W Zatoce Manilskiej grasuje szajka rabusiów, którzy włamują się na zakotwiczone statki. W ostatnim czasie doszło do kilku takich incydentów.
Licząc od początku roku, w Zatoce Manilskiej doszło już do ośmiu włamań na kotwiczące statki. W regionie w ostatnich miesiącach pojawiło się więcej jednostek, które przypływają tam by wymieniać załogę.
Do kolejnych incydentów doszło w ciągu kilkunastu ostatnich dni. Pierwszy z nich miał miejsce 17 lipca. Nocą na statek Maersk Njussfjord wszedł mężczyzna uzbrojony w domowej roboty pistolet, który przystawił do głowy pełniącego wartę marynarza, którego następnie przywiązał do balustrady. Na pokład weszło wtedy siedmiu innych mężczyzn, którzy ukradli linę cumowniczą.
4 sierpnia wieczorem członek załogi kontenerowca Seaspan New York dostrzegł trzech uzbrojonych mężczyzn na pokładzie. Jeden z nich zaatakował go ostrym narzędziem, marynarzowi udało się uniknąć ataku, ale po szamotaninie został związany przez napastników. Rabusie skradli z pokładu dwie przenośne spawarki, okablowanie, trzy dysze z brązu i pięć korków hydrantowych. Napastnicy opuścili statek zanim ktokolwiek zdążył wszcząć alarm.
Po raz kolejny szajka dała o sobie znać 13 sierpnia. Nocą pięciu mężczyzn wtargnęło na CMA CGM Cai Mep. Jeden z nich wymierzył pistolet w pełniącego wartę marynarza i zmusił go do otwarcia ładowni. Napastnicy wynieśli 20 wiader farby. W międzyczasie natknął się na nich chłopiec pokładowy. Rabusie zagrozili mu nożem, ale zdołał uciec.
ReCAAP, organizacja zajmująca się monitorowaniem i zwalczaniem przypadków piractwa i zbrojnych ataków na statki wydała ostrzeżenie dla armatorów i właścicieli jednostek. „Kapitanom statków i załodze zdecydowanie zaleca się zachowanie czujności, ciągłe wypatrywanie podejrzanych łodzi i natychmiastowe zgłaszanie wszelkich incydentów lokalnym władzom. Bardzo ważne jest również, aby załoga nie angażowała się w konfrontację ze sprawcami” – napisano.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów