PMK
Alfa Laval podpisał dwie umowy flotowe na instalacje systemów Alfa Laval PureBallast 3, a także osiem umów flotowych podpisanych wcześniej w 2018 roku. Ostatnie dwie umowy flotowe obejmują dostawę systemów uzdatniania wód balastowych na pokładzie 80 statków. Poszczególne zamówienia zostaną zarezerwowane w jednostce Marine Separation & Heat Transfer Equipment Marine Division w latach 2019-2024, a zdecydowana większość zostanie dostarczona przed 2022 rokiem.
Zainteresowanie podpisaniem umów flotowych dla systemu uzdatniania wody Alfa Laval PureBallast stopniowo wzrastało w 2018 roku. Doprowadziło to do zawarcia w tym roku dziesięciu umów, w tym umów podpisanych ostatnio przez dwóch armatorów: TORM i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
NYK ma we swojej flocie ponad 800 statków, od masowców po gazowce LNG. NYK, które już korzystało z systemu uzdatniania wody Alfa Laval PureBallast, podpisało umowę flotową dotyczącą nowej fali instalacji.
TORM, wiodący przewoźnik rafinowanych produktów naftowych, korzysta z systemu Alfa Laval PureBallast 3 Ex od 2017 roku. Teraz armator podpisał umowę dotyczącą swoich tankowców flotowych.
- Bazując na starannej ocenie rozwiązań na rynku i naszych doświadczeniach z PureBallast 3 Ex na pokładzie, jesteśmy przekonani, że Alfa Laval to właściwy wybór do uzdatniania wody balastowej na naszych zbiornikowcach - powiedział Jesper S. Jensen, kierownik działu technicznego w TORM.
- Jestem bardzo zadowolony, że wielu klientów, w tym NYK i TORM, podpisało z nami umowy flotowe – powiedział Peter Leifland, prezes Marine Division w Alfa Laval.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej