• <
KONGSBERG_2023

Honfleur wpłynął do Gdyni. Do kogo będzie należeć zasilany LNG prom? [AKTUALIZACJA]

26.05.2022 22:44
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Honfleur wpłynął do Gdyni. Do kogo będzie należeć zasilany LNG prom? [AKTUALIZACJA]

Partnerzy portalu

Honfleur wpłynął do Gdyni. Do kogo będzie należeć zasilany LNG prom? [AKTUALIZACJA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Od wczoraj morski internet huczał od spekulacji na temat promu, który wypłynął z norweskiej Rissy w kierunku Gdyni. Jednostka właśnie wpłynęła do portu. Polferries konsekwentnie zaprzecza, jakoby miał on zasilić ich flotę. W czyje ręce trafi?

„Jesienią 2020 roku częściowo ukończony Honfleur, 190-metrowy prom typu ro-pax, zamówiony przez Brittany Ferries w Stoczni Flensburger (Niemcy), został zabrany z postoju i przeholowany do Fosen Yard w Rissie (Norwegia) w celu dokończenia budowy. Dziś, kilkaset tysięcy roboczogodzin później, po zdaniu wszystkich testów morskich, (prom) został przekazany i skierował się w stronę Gdyni. Dziękujemy Siem Industries za zaufanie w tym złożonym i wymagającym zadaniu dokończenia tego statku. To jedno z największych przedsięwzięć w Fossen Yard. Życzymy załodze i promowi udanych rejsów!” – napisała na Linkedinie przedwczoraj, 24 maja, norweska stocznia Fossen Yard.

O tym samym informował poprzedni armator promu, Brittany Ferries.

Ta informacja rozgrzała media społecznościowe branży morskiej.

„Na FB piszą (oczywiście nieoficjalnie) że do Gdyni płynie nowy nabytek Polferries, niedokończony prom Brittany Ferries MF Honfleur. Ktoś coś? (też oczywiście nieoficjalnie)?” – pisał 25 maja użytkownik Twittera „Maro Sternik”.

„Polferries zapytane przez PortalMorski.pl oraz Ferries and Ships in Europa zaprzeczyło aby prom Honfleur miał być kiedykolwiek czarterowany lub użytkowany przez Polferries.” – donosił Bartosz Bagiński.

Prom miał pojawić się w Gdyni dziś, w czwartek 26 maja. Właśnie wpływa do portu.

Już w styczniu polskie media komentowały słowa wiceministra Gróbarczyka, który za pośrednictwem Polskiej Agencji Prasowej poinformował, że ministerstwo infrastruktury podpisało list intencyjny na zakup nowego promu, który ma trafić do portfolio należącego do Polskiej Żeglugi Bałyckiej Polferries. Wtedy mówiło się, że chodzi właśnie o Honfleur. Jak informowała szczecińska Gazeta Wyborcza, jednostka budowana w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft miała w 2019 roku trafić do Brittany Ferries i pływać między Portsmouth w Wielkiej Brytanii a Caen we Francji. W międzyczasie niemiecka stocznia wpadła w tarapaty finansowe i Brittany Ferries anulował kontrakt. W 2020 stocznia ogłosiła upadłość, a Honfleur trafił do norweskiej stoczni Fosen Yard w mieście Rissa.

Temat Honfleur jest z nami od kilku lat. Już w 2018 roku pisaliśmy o pracach nad budową komponentów tego promu, które wykonano w gdańskiej stoczni Marine Projects


Wtedy jeszcze jednostka była w rękach armatora Brittany Ferries. Czy Honfleur zamiast „promem z polskim akcentem” będzie w całości polskim statkiem pływającym na linii Świnoujście-Ystad?

AKTUALIZACJA: O g. 14:22 prom zacumował przy Nabrzeżu Węgierskim w Gdyni.

Gospodarka Morska
Fot. Fossen Yard
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.