Prom Cracovia z floty Polferries zakończył postój w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta. Ostatnie kilkanaście dni jednostka spędziła w suchym doku, gdzie przeprowadzono szereg prac w części podwodnej promu.
Przede wszystkim była to wymiana powłoki antykorozyjnej i antyporostowej.
Zdjęcie z postoju w suchym doku przewoźnik udostępnił na Facebooku. Silniki główne nr 1 i nr 2 przeszły planowy remont kapitalny. Przeglądowi i naprawie poddano śruby nastawne oraz stery strumieniowe. Przeprowadzono modernizację energetyczną systemu klimatyzacji statkowej oraz remont agregatu prądotwórczego. Odświeżono również przestrzenie pokładów pasażerskich. Wyremontowano 25 łazienek oraz wymieniono wykładziny w korytarzach. W części gastronomicznej, celem zwiększenia efektywności energetycznej, poddano modernizacji chłodnię spożywczą. Wymieniono powłoki na części przestrzeni ładunkowych.
Jednostka wróci na trasę Świnoujście-Ystad jeszcze w tym
tygodniu. To kolejny prom polskiego armatora, po Wawelu i Nova Star,
który został gruntownie przygotowany do zbliżającego się sezonu
turystycznego. W kolejnych miesiącach rozpoczną się prace na
Mazovii oraz Baltivii.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Nowy zarząd Pomorskiego Związku Żeglarskiego wybrany
Royal Caribbean zawiesza swoje rejsy na Haiti ze względów bezpieczeństwa
Sunreef Yachts inauguruje nową stocznię w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Lech Wałęsa gościem wydarzenia
Mistrzostwa świata z olimpijskim smaczkiem
Eugeniusz Moczydłowski otrzymał tytuł Żeglarza Roku 2023
Norweski wycieczkowiec dostał zgodę na wejście do portu. Istniało podejrzenie epidemii cholery