Niemiecki producent silniki MAN Energy Solutions zdobył kontrakt na dostawę 10 silników ME-GI dual-fuel od południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
Silniki 8G95ME-GI10.5 zasilą 10 kontenerowców o ładowności 15 tys. TEU zamówionych ostatnio przez Seaspan Corporation. Jednostki mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2023 roku i rozpoczną czarter u armatora ZIM Lines na szlakach z i do Wschodniego Wybrzeża USA.
Silniki ME-GI będą wyposażone w nowo wprowadzoną pompę parownika (PVU), która zapewnia optymalną integrację między silnikiem a układem zasilania LNG.
Firma MAN Energy Solutions ogłosiła w styczniu, że liczba pojazdów dwupaliwowych o niskiej prędkości w całości przekroczyła 360 jednostek, przy czym ME-GI odnotowało ponad 1,5 miliona godzin pracy na samym LNG.
Na początku marca 2021 roku zamówiono dwupaliwowe silniki 10 × MAN B&W 7G80ME-GI Mk9.5 dla serii dziesięciu megakontenerwców VLCC o nośności 300 000 dwt. Był to debiut silnika w tym segmencie.
W ostatnim okresie firma Seaspan przeżywała istne szaleństwo zamówień. Na początku tego tygodnia firma ujawniła umowę z nieznaną z nazwy stocznią na budowę sześciu kontenerowców o ładowności 15500 TEU.
Jak poinformowano, nowe jednostki będą wyposażone w płuczki spalin i będą wyposażone w technologie redukcji emisji. Dostawy mają rozpocząć się w drugiej połowie 2023 potrwać do połowy 2024 roku.
Od grudnia 2020 roku Seaspan ogłosił dodanie do swojej floty łącznie 580 000 TEU reprezentowanych przez 39 statków, w tym 37 nowo budowanych, oraz zakup dwóch statków na rynkach wtórnych, zwiększając łączną ładowność do 1,65 mln TEU.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth