PMK
The Spirit of British Columbia, jedna z dwóch największych jednostek BC Ferries, powróciła w zeszłym tygodniu do służby na trasie Metro Vancouver – Victoria. Statek przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Przebudowa kanadyjskiego promu rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Głównym zadaniem było dostosowanie jego napędu do paliwa LNG. Prace te wykonała Wärtsilä. Objęły one dostawę:
• nowych silników dual fuel (DF) – Wärtsilä 8L34DF-B – spełniających normy IMO tier 3. Moc jednego silnika to 4MW,
• nowych przekładni typu twin (dwa silniki napędzają jedną przekładnię i wał śrubowy),
• zintegrowanych systemów sterowania i monitoringu siłowni,
• systemu sterowania i zarządzania elektrownią statkową – PMS,
• systemu zasilania i magazynowania skroplonego gazu LNG – LNGPac®, wraz ze zbiornikiem na skroplony gaz 165 m3,
• systemu sterewania napędami Protouch®.
- The Spirit of British Columbia wraca do służby wyposażony w czystą technologię, która redukuje nasz wpływ na środowisko i koszty operacji - powiedział Mark Collins, prezes BC Ferries CEO. - Dwa statki klasy Spirit zużywają rocznie około 16 procent naszego paliwa. Ich modernizacja, wraz z wprowadzeniem trzech nowych statków Salish Class w zeszłym roku, stanowią długą drogę do poprawy naszej strategii zrównoważonego rozwoju – dodał.
Oprócz przebudowy systemu napędowego, w stoczni Remontowa odnowiono również m.in.: systemy bezpieczeństwa, systemy ewakuacyjne, łodzie ratunkowe, system wykrywania pożaru, system nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemy elektryczne, zdalnego sterowania i monitoringu.
Spirit of British Columbia ma 167,5 m długości, 26,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Zbudowana w 1993 r. jednostka pływa na trasie Tsawwassen-Swartz Bay. Po modernizacji ma być eksploatowana przez kolejne 25 lat.
Kontrakt podpisany z BC Ferries obejmuje modernizację dwóch promów klasy Spirit. Po Spirit of British Columbia w październiku tego roku planowana jest taka sama przebudowa bliźniaczej jednostki Spirit of Vancouver Island. Prestiżowy kontrakt opiewa na kwotę aż 140 mln dolarów.
Jak poinformował kanadyjski armator, o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.
- Gaz ziemny jest najczystszym paliwem kopalnym na świecie i wykorzystanie LNG na statkach dalekomorskich stanowi okazję do znacznego obniżenia emisji gazów cieplarnianych i jakości powietrza na poziomie globalnym - powiedział Roger Dall'Antonia, prezes i dyrektor generalny FortisBC. - We współpracy z BC Ferries opracowaliśmy pierwszą na świecie autorską technologię dostarczania tego paliwa na statek – dodał.
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku
Stena Line: pierwsza kobieta na stanowisku kapitana
Babcock nagrodzony 10-letnim kontraktem na obsługę dokowania lotniskowców typu HMS Queen Elizabeth
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 33875,00 $ | tona | -0,07% | 19 maj |
Cynk | 3647,00 $ | tona | 0,03% | 19 maj |
Aluminium | 2825,00 $ | tona | -0,67% | 19 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |