• <

Wynik wyszukiwania - "wody balastowe" - Wiadomości

Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu

Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
29.04.2024

Damen Green Solutions i Bawat A/S podpisały porozumienie w sprawie budowy mobilnych systemów zarządzania balastem wodnym

Damen Green Solutions i Bawat A/S oficjalnie podpisały umowę w celu sfinalizowania swojego wspólnego przedsięwzięcia w zakresie rozwoju i sprzedaży nowoczesnych mobilnych systemów zarządzania balastem wodnym (BWMS). Wspólne przedsięwzięcie, działające pod wspólną nazwą "Bawat Damen", stanowi istotny krok w rewolucjonizacji mobilnych rozwiązań zarządzania balastem wodnym.
10.11.2023

Bezpieczeństwo morskie: nowe wnioski wspierające czystą i nowoczesną żeglugę

Komisja Europejska przedstawiła dziś pięć wniosków ustawodawczych służących unowocześnieniu unijnych przepisów dotyczących bezpieczeństwa morskiego i zapobiegających zanieczyszczeniu wód przez statki. Biorąc pod uwagę, że 75 proc. handlu zagranicznego UE odbywa się drogą morską, transport morski należy traktować nie tylko jako ważny element krwioobiegu zglobalizowanej gospodarki, ale również podstawowy czynnik rozwoju wysp, regionów peryferyjnych oraz oddalonych regionów przybrzeżnych UE.
01.06.2023

Szczecińska Partner Stocznia zbudowała kadłub dla Holendrów

Partner Stocznia ze Szczecina przekazała kontrahentowi częściowo wyposażony kadłub jednostki do transportu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych.
03.03.2023

BIO-SEA ma skutecznie blokować ataki hakerskie na systemy okrętowe

Francuski firma zajmująca się uzdatnianiem wody z wykorzystaniem promieniowania UV, BIO-UV, opracowała najnowocześniejsze oprogramowanie cyberbezpieczeństwa dla swojego systemu uzdatniania wód balastowych BIO-SEA. Ma to zapewnić ochronę przed jednym z największych współczesnych zagrożeń, wynikających z informatyzacji jednostek nawodnych.
02.02.2023

Euronav zamawia z Chin tankowce zasilane amoniakiem i metanolem

Euronav pracuje w sprawie wprowadzenia na rynek tankowców zasilanych amoniakiem. Belgijska firma shippnigowa zamówiła ostatnio dwa ekologiczne Suezmaxy, które w przyszłości będą zasilanie amoniakiem i metanolem. Tankowce wyprodukuje chińska stocznia Daehan Shipbuilding Co.
24.10.2022

Czarter na podróż – klauzule załadunkowe

Spośród wielu klauzul czarterowych związanych z załadunkiem towaru na statek, klauzula typu „full and complete cargo”, znajduje powszechne niemal zastosowanie (zob. na przykład Gencon 1994, Kl. 1; Asbatankvoy, kl. 1 itp.). Bardziej szczegółowa analiza tej klauzuli znajduje się w naszym opracowaniu Czarter na podróż - załadunek na statek.
09.09.2022

MOL: zebrane mikrodrobiny plastiku mogą stać się źródłem energii

Podczas gdy znaczna część uwagi środowiskowej skupia się na emisjach, naukowcy nadal pracują nad równie palącym problemem mikrodrobin plastiku w oceanach na świecie. Japoński projekt, współpracujący z Mitsui O.S.K. Line, poinformował o postępach w swoich wysiłkach z udaną produkcją potencjalnego źródła energii czerpanego z mikrodrobin plastiku i mikroalg zebranych przez statki japońskiej linii żeglugowej.
25.11.2021

Gaz w cenie - grecki armator wpasowuje się w rynek i odbiera nowoczesne statki do przewozu LNG

W ramach nowej serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Tym razem opiszemy jednostki stosowane do przewozu ładunku skroplonego gazu ziemnego, w ciekłym stanie skupienia, tzw. LNG (ang. liquefied natural gas), które niedawno zostały odebrane przez greckiego armatora z azjatyckiej stoczni i weszły do bieżącej eksploatacji.
25.10.2021

DCT Gdańsk. „Morskim kolosom nie opłaca się zanieczyszczać morza”

Specjaliści z DCT Gdańsk i Urzędu Morskiego w Gdyni obalają mit mówiący o tym, że statki stanowią wielkie zagrożenie dla czystości wody. Nasi rozmówcy wyjaśniają, kto i w jaki sposób czuwa nad odbiorem nieczystości z morskich kolosów, dlaczego monitoruje się wody balastowe oraz ile trzeba zapłacić za nieprzestrzeganie zasad.
08.10.2021

W Ustce odkryto inwazyjny gatunek – krabika amerykańskiego

Jak donosi „Głos Pomorza”, po wrześniowych sztormach na plaży w Ustce poszukiwacze bursztynu odnajdywali małe skorupiaki, w tym krabika amerykańskiego – gatunek, który nie występuje w tym rejonie wybrzeża.
29.09.2021

Stena Line: nowe promy na linii Gdynia-Karlskrona

Stena Lina zapowiedziała, że w 2022 roku na linii Gdynia-Karlskrona operować będą dwa nowoczesne promy: Stena Scandica i Stena Baltica. Oznacza to 30-procentowy wzrost zdolności przewozowej połączenia i wyższy komfort dla pasażerów.
28.09.2021

Transport morski szkodzi jak każdy inny. Na liście wstydu wycieki ropy i emisje zanieczyszczeń

Transport morski jest istotnym elementem światowego handlu i gospodarki. W UE obsługuje 77 proc. handlu zewnętrznego i 35 proc. handlu wewnątrzunijnego. Chociaż sektor morski przynosi UE znaczne korzyści gospodarcze i społeczne, ma on również wpływ na środowisko i zdrowie obywateli UE – wynika z raportu „The European Maritime Transport Environmental Report”.
03.09.2021

Port Gdynia dronami stoi. "Kierunek na eko i smart port"

Gdyński port pracuje obecnie nad ciekawymi projektami badawczo-rozwojowymi. Bazą dla nich są drony, zarówno te latające w powietrzu, jak i pływające w wodzie.
04.06.2021

Alfa Laval zwiększa swoje moce produkcyjne w Chinach

Alfa Laval, szwedzka firma zajmująca się produkcją systemów uzdatniania wody balastowej (BWTS), wzmocni swoje więzi z azjatyckimi stoczniami poprzez inwestycję w nową linię produkcyjną w chińskim Quingdao.
05.05.2021

Wody balastowe a ekologia w polskim systemie prawnym

W związku z narastający problemem związanym z zanieczyszczaniem wód morskich, które w znacznej mierze spowodowane jest wodami balastowymi i nie tylko przyjęte zostały konwencje takie jak: Konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami (dalej: konwencja BWM), Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczeniu morza przez statki (dalej: konwencja MARPOL), Konwencja o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego (dalej: konwencja Helsińska 1992).
09.04.2021

Ile potrwa blokada Kanału Sueskiego - dni czy tygodnie?

Od wtorku zablokowany jest jeden z najbardziej ruchliwych szlaków wodnych na świecie. Jak podają eksperci w stacji CNN uwolnienie 224 000-tonowego statku, który jest zaklinowany w Kanale Sueskim, może zająć kilka dni, a nawet tygodni. Statek nadal blokuje tranzyt w obu kierunkach przez ten kluczowy kanał żeglugowy. Dziesiątki statków towarowych pozostają unieruchomione na obu końcach kanału.
25.03.2021

UE i Holandia wspólnie z Damen walczą z inwazyjnymi gatunkami w wodach balastowych

Climate Investor Two zatwierdził inwestycję o wartości 24,5 miliona euro w celu wsparcia dzierżawy przenośnego rozwiązania do uzdatniania wody balastowej firmy Damen InvaSave dla klientów w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej.
11.03.2021

Systemy unieszkodliwienia odpadów na statku

Firma Climarem Sp. z o.o (dawniej PBUCH S.A.) tworzy systemy uzdatniania wód balastowych.
22.02.2021

Euronav zakupił tankowce będące w budowie

Belgijski armator tankowców Euronav NV podpisał umowę na zakup dwóch ekologicznych Suezmaxów znajdujących się obecnie w budowie.
04.02.2021

Stena Line podpisała 20-letni kontrakt z Portem Ventspils

Szwedzki armator promowy Stena Line i operator terminalowy Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT) podpisało 20-letni kontrakt, który zapewni długofalową działalność promową Steny w łotewskim Porcie Ventspils.
03.02.2021

Chantiers De’l Atlantique przekazał wycieczkowiec MSC Virtuosa

Francuska stocznia Chantiers De’l Atlantique przekazała MSC Cruises najnowszy wycieczkowiec klasy Meraviglia-Plus II – MSC Virtuosa.
01.02.2021

Rozdzielanie wód balastowych i technologia spawania blachy

Firma Climarem Sp. z o.o. (dawniej PBUCH S.A.) stosuje innowacyjne metody w zagadnieniach dotyczących wód balastowych a także technologii spawania blach.
01.01.2021

Gigantyczna sekcja Golden Ray pocięta i załadowana na barkę (galeria)

Gigantyczna sekcja wraku samochodowca Golden Ray została pocięta i załadowana na barkę. To bardzo ważny moment w procesie usuwania jednostki, która wpłynęła na mieliznę w pobliżu amerykańskiego Port Brunswick.
03.12.2020

MOL przetestuje urządzenie do zbierania mikroplastiku na swojej nowej jednostce

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines przeprowadził demonstrację urządzenia do zbierania mikroplastiku, stworzonego wspólnie z rodzimym producentem Miura Co. Urządzenie zostało zainstalowane na nowym statku do przewozu drewna i przetestowane na końcu października tego roku.
25.11.2020

Rozpoczął się proces cięcia wraku Golden Ray. Pojawiły się pierwsze utrudnienia [wideo]

Po długiej serii opóźnień w końcu rozpoczął się proces cięcia wywróconego samochodowca Golden Ray na części za pomocą łańcucha i gigantycznego statku dźwigowego.
09.11.2020

Polska ratyfikowała Konwencję BWM 2004

Ośrodek ds. IMO przy Polskim Rejestrze Statków informuje, iż w dniu 26 sierpnia 2020 r. Polska złożyła w IMO deklarację przystąpienia do Międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami (BWM, 2004). Oznacza to, że zgodnie z art. 18(3) tej Konwencji, dla Polski wejdzie ona w życie w dniu 26 listopada 2020 r.
21.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w czwartym tygodniu lipca 2020 roku

Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
07.08.2020

Perspektywy rynku remontów i konserwacji statków w dobie pandemii COVID-19

Segment remontów i konserwacji statków stanowi wiodącą specjalizację polskiego przemysłu stoczniowego. Wpływ pandemii COVID-19 na ten rynek wymaga więc szczególnej uwagi z polskiej perspektywy. Pomimo trudności doby pandemii, długookresowo perspektywy pozostają pozytywne, mając silne oparcie w czynnikach strukturalnych w branży morskiej.
20.07.2020

GoodBulk pozyskał 200 mln dolarów od swoich kredytorów

Właściciel i operator masowców, GoodBulk, dołączył do swoich branżowych partnerów w zakresie zabezpieczenia refinansowania.
25.06.2020

Golden Ocean zainstalował już 23 skrubery na swoich statkach

Armator Golden Ocean Group Limited (GOGL), zajmująca się transportem suchych towarów masowych, zakończyła wszystkie 23 instalacje systemów oczyszczania spalin na pokładzie swoich statków Capesize.
27.05.2020

Znacząca poprawa dla traktatów dot. wody balastowej, mających na celu ochronę różnorodności biologicznej

Ważny traktat międzynarodowy, który pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się potencjalnie inwazyjnych gatunków wodnych przez statki, obejmuje teraz ponad 90% żeglugi na całym świecie, po rozszerzeniu traktatu przez Chiny na Specjalny Region Administracyjny Hongkongu.
25.05.2020

Euronav nabył kolejne trzy tankowce VLCC

Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
12.02.2020

DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach

Firma DFDS jest już w posiadaniu kolejnej nowej jednostki. Armator odebrał właśnie ze stoczni Jinling kolejny z serii supernowoczesnych promów ro-ro.
17.10.2019

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek za pomocą bunkierki Kairos. Operacja odbyła się w zeszłym tygodniu w porcie Brunsbüttel.
06.10.2019

Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach

Bunkierka LNG Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS na kontenerowcu Wes Amelie - pionierem wśród tych jednostek z napędem LNG. Oznacza to, że statek mógł w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywany i załadowywany.
23.09.2019

Bunkierka LNG Kairos z kolejnymi debiutami na Bałtyku

Bukierka LNG Kairos, należąca do Nauticoru, zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG w szwedzkim porcie Södertälje. Statek dostarczył 150 ton skroplonego gazu ziemnego.
15.09.2019

Marine Works zaprasza na BALTEXPO 2019

Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów już za tydzień zaprezentuje swoje osiągnięcia, plany, ofertę i potencjał kooperacyjny na jubileuszowych, XX Międzynarodowych Targach Morskich BALTEXPO 2019. Na swoje stoisko zaprasza również firma Marine Works.
06.09.2019

Pacific Basin wyposaży większość swoich masowców supramax w skrubery

Hongkoński armator, Pacific Basin, zamierza do końca obecnego roku zainstalować płuczki spalin na większości swoich supramaxów. Większość statków operatora trafi w tym czasie na suchy dok, gdzie oprócz skruberów, zamontowane zostaną także systemy uzdatniania wody balastowej.
05.08.2019

Nauticor samodzielnie wyczarteruje Kairos - największą bunkierkę LNG na świecie

Niemiecki Nauticor zostanie jedynym czarterującym największą bunkiernę LNG na świeie - statek Kairos o pojemności 7,5 tys. m3.
06.05.2019

Kontenerowiec Wes Amelie po raz pierwszy zatankował paliwo LNG metodą ship-to-ship

Wes Amelie, pierwszy na świecie kontenerowiec przerobiony na napęd LNG, zatankował paliwo metodą ship-to-ship (ze statku na statek) z udziałem największej bunkierki LNG na świecie - jednostki Kairos. Do operacji doszło 21 kwietnia w okolicach szwedzkiego Visby.
24.04.2019

Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu

Największy na świecie statek dostawczy LNG Kairos przeprowadził pierwszą operację bunkrowania nowego promu MS Visborg w porcie Visby.
19.03.2019

Konsolidacja branży morskiej w Szczecinie. Integracja PŻM i Stoczni Remontowej Gryfia [foto, wideo]

W Szczecinie odbyła się konferencja "Rozwój przemysłu stoczniowego w Polsce” zorganizowana przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Motywem przewodnim spotkania była informacja o planowanej integracji Stoczni Remontowej Gryfia z Polską Żeglugą Morską.
18.02.2019

Chrzest największej na świecie bunkierki LNG w Hamburgu

Niemiecki dostawca paliwa LNG, Nauticor, w zeszłym tygodniu w Hamburgu ochrzcił największą bunkierkę LNG na świecie Kairos. Na uroczystości obecne było 250 gości.
11.02.2019

Turecki armator zainstaluje systemy uzdatniania wód balastowych Alfa Laval na swoich 16 statkach

Turecki armator Advantage Tankers & Advantage Products podpisał umowę flotową ze szwedzką grupą inżynieryjną Alfa Laval na modernizację systemów uzdatniania wody balastowej w 16 tankowcach. Zamówienie jest warte 10,5 miliona dolarów.
23.12.2018

Największa na świecie bunkierka LNG już na Bałtyku

Niemiecki Nauticor potwierdził 11 listopada, że największa bunkierka LNG, o pojemności 7,5 tys. m.3, rozpoczęła pracę na Bałtyku.
12.12.2018

Bunkierka LNG dla armatora Bernhard Schulte prawie gotowa

Jednostka do bunkrowania paliwa LNG Kairos jest bliska ukończenia w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard. Statek jest szykowany dla armatora Bernhard Schulte.
03.10.2018

Alfa Laval z kolejnymi kontraktami na instalację systemów oczyszczania wód balastowych

Alfa Laval podpisał dwie umowy flotowe na instalacje systemów Alfa Laval PureBallast 3, a także osiem umów flotowych podpisanych wcześniej w 2018 roku. Ostatnie dwie umowy flotowe obejmują dostawę systemów uzdatniania wód balastowych na pokładzie 80 statków. Poszczególne zamówienia zostaną zarezerwowane w jednostce Marine Separation & Heat Transfer Equipment Marine Division w latach 2019-2024, a zdecydowana większość zostanie dostarczona przed 2022 rokiem.
12.09.2018

Sprawność Wärtsilä Ballast Water Management System potwierdzona przez USCG Type Approval

Wärtsilä’s Aquarius EC Ballast Water Management System (BWMS) uzyskał zatwierdzenie typu przez organy Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych (USCG). Niniejsze zatwierdzenie sprawdza, czy produkt spełnia określone wymogi prawne, techniczne i bezpieczeństwa oraz stanowi potwierdzenie jego zasad dotyczących projektowania i wydajności.
07.09.2018

Yang Ming zamówił dziesięć nowych jednostek

Tajwański armator Yang Ming potwierdził zamówienie 10 nowych kontenerowców o ładowności 2,8 tys. TEU w stoczni CSBC Corporation.
15.08.2018

Alfa Laval dostarczy systemy uzdatniania wód balastowych na 60 statków PŻM

Jak poinformował na swojej stronie Alfa Laval czyli jeden ze światowych pionierów prac badawczych i konstrukcji systemów uzdatniania wód balastowych - podpisano umowę z Polską Żeglugą Morską ze Szczeina i armatorem Nova Ship Tech SA ze Szwajcarii na dostawę systemów uzdatniania wody balastowej trzeciej generacji. Na statki tych armatorów zostaną dostarczone systemy o wysokiej wydajności - rzędu ponad 1000 m³/h przepływu.
15.05.2018

Najważniejsze postanowienia z 71. sesji Komitetu ds. Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC)

71. sesja Komitetu ds. Ochrony Środowiska Morskiego odbyła się w dniach 3-7 lipca br. Wzięli w niej udział członkowie delegacji polskiej.
27.07.2017

Posiedzenie Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej

W Londynie zakończyło się posiedzenie Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
11.07.2017

DFDS zamawia kolejne dwa nowe promy ro-ro

DFDS poinformowało właśnie o rozszerzeniu zamówienia na nowe promy. Armator zdecydował się zainwestować w dwie kolejne nowoczesne jednostki. Powstaną one w stoczni Jinling.
16.06.2017

Nowy projekt w ramach Programu Region Morza Bałtyckiego - COMPLET

Celem projektu COMPLETE jest opracowanie propozycji systemu zarządzania zanieczyszczeniami biologicznymi (gatunki obce) wnoszonymi przez wody balastowe i kadłuby statków, który będzie spójny i odpowiednio dopasowany dla Regionu Morza Bałtyckiego.
02.06.2017

Dodatkowy prom na trasie Puttgarden-Rødby

Scandlines wprowadza dodatkowy prom towarowy na trasę Puttgarden-Rødby. W ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.
05.04.2017

Alfa Laval BWTS spełnia wymogi IMO i USCG do oczyszczania wód balastowych

Rozmowa z Mirosławem Szwarcem, inżynierem ds. sprzedaży Alfa Laval Polska Sp. z o.o.
22.03.2017

Przygotowania polskiej gospodarki morskiej do realizacji postanowień konwencji BWM

IMO potwierdziło, iż konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami wchodzi w życie z dniem 8 września 2017 r.
20.10.2016

Rekordowy załadunek suwnic w Porcie Gdynia

Osiem potężnych suwnic typu RTG przeznaczonych do Portu Lome w Togo ładowanych jest w Porcie Gdynia. Sześć z nich zostało specjalnie zmodyfikowanych i umieszczonych w poprzek statku.
13.09.2016

Woda balastowa: pozostało 0,18% światowego tonażu floty handlowej

0,18% światowego tonażu dzieli nas od wprowadzenia konwencji o wodzie balastowej (BWT). Jak informuje Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), Belgia jest ostatnim krajem, który zdecydował się na ratyfikuję konwencji o wodzie balastowej.
09.03.2016

Postępowanie z wodami balastowymi - aspekt prawny

Do spraw, którymi zajmuje się IMO – Międzynarodowa Organizacja Morska (dalej jako IMO) należy między innymi ochrona środowiska morskiego i przeciwdziałanie powstającym zagrożeniom ekologicznym, takim jak zanieczyszczanie środowiska na skutek bieżącej i normalnej eksploatacji statków
13.01.2016

Europejscy armatorzy wymagają udogodnień w portach

Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ESCA) opublikowało pisemne stanowisko w sprawie nadchodzącej rewizji dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie portów. Ustawa określa wymagania, które muszą spełnić porty w zakresie oferty kierowanej do statków. Dyrektywa została przyjęte w 2000 roku, jako część działań przeciwko emitowaniu zanieczyszczeń przez statki do morza.
13.01.2016

Francuski armator pokazuje, jak zmniejszać emisję CO2

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy świata, pochwalił się 50 proc. zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla swojej floty. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dobrej strategii udało im się osiągnąć ten cel w 10 lat.
26.11.2015

Polskich armatorów czekają wielkie wydatki związane z wodą balastową

Polskich armatorów czekają duże wydatki związano z dostosowaniem się do konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej. W myśl jej postanowień wody balastowe, stabilizujące statki, będą musiały być wolne od wielu rodzajów szkodliwych organizmów. Dla Polskiej Żeglugi Morskiej dostosowanie statków do tej konwencji będzie kosztować aż 40 mln dolarów.
24.11.2015

Gigant zasilany LNG oddany do użytku

"Isla Bella" - pierwszy, największy na świecie kontenerowiec zasilny LNG, został oddany do użytku. Armator TOTE Maritime otrzymał jednostkę dwa miesiące przed terminem.
20.10.2015

Nowy przewodniczący ECSA chce walczyć z błędami w prawodawstwie UE

Gdy dyrektor zarządzający DFDS – Niels Smedegaard w 2016 roku obejmie stanowisko przewodniczącego Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA), chce skupić pracę organizacji na zapobieganiu niewłaściwym decyzjom politycznym.
08.10.2015

BALTEXPO docenia zaangażowanie w rozwój gospodarki morskiej

Już dziś – 7 września, otwarcie XVIII Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO 2015 z udziałem kierownictwa administracji rządowej i samorządowej, instytucji i agend rządowych, środowisk przemysłowych, importerów i eksporterów, organizacji i stowarzyszeń branżowych. Podczas Ceremonii Otwarcia odbędzie się uroczyste wręczenie nagród Konkursu „Złota Kotwica” BALTEXPO 2015. Kapituła konkursu, w skład której wchodzą eksperci gospodarki morskiej, przemysłu okrętowego przyznała nagrody „Złota Kotwica” w kategoriach „Produkt”, „
07.09.2015

Zwodowano kontenerowiec zasilany LNG (WIDEO)

W sobotę odbyło się wodowanie drugiego na świecie kontenerowca zasilanego LNG. Do ceremonii doszło w sobotę w stoczni NASSCO w San Diego. Jednostka dostała nazwę The Perla del Caribe (Perła Karaibów) i będzie pływać dla armatora TOTE.
31.08.2015

Gigant zasilany LNG już gotowy do wodowania

Już w sobotę odbędzie się ceremonia chrztu i wodowanie "TOTE 2", drugiego na świecie kontenerowca zasilanego LNG. Na nowych zdjęciach możemy zobaczyć już zainstalowane zielone zbiorniki do przechowywania tego ekologicznego paliwa.
26.08.2015

Wodowanie giganta zasilanego LNG

Ceremonia chrztu i wodowanie "TOTE 2", drugiego na świecie kontenerowca zasilnego LNG, odbędzie się 29 sierpnia w San Diego. Wodowanie pierwszej jednostki tego typu - "Isla Bella"- zgromadziło na uroczystości 3,4 tys. stoczniowców wraz z rodzinami. Obie jednostki są częścią kontraktu z TOTE, liderem branży logistycznej i transportowej. Łączna wartość inwestycji wynosi 350 mln dolarów.
19.08.2015

Konwencja Balastowa – status ratyfikacji

W dniach 11 – 15 maja 2015 roku w Londynie odbyło się 68. posiedzenie Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (Marine Environment Protection Committee – MEPC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). W toku obrad MEPC podjął szereg istotnych decyzji związanych z ochroną środowiska morskiego mających wpływ na różne gałęzie międzynarodowego prawa morskiego.
05.07.2015

Japoński armator zamówił pierwsze na świecie hybrydowe jednostki o napędzie diesla oraz na metanol

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamówił trzy frachtowce o napędzie hybrydowym na paliwo diesel oraz metanol. Zamówienie wykona japońska stocznia Minaminippon Shipbuilding. Jednostki zostaną ukończone w 2016 roku.
01.07.2015

68 sesja Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego IMO pod znakiem Kodeksu Polarnego i ochrony powietrza

68 sesja Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej odbyła się w Londynie dniach 11-15 maja b.r. Polskę reprezentowali przedstawiciele Administracji: Magdalena Wesołowska, Paweł Banaś, Leszek Czerwiński, Edward Tymiński oraz eksperci: Krzysztof Kołwzan – przewodniczący krajowej Sekcji MEPC (PRS S.A.), Marta Barańska (AM Szczecin); Bogdan Pojawa (AMW Gdynia); Maciej Werkowski (IOŚ).
08.06.2015

Stocznie COSCO mają plan, jak poradzić sobie z małą ilością nowych zamówień

Konglomerat stoczni COSCO (CSG) zamierza zmienić swoją politykę działania, by dostosować się do obecnego rynku, nękanego przez nadpodaż tonażu. Rozwiązaniem ma być między innymi skupienie się na naprawach i przebudowie starych jednostek.
28.04.2015

Isla Bella pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany LNG

W zeszły weekend w San Diego 3,400 tys stoczniowców wraz z rodzinami uczestniczyło w uroczystości wodowania Isla Belli, pierwszego na świecie kontenerowca zasilanego energią LNG.
20.04.2015

Przeprawy promowe bardzo bezpiecznym środkiem transportu

Interferry to organizacja założona w 1976 roku, której celem było stworzenie platformy współpracy i wymiany informacji między podmiotami branży promowej. Interferry posiada obecnie 225 członków w 38 krajach.
16.04.2015

IMO prosi branżę morską o pomoc w sprawie wody balastowej

Przed ratyfikacją konwencji o wodzie balastowej, IMO prosi branżę morską o pomoc w testowaniu zatwierdzonych systemów.
25.03.2015

Czyste wody balastowe – rozmowa z Andrzejem Marynowskim i Zdzisławem Studzienieckim, właścicielami firmy Altro Marine

Oczyszczanie wód balastowych ma na celu zapobieganie przemieszczania się drogą morską organizmów żywych między odległymi zakątkami świata. Jest to problemem globalny, uznawany obecnie za jedno z największych morskich zagrożeń ekologicznych, uregulowany od niedawna międzynarodową Konwencją o Kontroli i Postępowaniu z Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach - Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment (BWT). W odpowiednie urządzenia oczyszczające już niebawem wyposażonych będzie dużo więcej jednostek, między innymi
21.11.2014

Dodatkowy balast dla armatorów – Konwencja BWM coraz bliżej

W 2004 roku przyjęto pod auspicjami IMO tekst Międzynarodowej Konwencji o Postępowaniu z Wodami Balastowymi (International Conventions for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments, 2004 znanej jako Ballast Water Management Convention, BWM Convention). Był to efekt ponad dekady prac zapoczątkowanych podczas tzw. Szczytu Ziemi w Rio de Janeiro (UNCED ’92). Podjęto wówczas decyzję o konieczności wypracowania wiążącego na globalną skalę instrumentu prawnego, którego celem miało być rozwiązanie kwestii
10.11.2014

Woda balastowa: spotkanie IMO

Światowy przemysł żeglugi morskiej, obejmujący około 70 000 statków, szacuje, że będzie musiał zainwestować około 200 bilionów USD w nowy system uzdatniania wody balastowej, gdy konwencja BWM (Konwencja o Kontroli i Postępowaniu z Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach – Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment) wejdzie w życie, prawdopodobnie w 2016 roku.
14.10.2014

Co dalej z konwencjami uchwalanymi przez IMO? Ich ratyfikacja to wciąż poważny problem

Ze względu na przypadający w ostatnich dniach września Światowy Dzień Morza, który obchodzony jest w wielu krajach, zagadnieniom z zakresu tematyki morskiej poświęca się szczególnie dużo miejsca. Nie inaczej jest w tym roku. Światowa Organizacja Morska (IMO), która odpowiedzialna jest za organizację głównej części uroczystości, szczególną uwagę zwraca w tym roku na problematykę wdrażania nowych konwencji.
29.09.2014

ICS wzywa IMO w sprawie sprostania wymaganiom konwencji BWM

W oświadczeniu wydanym w zeszłym tygodniu ICS (Międzynarodowa Izba Żeglugi) wzywa rządy do zainterweniowania w sprawie zbliżającego się terminu wejścia w życie wymagań odnośnie systemów oczyszczanie wód balastowych na statkach w międzynarodowej flocie handlowej, dopóki nie będzie całkowitej pewności co do zatwierdzenia jednolitego systemu globalnego.
22.09.2014

Dania w sprawie wody balastowej

Zgodnie z konwencją BWT (Konwencja o Kontroli i Postępowaniu z Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach – Requirements and Latest Systems of Ballast Water Treatment) do roku 2017,wszystkie statki będą musiały być wyposażone w systemy oczyszczania wody balastowej, uznane przez IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska).
19.08.2014

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.