Incat Crowther - wiodący cyfrowy konstruktor statków, otrzymał zlecenie na zaprojektowanie nowego, elektrycznego, hybrydowego, szybkiego promu o pojemności 300 pasażerów. W zakresie projektowania, budowy i dostawy 32-metrowego statku, Incat Crowther będzie ściśle współpracować z Q-West Boat Builders, Hamilton Jet i Fullers360.
Nowy prom elektryczny zapewnia operatorowi doskonałe połączenie wydajności i elastyczności. Statek zapewni niskoemisyjną i cichą obsługę między Auckland a Devonport. Kabina statku jest modułowa, z głównym pokładem skonfigurowanym do operacji metra i przelewem na górny pokład.
Dyrektor programowy Auckland Transport dla programu promów niskoemisyjnych, Nathan Cammock powiedział, że niezwykle ekscytujące jest obserwowanie, jak Auckland i Nowa Zelandia nadal inwestują w nowoczesny, niskoemisyjny transport publiczny.
- W ramach Mission Electric firmy Auckland Transport inwestujemy w niskoemisyjny transport publiczny w całej naszej sieci. Nasze pociągi są elektryczne, wszystkie nowe autobusy będą elektryczne, a teraz promy też będą elektryczne – powiedział Cammock.
- Nasze nowe niskoemisyjne promy mają większą pojemność pasażerską, lepszą dostępność i bardziej spójną obsługę klienta w porównaniu z naszą obecną flotą – powiedział Cammock.
Dyrektor naczelny Q-West, Colin Mitchell, jest zachwycony, że jego firma została wybrana do budowy nowego 32-metrowego promu hybrydowego.
- Ten nowy statek prawdopodobnie zostanie ukończony w nowym zakładzie Q-West w porcie Whanganui, gdzie będziemy mogli konserwować i naprawiać promy i inne jednostki handlowe. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszych relacji z Auckland Transport i Fullers360 – powiedział Mitchell.
Dyrektor generalny Fullers360, Mike Horne mówi, że w ciągu ostatnich pięciu lat firma Fullers360 poczyniła znaczne inwestycje w badania i rozwój zielonych technologii, które będą napędzać te promy.
- Jako kluczowy partner w projekcie, a także inicjator i zarządzający projektem, nie możemy się doczekać, aby zobaczyć te niskoemisyjne statki na Waitemata – powiedział Horne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów