• <

Nowe projekty w Damen Engineering Gdańsk

Strona główna Stocznie, offshore Nowe projekty w Damen Engineering Gdańsk

ew

20.11.2019 Źródło: własne

Rok 2019 dla Damen Engineering Gdańsk to czas wyzwań i wymagających projektów. Na szczególną uwagę zasługuje projekt promu hybrydowego RoRo LNG dla kanadyjskiego operatora Seaspan Ferries Corporation. W nowej stoczni Damen w Mangalii w Rumunii budowane są obecnie dwa 149-metrowe statki.

Nowe projekty w Damen Engineering Gdańsk - GospodarkaMorska.pl

Rok 2019 dla Damen Engineering Gdańsk to czas wyzwań i wymagających projektów. Na szczególną uwagę zasługuje projekt hybrydowego promu RoRo LNG dla kanadyjskiego operatora Seaspan Ferries Corporation. W nowej stoczni Damen w Mangalii w Rumunii budowane są obecnie dwa 149-metrowe statki.

Konstrukcja nowych promów oparta jest na dwóch istniejących statkach obsługiwanych obecnie przez kanadyjskiego operatora. Seaspan specjalizuje się w transporcie towarów z kontynentalnej części Kanady na wyspę Vancouver, a rosnący popyt na towary i usługi spowodował zamówienie od stoczni Damen na dwa dodatkowe promy.

Największym inżynieryjnym wyzwaniem dla zespołu projektowego w Damen Engineering Gdańsk było dostosowanie nowego systemu LNG i głównych generatorów dostarczanych przez MAN Energy Solutions.

Każdy statek będzie zasilany przez dwa zespoły prądotwórcze zasilane LNG lub olejem napędowym o bardzo niskiej zawartości siarki, każdy o mocy 4770 kW. To nie wszystko! Napęd zostanie uzupełniony przez podwójne, hybrydowe zestawy akumulatorów o łącznej pojemności 2 MWh - odpowiednik 50 samochodów Tesla S! Akumulatory zostaną wykorzystane do skrócenia czasu rozpędzania pędników azymutalnych oraz do równomiernego rozłożenia obciążenia podczas przejazdów.

Promy będą obsługiwane na morzu Salish (morze wewnetrzne na granicy Stanów Zjednoczonych i Kanady będące częścią Oceanu Spokojnego) u wybrzeży Kolumbii Brytyjskiej. Będą wykorzystywane do transportu towarów z miast Delta i Surrey w Greater Vancouver na wyspę Vancouver. Podstawowym ładunkiem dla tych promów są towary konsumpcyjne, produkty leśne i kontenery w tranzycie. Dodatkowo statki przewożą nowe samochody osobowe, które są dostarczane do sieci salonów wystawowych na wyspie.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy uczestniczyć w tym projekcie i zdobywać cenne doświadczenie w dziedzinie niekonwencjonalnych i innowacyjnych napędów” - mówi Tomasz Koszykowski, inżynier mechanik w Damen Engineering Gdańsk. „Wspólnie jako grupa utalentowanych i doświadczonych inżynierów dążymy do ulepszenia obecnie używanych statków. Zamierzamy wykorzystać naszą szeroką bazę wiedzy, aby zapewnić, że jesteśmy w stanie w pełni sprostać - i nawet przekroczyć - wymagania naszego klienta.”

Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a promy zostaną dostarczone do Kanady w 2021 roku.

Źródło:
własne

Dziękujemy za wysłane grafiki.