednostek BC Ferries, powróciła w zeszłym tygodniu do służby na trasie Metro Vancouver – Victoria. Statek przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
11.06.2018

Prom Spirit of British Columbia dopłynął z Gdańska do Kanady

Spirit of British Columbia już w Kolumbii Brytyjskiej. Prom kanadyjskiego armatora BC Ferries, który przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa, dotarł do Richmond w sobotę. Zgodnie z zapowiedziami, jednostka ma wrócić do eksploatacji latem.
07.05.2018

Prom kanadyjskiego armatora wypłynął ze stoczni Remontowa na próby morskie (foto)

Spirit of British Columbia na próbach morskich. Prom kanadyjskiego armatora BC Ferries wypłynął na Zatokę Gdańską w czwartek rano. Jednostka przechodzi obecnie modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Prace wykonywane są w ramach prestiżowego kontraktu opiewającego na kwotę aż 140 mln dolarów.
22.03.2018

Stocznia Remontowa rozpoczęła realizację prestiżowego kontraktu dla kanadyjskiego armatora

Spirit of British Columbia już w Gdańsku. To pierwszy prom, który przejdzie modernizację w stoczni Remontowa w ramach prestiżowego kontraktu zawartego z kanadyjskim armatorem BC Ferries. Opiewa on na kwotę aż 140 mln dolarów.
23.10.2017

Color Hybrid z szansą na prestiżową nagrodę

Nowoczesny prom Color Line, który armator oficjalnie zamówił w lutym tego roku, już teraz ma szansę na prestiżową nagrodę. Znalazł się wśród kandydatów do lauru Next Generation Award.
01.05.2017

To się nazywa rozładunek (wideo)

Wypadek wisi w powietrzu? Nic bardziej mylnego. To tylko samo rozładowująca się barka w akcji.
23.12.2016

Prezes Seaspan: Upadek Hanjin jest jak kryzys Lehman dla żeglugi

Gerry Wang, prezes Seaspan - jednego z największych koncernów czarterujących kontenerowce, porównał upadek armatora Hanjin do upadku banków Lehman Brothers, które spowodowały globalny kryzys finansowy.
14.09.2016

Wartsila dostarczy napęd na promy przebudowywane w gdańskiej Remontowej

Fiński koncern Wartsila dostarczy m.in. system napędowy dwóm promom klasy Spirit armatora BC Ferries, które są przebudowywane w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
11.04.2016

Remontowa z intratnym kontraktem od BC Ferries

Stocznia Remontowa podpisała kontrakt z kanadyjskim operatorem promowym BC Ferries na przebudowę dwóch promów klasy Spirit i dostosowanie jednostek do paliwa LNG.
28.03.2016

Remontowa ma szansę na kolejny kontrakt z BC Ferries

BC Ferries, jeden z największych armatorów promowych na świecie, ogłosił listę zakładów, które mają szansę na realizację przebudowy dwóch promów. Wśród nich znajduje się polska stocznia Remontowa z Gdańska.
10.07.2015

Norweskie promy najbardziej ekologicznymi jednostkami na świecie

Z raportu, w którym sklasyfikowano 3194 statki wynika, że zaledwie 50 jednostek przekroczyło granicę 50 punktów. W top 10 aż dziewięć statków to jednostki norweskie.
02.03.2015

Japońskie holowniki spychają kontenerowiec MOL Express z mielizny

Relację z uwolnienia MOL Express udało się uchwycić amatorską kamerą. Jednostka wpłynęła na mieliznę podczas wykonywania manewru w porcie Tateyama (Japonia) 11 stycznia.
22.01.2015

Seaspan mierzy w kontenerowce 18,000-20,000 TEU

Chociaż powszechnie uważa się, że 10,000 TEU mają przed sobą świetlaną przyszłość na rynku shippingowym, Seaspan Corp chciałby wzbogacić swoją flotę o nieco większe jednostki: 18,000 i 20,000 TEU.
07.11.2014

Elektro-plus- otwieramy nowy rozdział w historii przedsiębiorstwa

Gwałtowne zmiany w przemyśle stoczniowym oraz postępująca globalizacja to nowe warunki, wymuszające zmiany w kierunku rozwoju firm prywatnych. Nowa sytuacja nie tylko wymaga odmiennego sposobu myślenia, ale oferuje też nieznane wcześniej możliwości.
25.06.2012

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

  • Towimor S.A.

    Toruń, ul. Starotoruńska 5 , tel.: +48 56 62 15 201

Dziękujemy za wysłane grafiki.