Izraelska firma żeglugowa ZIM Integrated Shipping Services ujawniła, że w październiku firma nabyła siedem używanych kontenerowców w kilku oddzielnych transakcjach.
Jak informowaliśmy, używane statki są budowane w latach 2007-2006. Pięć z nich ma pojemność 4500 TEU, a ostatnie dwa to kontenerowce 1100 TEU. Łączna wartość kontraktów wzrosła do 320 milionów dolarów.
– Od chwili wejścia na giełdę naszym celem było alokowanie kapitału w celu wzmocnienia naszych perspektyw handlowych i tworzenia długoterminowej wartości dla akcjonariuszy. Dzięki oportunistycznemu przejęciu tych bardzo potrzebnych statków – powiedział Eli Glickman, prezes i dyrektor generalny ZIM.
W zeszłym miesiącu firma skorzystała z opcji długoterminowego czarteru dodatkowych pięciu statków kontenerowych na dwupaliwowy gaz ziemny (LNG) o pojemności 7 000 TEU od Seaspan Corporation.
Statki są częścią umowy pomiędzy ZIM a Seaspan Corporation, która obejmuje czartery długoterminowe. W lipcu tego roku Seaspan Corporation ujawnił zamówienie na dziesięć kontenerowców dwupaliwowych LNG o pojemności 7000 TEU.
W ramach ogłoszonej wcześniej transakcji ZIM zawarł już długoterminowe umowy czarterowe na dziesięć statków o pojemności 7 000 TE, które mają być dostarczane od czwartego kwartału 2023 roku.
W związku z tym łączna liczba statków, które mają zostać wyczarterowane w ramach tej transakcji po wykonaniu opcji, wyniesie piętnaście.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii