• <
ATC_CARGO_TOP

Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries
Jednostka Spirit of British Columbia powraca do floty BC Ferries - GospodarkaMorska.pl

PMK

11.06.2018 Źródło: własne

The Spirit of British Columbia, jedna z dwóch największych jednostek BC Ferries, powróciła w zeszłym tygodniu do służby na trasie Metro Vancouver – Victoria. Statek przechodził modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Przebudowa kanadyjskiego promu rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Głównym zadaniem było dostosowanie jego napędu do paliwa LNG. Prace te wykonała Wärtsilä. Objęły one dostawę:

•    nowych silników dual fuel (DF) – Wärtsilä 8L34DF-B – spełniających normy IMO tier 3. Moc jednego silnika to 4MW,

•    nowych przekładni typu twin (dwa silniki napędzają jedną przekładnię i wał śrubowy),

•    zintegrowanych systemów sterowania i monitoringu siłowni,

•    systemu sterowania i zarządzania elektrownią statkową – PMS,

•    systemu zasilania i magazynowania skroplonego gazu LNG – LNGPac®, wraz ze zbiornikiem na skroplony gaz 165 m3,

•    systemu sterewania napędami Protouch®.

- The Spirit of British Columbia wraca do służby wyposażony w czystą technologię, która redukuje nasz wpływ na środowisko i koszty operacji - powiedział Mark Collins, prezes BC Ferries CEO. - Dwa statki klasy Spirit zużywają rocznie około 16 procent naszego paliwa. Ich modernizacja, wraz z wprowadzeniem trzech nowych statków Salish Class w zeszłym roku, stanowią długą drogę do poprawy naszej strategii zrównoważonego rozwoju – dodał.

Oprócz przebudowy systemu napędowego, w stoczni Remontowa odnowiono również m.in.: systemy bezpieczeństwa, systemy ewakuacyjne, łodzie ratunkowe, system wykrywania pożaru, system nagłośnienia, system ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemy elektryczne, zdalnego sterowania i monitoringu.

Spirit of British Columbia ma 167,5 m długości, 26,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Zbudowana w 1993 r. jednostka pływa na trasie Tsawwassen-Swartz Bay. Po modernizacji ma być eksploatowana przez kolejne 25 lat.

Kontrakt podpisany z BC Ferries obejmuje modernizację dwóch promów klasy Spirit. Po Spirit of British Columbia w październiku tego roku planowana jest taka sama przebudowa bliźniaczej jednostki Spirit of Vancouver Island. Prestiżowy kontrakt opiewa na kwotę aż 140 mln dolarów.

Jak poinformował kanadyjski armator, o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.

- Gaz ziemny jest najczystszym paliwem kopalnym na świecie i wykorzystanie LNG na statkach dalekomorskich stanowi okazję do znacznego obniżenia emisji gazów cieplarnianych i jakości powietrza na poziomie globalnym  - powiedział Roger Dall'Antonia, prezes i dyrektor generalny FortisBC. - We współpracy z BC Ferries opracowaliśmy pierwszą na świecie autorską technologię dostarczania tego paliwa na statek – dodał.







Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.