PMK
Hongkoński armator kontenerowy Seaspan Corporation ogłosił reorganizację w celu utworzenia nowej spółki holdingowej, Atlas Corp., która stanie się nową spółką-matką Seaspan.
Jak wyjaśniono, proponowana reorganizacja ma na celu przyspieszenie inicjatyw w zakresie strategicznej alokacji kapitału i zapewnienie przejrzystości operacyjnej.
- Utworzenie Atlas Corp. jako globalnego menedżera aktywów umożliwia dywersyfikację kapitału - powiedział Ryan Courson, dyrektor finansowy Seaspan.
W związku z reorganizacją Seaspan poinformował również, że zawarł ostateczną umowę nabycia APR Energy Limited, firmy specjalizującej się w szybkich, mobilnych rozwiązaniach dla energetyki.
- Widzimy szerokie możliwości atrakcyjnego wykorzystania kapitału w sektorze gospodarki morskiej w 2020 roku. Świadczą o tym nasze ostatnie przejęcia aktywów kontenerowych o wartości ponad 400 mln USD. Cieszymy się także z perspektywy przeznaczenia kapitału na globalną platformę energetyczną APR - dodał Courson.
Zgodnie z umową, Atlas przejmie APR w ramach transakcji obejmującej wszystkie akcje o wartości 750 mln USD, w tym przejęcie długu. Akcje Atlas zostaną wydane sprzedającym w ramach planowanego nabycia po cenie 11,10 USD za akcję.
- Łączymy dwie wiodące, zintegrowane platformy w dwóch branżach, w których cieszymy się długotrwałym zaufaniem - morskiej i energetycznej - powiedział David Sokol, prezes zarządu Seaspan.
Flota Seaspan składa się ze 119 kontenerowców, o łącznej pojemności ponad 975 000 TEU. Obecna flota operacyjna Seaspan ma średni wiek około siedmiu lat.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny