Climate Investor Two zatwierdził inwestycję o wartości 24,5 miliona euro w celu wsparcia dzierżawy przenośnego rozwiązania do uzdatniania wody balastowej firmy Damen InvaSave dla klientów w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej.
Climate Investor Two (CI2) to instrument finansowy, któremu powierzono inwestowanie w projekty infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i oceanicznej w gospodarkach wschodzących. Cieszy się podstawowym wsparciem UE i holenderskiego Funduszu na rzecz Klimatu i Rozwoju (DFCD). W skład konsorcjum zarządzającego 160 milionami DFCD wchodzi również World Wide Fund for Nature Netherlands (WWF-NL), Holenderska Organizacja Rozwoju (SNV) i Bank Rozwoju Przedsiębiorczości, FMO.
Climate Fund Managers, menedżer CI2, a także DFCD, ma przyjemność ogłosić podpisanie niniejszej Umowy o dofinansowanie rozwoju w wysokości 2,8 mln euro na sfinansowanie rozpoczęcia tego projektu z Damen Financial Services, nowo utworzonym działem w Damen Shipyards Group.
Wirusy i bakterie
Projekt dotyczy uzdatniania wody balastowej, która jest pobierana w dużych ilościach przez statki morskie w celu zrównoważenia ładunków lub odpadów, zanim zostanie zrzucona do następnego portu zawinięcia statku. Ten zrzut zazwyczaj zawiera wiele wirusów, bakterii i innych materiałów biologicznych, w tym roślin i zwierząt określanych zbiorczo jako gatunki inwazyjne. Nieumyślne uwolnienie obcych i uciążliwych gatunków w wodach balastowych już spowodowało rozległe szkody ekologiczne, wywołując efekt domina w gospodarce i zdrowiu ludzi.
Międzynarodowa konwencja o kontroli i zarządzaniu wodami balastowymi i osadami ze statków (BWM) weszła w życie w 2017 r., a jej celem jest zaprzestanie rozprzestrzeniania się szkodliwych organizmów wodnych pomiędzy regionami. Od lipca 2020 r. 87 z 217 krajów (co stanowi ponad 80% światowego tonażu statków handlowych) podpisało wyższe standardy i procedury zarządzania wodami balastowymi statków.
240 nowych miejsc pracy
Kontenerowy system uzdatniania wody balastowej Damen InvaSave oferuje portowe rozwiązanie dla statków słabo wyposażonych lub chcących uzupełnić swoje istniejące możliwości uzdatniania w celu spełnienia wyższych standardów. Dodatkowo system jest obecnie jedynym certyfikowanym przez Międzynarodową Organizację Morską, która jest odpowiedzialna za wdrożenie konwencji BWM. Szacuje się, że w fazie komercyjnej systemy będą oczyszczać do 36 000 m3 wody balastowej dziennie.
Tarun Brahma, dyrektor ds. Inwestycji CFM, stwierdził: „Projekt Damen stanowi ekscytującą okazję, aby wyprzedzić rosnące zapotrzebowanie na uzdatnianie wód balastowych, jednocześnie przyczyniając się do adaptacji klimatycznej i ochrony przyszłości ekosystemów morskich. Ponadto szacujemy, że w ramach tego projektu powstanie 240 nowych miejsc pracy”.
Jan Willem van Helden, dyrektor zarządzający Damen Financial Services: „Dzięki naszej współpracy z Climate Investor Two możliwe było zbudowanie leasingu, to ekologiczne rozwiązanie będzie w zasięgu wielu innych firm i rządów w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej . ”
O zarządzających funduszami klimatycznymi
CFM zarządza funduszami finansowania mieszanego, których celem jest zabezpieczenie zrównoważonej przyszłości poprzez inwestowanie w krajach rozwijających się. CFM ma długoterminową wizję strukturyzowania najnowocześniejszych instrumentów finansowania wokół obszarów tematycznych dotyczących łagodzenia zmiany klimatu i przystosowania się do niej, w tym energii odnawialnej, wody, urządzeń sanitarnych i oceanów, zrównoważonego użytkowania gruntów i zrównoważonych miast. Założona w 2015 roku CFM jest wspólnym przedsięwzięciem holenderskiego banku rozwoju FMO i Sanlam InfraWorks - części grupy Sanlam z Republiki Południowej Afryki.
O DFCD
Holenderski Fundusz na rzecz Klimatu i Rozwoju (DFCD) umożliwia sektorowi prywatnemu inwestycje w projekty mające na celu przystosowanie się do zmian klimatu i ich łagodzenie w krajach rozwijających się. Holenderskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych przeznaczyło 160 mln euro na zwiększenie odporności społeczeństwa i ekosystemów najbardziej narażonych na zmiany klimatyczne. DFCD jest zarządzany przez Climate Fund Managers (CFM), World Wide Fund for Nature Netherlands (WWF-NL) i SNV Netherlands Development Organisation, kierowany przez Holenderski Bank Rozwoju Przedsiębiorczości, FMO. DFCD stanowi ważny dodatkowy instrument dla wysiłków rządu holenderskiego na rzecz realizacji porozumienia paryskiego i celów zrównoważonego rozwoju (SDGs).
O grupie Damen Shipyards
Damen Shipyards Group działa od ponad dziewięćdziesięciu lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie, poprzez projektowanie, budowę i naprawę statków i usługi powiązane. Damen obsługuje 36 stoczni w 18 krajach i oferuje bezpośrednie zatrudnienie ponad 13 000 osób.
Wartości Damen to wspólnota, rzemiosło, przedsiębiorczość i zarządzanie. Firma chce być najbardziej zrównoważoną stocznią na świecie dzięki cyfryzacji i standaryzacji swoich produktów. Główną działalnością Damen jest projektowanie i seryjna budowa innowacyjnych statków poprzez integrację różnych komponentów i podsystemów w wysokiej jakości platformy. Działania te są wspierane przez światową sieć sprzedaży i serwisu. Damen zajmuje się również naprawą i przebudową istniejących statków oraz sprzedażą i produkcją komponentów dla przemysłu morskiego.
O Damen Financial Services
Damen Financial Services to dział w ramach Damen Shipyards Group, który wspiera klientów w finansowaniu nowych statków i innych rozwiązań morskich poprzez konstrukcje leasingu operacyjnego i finansowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów