Maersk Eindhoven, wybudowany w 2010
roku kontenerowiec Newpanamax Maerska, stracił kilkaset kontenerów
po awarii silnika w trudnych warunkach pogodowych.
Do incydentu doszło w okolicach Japonii 17 lutego, podczas rejsu statku z chińskiego Xiamen do amerykańskiego Los Angeles.
- Wstępna rada operatora statku sugeruje, że kilkaset kontenerów zaginęło za burtą, chociaż nie zostaliśmy jeszcze poinformowani, czy miało to wpływ na jakikolwiek ładunek klientów MSC - powiedziało MSC, partner Maersk w sojuszu 2M.
Maersk powiedział, że wszyscy członkowie załogi są bezpieczni, a napęd statku został przywrócony.
- Z naszych wstępnych raportów wynika, że wiele kontenerów zostało utraconych za burtę. Niestety nie mamy jeszcze wglądu w to, które kontenery naszych klientów zostały zgubione lub uszkodzone. Czekamy na dalsze informacje ze statku i udostępnimy je, gdy będą dostępne - powiedział Maersk w raporcie.
Maersk obecnie jest w trakcie wyboru najbliższy odpowiedni port w Azji, aby zacumować Maersk Eindhoven. Kontenerowiec o pojemności 13092 TEU jest używany w ramach serwisu 2M Transpacific 6, Pearl.
W zeszłym miesiącu Maersk Essen brał udział w podobnym incydencie. Szacuje się, że około 750 kontenerów wypadło za burtę z tej jednostki w trudnych warunkach pogodowych na północnym Pacyfiku.
Do incydentu doszło podczas również podczas rejsu z Xiamen w Chinach do Los Angeles w Kalifornii 16 stycznia 2021 roku.
Maersk jest niestety jedną z kilku firm, które doświadczyły podobnych incydentów ze swoimi kontenerowcami w ostatnim okresie, co stawia wiele pytań o potencjalne problemy strukturalne związane z sztauowaniem kontenerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej