PMK
Prelude FLNG, największa w historii jednostka offshore należąca do Shella, rozpoczęła w końcu pracę na złożu u wybrzeży Australii.
Prelude, zdolne produkować 3,6 miliona ton rocznie surowca, to największa platforma FLNG Shell, która skrapla paliwo na morzu przed załadowaniem na tankowce i wysyłką do kupujących, eliminując potrzebę podwodnych rurociągów do brzegu.
Prelude od początku obecnego roku już znajduje się na złożu wydobywczym. Następnie gigant przez okres około 25 lat ma być używany do chłodzenia wydobytego gazu ziemnego do -162 ° C. Kiedy gaz zmniejszy swoją objętość o 600 razy, będzie eksportowany do klientów w Azji.
Ten specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Obiekt jest zacumowany i podłączony do ogromnej sieci podwodnych systemów przeznaczonych do przepływu gazu. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii