PMK
Jednostka do bunkrowania paliwa LNG Kairos jest bliska ukończenia w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard. Statek jest szykowany dla armatora Bernhard Schulte.
Jednostka zostanie następnie wyczarterowana przez firmę Nauticor i Klaipedos Nafta, właściciela litewskiego terminalu LNG w Kłajpedzie. To efekt umowy podpisanej z armatorem we wrześniu 2016 roku.
Nauticor przyznał na swoich mediach społecznościowych, że konstrukcja statku o pojemności 7,5 tys. m3 „jest już w późnej fazie realizacji”.
- Obecnie jednostka przechodzi wszelkie potrzebne testy, przed pierwszym resjem – powiedział Nauticor.
Po zakończeniu statek będzie stacjonował w litewskim porcie w Kłajpedzie, skąd będzie zaopatrywał klientów morskich i małe terminale LNG wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.
Hyundai Mipo twierdzi, że będzie to pierwszy na świecie statek do tankowania LNG bez balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.
Według Nauticor, statek do tankowania LNG ma przybyć do Europy przed końcem tego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej