Spółka HaiSea Marine świętowała w tym tygodniu przybycie do miejsca przeznaczenia, świętowała przybycie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego holownika, który po raz pierwszy przepłynął pod mostem Lions Gate, zmierzając do kanadyjskiego portu w Vancouver.
Zbudowany w tureckiej stoczni Sanmar Shipyards HaiSea Wamis jest
pierwszym z trzech w pełni elektrycznych holowników, które dotrą do
kanadyjskich wybrzeży i w połączeniu z nadchodzącymi dwupaliwowymi
napędzanych na LNG i diesel) holownikami eskortowymi HaiSea, mają
stanowić najbardziej ekologiczną flotę holowników na świecie. Po
dostarczeniu flota odbędzie podróż w górę kanału rzecznego Douglas do
portu w Kitimat, gdzie będzie miała siedzibę i zacznie świadczyć usługi
holowania statków i eskorty dla gazowców LNG, zawijających do nowego
terminalu LNG Canada, znajdującym się w Kitimat w Kolumbii Brytyjskiej.
Co ma także dla firmy znaczenie, w tym rejonie żyje jeden z tzw.
rdzennych ludów Kanady o nazwie Haisla, który odpowiada za działalność firmy żeglugowej w regionie. Nowe jednostki nawodne mają
wesprzeć także tworzenie miejsc pracy we wspólnocie. Jak zapewnia firma, holownik będzie szybki, wydajny i cichy z
racji działania na energię elektryczną.
- Przybycie HaiSea Wamis jest wyjątkowym momentem dla naszego zespołu i naszych partnerów i stanowi spełnienie marzeń. Z niecierpliwością czekam na moment, w którym Wamis wypłynie do Kitimat, a na pokład wejdzie jego pierwsza, sześcioosobowa załoga, której wszyscy członkowie pochodzą z ludu Haisla - powiedział Jordan Pechie, starszy wiceprezes Seaspan Marine Transportation.
ElectRA 2800 to nowa seria elektrycznych holowników portowych, które zostały specjalnie zaprojektowane przez firmę architektoniczną Robert Allan z Vancouver, ze względu na innowacyjny system napędowy, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom związanym z asystowaniem zbiornikowcom LNG przy cumowaniu i opuszczaniu terminalu LNG Canada. W pełni elektryczne holowniki mają łączną pojemność baterii wynoszącą 5288 kWh, co stanowi równowartość pracy około 70 pojazdów Tesli przez cały dzień. Z kolei dwa holowniki dwupaliwowe (LNG i Diesel) to holowniki eskortowe RAstar 4000-DF, które dzięki 100 tonom uciągu będą najpotężniejszymi holownikami eskortowymi na zachodnim wybrzeżu Kanady.
HaiSea
Marine jest spółką joint venture, której większościowym
właścicielem jest lud Haisla (wynika to z formy działania wspólnot
indiańskich, gdzie plemię jest jako całość odpowiada za działalność
firmy w danym rejonie, co też jest typowe dla USA) we
współpracy z firmą Seaspan ULC. Obaj partnerzy mają duże doświadczenie i
wiedzę na temat działalności w północnym rejonie Kolumbii Brytyjskiej,
dzięki
czemu obie firmy licza, że ich spółka będzie naturalnym wyborem dla firm
żeglugowych w zakresie usług morskich w regionie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów