Oddział operacji portowych COSCO Shipping zakupi mniejszościowy udział w terminalu kontenerowym Tollerort (CTT) w porcie w Hamburgu, głównym punkcie zawinięć statków COSCO Shipping w Niemczech.
COSCO SHIPPING Ports Limited nabędzie 35 proc. udziałów w terminalu z planami „wzmocnienia połączenia w biznesie logistycznym” między Chinami a Hamburgiem dzięki wspólnym wysiłkom z Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), większościowym właścicielem terminalu.
Dzięki mniejszościowemu udziałowi terminal CTT stanie się „preferowanym hubem” w Europie dla COSCO.
Kluczowy partner dla Chin
CTT jest jednym z trzech terminali kontenerowych HHLA w porcie w Hamburgu. Terminal posiada cztery nabrzeża i 14 suwnic kontenerowych, zdolnych do obsługi największych kontenerowców COSCO o pojemności 20 000 TEU lub większej. Dzięki pięciu torom własna stacja kolejowa terminalu łączy obiekt z innymi europejskimi miejscami docelowymi.
– Świat morski stoi obecnie w obliczu intensywnych zmian. Długoterminowe relacje z klientami oparte na zaufaniu – takie, jakie HHLA ma od 40 lat w handlu z Chinami – są teraz o wiele ważniejsze – powiedziała Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA.
Port w Hamburgu obsługuje obecnie prawie jeden na trzy kontenery pochodzące z Chin lub przeznaczone na rynek chiński, co czyni go kluczowym partnerem dla chińskiego handlu.
– Terminal kontenerowy Tollerort w Hamburgu jest podstawą logistyki w Europie i ma doskonałe perspektywy rozwoju na przyszłość. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z naszym partnerem HHLA, aby uwolnić istniejący potencjał i dalej rozwijać terminal – powiedział Zhang Dayu, dyrektor zarządzający CSPL.
Zamknięcie transakcji nadal wymaga zgody konkurencji i handlu zagranicznego.
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach
Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko