pc
Spirit of British Columbia na próbach morskich. Prom kanadyjskiego armatora BC Ferries wypłynął na Zatokę Gdańską w czwartek rano. Jednostka przechodzi obecnie modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Prace wykonywane są w ramach prestiżowego kontraktu opiewającego na kwotę aż 140 mln dolarów.
Przebudowa kanadyjskiego promu rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Głównym zadaniem jest dostosowanie jego napędu do paliwa LNG. Prace te wykonuje Wärtsilä. Obejmują one dostawę:
Oprócz przebudowy systemu napędowego, prom w stoczni Remontowa przechodzi również odnowienie m.in.: systemów bezpieczeństwa, systemów ewakuacyjnych, łodzi ratunkowych, systemu wykrywania pożaru, systemu nagłośnienia, systemu ochrony przeciwpożarowej, wnętrz, systemów elektrycznych, zdalnego sterowania i monitoringu.
Spirit of British Columbia ma 167,5 m długości, 26,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Zbudowana w 1993 r. jednostka pływa na trasie Tsawwassen-Swartz Bay. Po modernizacji ma być eksploatowana przez kolejne 25 lat.
Kontrakt podpisany z BC Ferries obejmuje modernizację dwóch promów klasy Spirit. Po Spirit of British Columbia w październiku tego roku planowana jest taka sama przebudowa bliźniaczej jednostki Spirit of Vancouver Island. Jak poinformował kanadyjski armator, o wyborze gdańskiej stoczni zadecydowało doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów oraz w instalowaniu napędu LNG. Remontowa konkurowała z włoską stocznią Fincantieri oraz kanadyjskim zakładem Seaspan’s Vancouver Shipyards.
To nie pierwsza współpraca holdingu Remontowa z kanadyjskim armatorem. Specjalnie dla niego stocznia Remontowa Shipbuilding zbudowała trzy nowoczesne i ekologiczne promy pasażersko-samochodowe: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Wszystkie jednostki pracują u zachodnich wybrzeży Kanady. To pierwsze statki we flocie armatora BC Ferries napędzane LNG.
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę części hydrotechnicznej terminala offshore w Świnoujściu