Firma czarterująca kontenerowce Seaspan Corporation zawarła w poniedziałek umowę na budowę dziesięciu nowych kontenerowców, zwiększając liczbę zamówień na nowe statki do 70.
Dziesięć statków będzie miało pojemność 7000 TEU i zostaną wyposażone w płuczki spalin. Oczekuje się, że dostawa jednostek będzie trwałą od drugiego do czwartego kwartału 2024 roku, a po dostawie wejdą na czartery długoterminowe z wiodącym globalnym klientem liniowym.
Firma oczekuje, że statki wygenerują 1,4 miliarda dolarów zakontraktowanych przepływów pieniężnych brutto przy minimalnych warunkach.
Wraz z dzisiejszym ogłoszeniem, Seaspan ogłosił od grudnia 2020 roku 70 nowych zamówień na budowę nowych jednostek, co powiększy jego flotę do 839 000 TEU. Firma nie ujawniła stoczni, która otrzymała najnowsze zamówienie.
– To nowe zamówienie jest kolejnym dowodem na duże zapotrzebowanie klientów na ten rozmiar statku, który wyjątkowo nadaje się do zastąpienia starzejącej się globalnej floty statków o pojemności 4-9 tysięcy TEU – powiedział Bing Chen, prezes i dyrektor generalny Seaspan.
Przewiduje się, że kontenerowce zostaną sfinansowane z dodatkowych pożyczek oraz gotówki w kasie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów