W piątek 30 grudnia w gdyńskiej stoczni Crist ruszyła budowa statku do obsługi farm wiatrowych.
Punktualnie o godzinie 10:00 w stoczni Crist rozpoczęło się cięcie blach na potrzeby drugiego projektu jednokadłubowego statku na zlecenie Ulstein Verft. Statek będzie nosił roboczy numer NB319. Jest to bliźniacza jednostka do tej, której budowa rozpoczęła się w Criście w listopadzie.
Jednostka
w budowie będzie w stanie spełnić ogólne wymagania morskiej branży
wiatrowej, takie jak przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody
w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i
na pokładach otwartych. Statek będzie posiadał 91 kabin, pomieści
maksymalnie 126 osób. Będzie napędzany elektrycznie, wspomagany
bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe
umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo
oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku. Kształt kadłuba
zapewnia doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności,
prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Oparty jest
na technologii Ulstein Twin X-Stern. Projekt ten obejmuje ostrzejsze
linie kadłuba i eliminuje płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność dzięki
pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję na fale,
komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił
uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Statek będzie zoptymalizowany pod kątem sprawnego i wydajnego wykonywania pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, celem zminimalizowania ręcznego przenoszenia ładunku, narzędzi i części zamiennych. Jednostka będzie miała długość całkowitą 89,6 m i szerokość 19,2 m.
Zamawiającym jest firma Olympic Ocean II AS z Norwegii.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza