Stocznia Remontowa podpisała kontrakt z kanadyjskim operatorem promowym BC Ferries na przebudowę dwóch promów klasy Spirit i dostosowanie jednostek do paliwa LNG.
Kontrakt opiewa na sumę 140 mln dol. Przebudowa rozpocznie się jesienią 2017roku i ma zostać ukończona wiosną 2019 r. W pierwszej kolejności prace rozpaczną się na promie Spirit of British Columbia (2017- 2018), a nastęnie na Spirit of Vancouver Island (2018-2019).
Stocznia przeprowadzi również odnowienie m.in. systemów bezpieczeństwa, systemów ewakuacyjnych, łodzi ratunkowych, systemu wykrywania pożaru, systemu nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemów elektrycznych, zdalnego sterowania i monitoringu.
BC Ferries poinformował, że o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.
Dodajmy, że to nie pierwsza współpraca Remontowej z kanadyjskim armatorem. Stocznia realizuje duże zamówienie dla BC Ferries poprzez swoją spółkę Remontową Shipbuilding. 1 lipca 2015 r. odbyło się pierwsze cięcie blach na budowę kolejnego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zakontraktowanego przez kanadyjskiego armatora. To trzeci i zarazem ostatni prom budowany dla BC Ferries przez gdańską stocznię. Podpisany pod koniec 2014 r. kontrakt obejmował budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane są pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii są dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie