ew
Rok 2019 dla Damen Engineering Gdańsk to czas wyzwań i wymagających projektów. Na szczególną uwagę zasługuje projekt hybrydowego promu RoRo LNG dla kanadyjskiego operatora Seaspan Ferries Corporation. W nowej stoczni Damen w Mangalii w Rumunii budowane są obecnie dwa 149-metrowe statki.
Konstrukcja nowych promów oparta jest na dwóch istniejących statkach obsługiwanych obecnie przez kanadyjskiego operatora. Seaspan specjalizuje się w transporcie towarów z kontynentalnej części Kanady na wyspę Vancouver, a rosnący popyt na towary i usługi spowodował zamówienie od stoczni Damen na dwa dodatkowe promy.
Największym inżynieryjnym wyzwaniem dla zespołu projektowego w Damen Engineering Gdańsk było dostosowanie nowego systemu LNG i głównych generatorów dostarczanych przez MAN Energy Solutions.
Każdy statek będzie zasilany przez dwa zespoły prądotwórcze zasilane LNG lub olejem napędowym o bardzo niskiej zawartości siarki, każdy o mocy 4770 kW. To nie wszystko! Napęd zostanie uzupełniony przez podwójne, hybrydowe zestawy akumulatorów o łącznej pojemności 2 MWh - odpowiednik 50 samochodów Tesla S! Akumulatory zostaną wykorzystane do skrócenia czasu rozpędzania pędników azymutalnych oraz do równomiernego rozłożenia obciążenia podczas przejazdów.
Promy będą obsługiwane na morzu Salish (morze wewnetrzne na granicy Stanów Zjednoczonych i Kanady będące częścią Oceanu Spokojnego) u wybrzeży Kolumbii Brytyjskiej. Będą wykorzystywane do transportu towarów z miast Delta i Surrey w Greater Vancouver na wyspę Vancouver. Podstawowym ładunkiem dla tych promów są towary konsumpcyjne, produkty leśne i kontenery w tranzycie. Dodatkowo statki przewożą nowe samochody osobowe, które są dostarczane do sieci salonów wystawowych na wyspie.
„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy uczestniczyć w tym projekcie i zdobywać cenne doświadczenie w dziedzinie niekonwencjonalnych i innowacyjnych napędów” - mówi Tomasz Koszykowski, inżynier mechanik w Damen Engineering Gdańsk. „Wspólnie jako grupa utalentowanych i doświadczonych inżynierów dążymy do ulepszenia obecnie używanych statków. Zamierzamy wykorzystać naszą szeroką bazę wiedzy, aby zapewnić, że jesteśmy w stanie w pełni sprostać - i nawet przekroczyć - wymagania naszego klienta.”
Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a promy zostaną dostarczone do Kanady w 2021 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej