Firma MAN Energy Solutions wygrała przetarg na dostawę silników głównych do dwóch nowo budowanych statków do przewozu żywych ryb, obecnie budowanych w stoczni Cemre w Turcji.
Pierwszy statek dla Seivåg Shipping AS - będzie napędzany 2 silnikami MAN 12V175D-MEM Tier III, natomiast drugi statek dla Mowistar AS - będzie napędzany 4 silnikami MAN 12V175D - MEM Tier III. Ten drugi statek, o nośności ~ 12 000 ton, będzie największym tego typu hybrydowym transportowcem do żywych ryb na świecie.
Obydwa statki zaprojektowała norweska firma, Salt Ship Design AS. Jednostki zawierają kilka nowych rozwiązań projektowych z silnym naciskiem na środowisko i jakość, w tym baterie do magazynowania energii i okrągłe akwaria.
Wszystkie silniki będą wyposażone w turbosprężarki MAN oraz system sterowania i bezpieczeństwa silnika SaCoS firmy MAN. Każdy silnik będzie również wyposażony w opatentowany przez firmę MAN układ SCR (selektywna redukcja katalityczna) o zamkniętej pętli, system kontroli temperatury, który pozostaje aktywny przez cały zakres obciążenia, zapewniając niskie zużycie mocznika i niską emisję.
- To ważne zamówienie, które umożliwia nam wejście na ekscytujący rynek. Rynek akwakultury i rybołówstwa przeżywa obecnie znaczny wzrost i mamy ogromną przyjemność debiutować w tworzeniu napędu dla tak niezwykłego statku. Norwegia kładzie duży nacisk na emisje, w szczególności NOx i CO2, a przyjazność dla środowiska MAN 175D i jego system SCR dobrze przygotowują statki na zbliżający się termin IMO 2030 - powiedział Ben Andres, dyrektor ds. sprzedaży w firmie MAN Energy Solutions.
O silniku MAN 175D
Firma MAN Energy Solutions opracowała gamę silników MAN 175D, aby uzupełnić swoją ofertę produktów w sektorze morskim. Silnik jest dostępny w trzech wariantach cylindrów -12, 16 i 20 i w zakresie mocy od 1500 do 4400 kilowatów. Ta maksymalna moc sprawia, że silnik ten jest najmocniejszym silnikiem wysokoobrotowym na rynku.
MAN 175D to niezawodny, wysokowydajny silnik, który zapewnia dłuższy czas sprawności i niskie koszty eksploatacji. Najnowocześniejsze, zoptymalizowane spalanie silnika zapewnia niską emisję i optymalne zużycie paliwa.
Od samego początku projektowano go tak, aby spełniał współczesne, jak i przyszłe wymagania dotyczące emisji spalin, a jego ultrakompaktowy, elastyczny system SCR umożliwia projektantom statków optymalizację przestrzeni na pokładzie.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem