• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Chińska spółka przejmuje mniejszościowy udział w czołowym terminalu kontenerowym w Hamburgu

23.09.2021 13:03 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chińska spółka przejmuje mniejszościowy udział w czołowym terminalu kontenerowym w Hamburgu

Partnerzy portalu

Chińska spółka przejmuje mniejszościowy udział w czołowym terminalu kontenerowym w Hamburgu - GospodarkaMorska.pl
Fot. HHLA

Oddział operacji portowych COSCO Shipping zakupi mniejszościowy udział w terminalu kontenerowym Tollerort (CTT) w porcie w Hamburgu, głównym punkcie zawinięć statków COSCO Shipping w Niemczech.

COSCO SHIPPING Ports Limited nabędzie 35 proc. udziałów w terminalu z planami „wzmocnienia połączenia w biznesie logistycznym” między Chinami a Hamburgiem dzięki wspólnym wysiłkom z Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), większościowym właścicielem terminalu.

Dzięki mniejszościowemu udziałowi terminal CTT stanie się „preferowanym hubem” w Europie dla COSCO.

Kluczowy partner dla Chin

CTT jest jednym z trzech terminali kontenerowych HHLA w porcie w Hamburgu. Terminal posiada cztery nabrzeża i 14 suwnic kontenerowych, zdolnych do obsługi największych kontenerowców COSCO o pojemności 20 000 TEU lub większej. Dzięki pięciu torom własna stacja kolejowa terminalu łączy obiekt z innymi europejskimi miejscami docelowymi.

– Świat morski stoi obecnie w obliczu intensywnych zmian. Długoterminowe relacje z klientami oparte na zaufaniu – takie, jakie HHLA ma od 40 lat w handlu z Chinami – są teraz o wiele ważniejsze – powiedziała Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA. 

Port w Hamburgu obsługuje obecnie prawie jeden na trzy kontenery pochodzące z Chin lub przeznaczone na rynek chiński, co czyni go kluczowym partnerem dla chińskiego handlu.

– Terminal kontenerowy Tollerort w Hamburgu jest podstawą logistyki w Europie i ma doskonałe perspektywy rozwoju na przyszłość. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z naszym partnerem HHLA, aby uwolnić istniejący potencjał i dalej rozwijać terminal – powiedział Zhang Dayu, dyrektor zarządzający CSPL.

Zamknięcie transakcji nadal wymaga zgody konkurencji i handlu zagranicznego.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.