• <

Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries

PMK

11.06.2018 18:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries
Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries - GospodarkaMorska.pl

The Spirit of British Columbia, jedna z dwóch największych jednostek BC Ferries, powróciła w zeszłym tygodniu do służby na trasie Metro Vancouver – Victoria. Statek przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Przebudowa kanadyjskiego promu rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Głównym zadaniem było dostosowanie jego napędu do paliwa LNG. Prace te wykonała Wärtsilä. Objęły one dostawę:

•    nowych silników dual fuel (DF) – Wärtsilä 8L34DF-B – spełniających normy IMO tier 3. Moc jednego silnika to 4MW,

•    nowych przekładni typu twin (dwa silniki napędzają jedną przekładnię i wał śrubowy),

•    zintegrowanych systemów sterowania i monitoringu siłowni,

•    systemu sterowania i zarządzania elektrownią statkową – PMS,

•    systemu zasilania i magazynowania skroplonego gazu LNG – LNGPac®, wraz ze zbiornikiem na skroplony gaz 165 m3,

•    systemu sterewania napędami Protouch®.

- The Spirit of British Columbia wraca do służby wyposażony w czystą technologię, która redukuje nasz wpływ na środowisko i koszty operacji - powiedział Mark Collins, prezes BC Ferries CEO. - Dwa statki klasy Spirit zużywają rocznie około 16 procent naszego paliwa. Ich modernizacja, wraz z wprowadzeniem trzech nowych statków Salish Class w zeszłym roku, stanowią długą drogę do poprawy naszej strategii zrównoważonego rozwoju – dodał.

Oprócz przebudowy systemu napędowego, w stoczni Remontowa odnowiono również m.in.: systemy bezpieczeństwa, systemy ewakuacyjne, łodzie ratunkowe, system wykrywania pożaru, system nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemy elektryczne, zdalnego sterowania i monitoringu.

Spirit of British Columbia ma 167,5 m długości, 26,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Zbudowana w 1993 r. jednostka pływa na trasie Tsawwassen-Swartz Bay. Po modernizacji ma być eksploatowana przez kolejne 25 lat.

Kontrakt podpisany z BC Ferries obejmuje modernizację dwóch promów klasy Spirit. Po Spirit of British Columbia w październiku tego roku planowana jest taka sama przebudowa bliźniaczej jednostki Spirit of Vancouver Island. Prestiżowy kontrakt opiewa na kwotę aż 140 mln dolarów.

Jak poinformował kanadyjski armator, o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.

- Gaz ziemny jest najczystszym paliwem kopalnym na świecie i wykorzystanie LNG na statkach dalekomorskich stanowi okazję do znacznego obniżenia emisji gazów cieplarnianych i jakości powietrza na poziomie globalnym  - powiedział Roger Dall'Antonia, prezes i dyrektor generalny FortisBC. - We współpracy z BC Ferries opracowaliśmy pierwszą na świecie autorską technologię dostarczania tego paliwa na statek – dodał.







SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.