Spółka Euroafrica Services z siedzibą w Szczecinie nabyła prom ro-pax Epsilon. Jednakże na polską linię prom wejdzie najwcześniej w 2023 roku.
Dotychczasowym właścicielem promu Epsilon była włoska Caronte Shipping, która czarterowała jednostkę do Irish Ferries. Strony nie ujawniają wysokości transakcji. Wiadomo jednak, że statek został zakupiony przez Euroafrica Shipping Lines wraz z tzw. bareboat charterem.
– 30 maja sfinalizowane zostały długotrwałe negocjacje. Prom jest naszą własnością – potwierdza Jacek Wiśniewski, prezes Euroafrica Shipping Lines.
Jak dodaje prezes Wiśniewski, ze względu na bareboat charter, statek pozostanie na razie w eksploatacji Irish Ferries.
– Nie chcę ujawniać szczegółów, ale jest kilka możliwych opcji, kiedy statek pojawi się na Bałtyku. Najwcześniej mogłoby to nastąpić na początku 2023 roku.
Docelowo prom będzie pływał w barwach Unity Line na linii ze Świnoujścia do jednego z portów w Szwecji.
Epsilon to prom samochodowo-pasażerski oddany do eksploatacji w 2011 roku. Miedzy 186 metrów długości i może pomieścić około 500 pasażerów. Jego całkowity tonaż wynosi 26375 ton.
Prezes Jacek Wiśniewski zdradza, że to nie koniec nowości w barwach Euroafrica Shipping Lines.
– W strategii grupy w perspektywie 3-5 lat mamy zaplanowany zakup następnej jednostki, mniej więcej tego samego typu – mówi Wiśniewski.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza