• <
escort_980x120_gif_2020

Euronav zamawia z Chin tankowce zasilane amoniakiem i metanolem

sg

24.10.2022 12:20
Strona główna Ekologia Morska, Rybołówstwo Euronav zamawia z Chin tankowce zasilane amoniakiem i metanolem

Partnerzy portalu

Euronav zamawia z Chin tankowce zasilane amoniakiem i metanolem - GospodarkaMorska.pl
Fot. Euronav

Euronav pracuje w sprawie wprowadzenia na rynek tankowców zasilanych amoniakiem. Belgijska firma shippnigowa zamówiła ostatnio dwa ekologiczne Suezmaxy, które w przyszłości będą zasilanie amoniakiem i metanolem. Tankowce wyprodukuje chińska stocznia Daehan Shipbuilding Co.

Statki, których nośność wyniesie po 157,310 DWT, będą jednostkami siostrzanymi wobec tankowców Cedar i Cypress, także zbudowane przez chińską stocznię – informuje serwis Offshore Energy.

Suezmax to statek transportowy o maksymalnych gabarytach, umożliwiających przepływ przez Kanał Sueski. Jednostka ta charakteryzuje się dużą długością (500m) przy jednoczesnym małym poziomie zanurzenia (21,3m).

Najnowsze nabytki Euronavu będą wyróżniać się technologią scrubera spalin i systemami uzdatniania wody balastowej. Poza tym będą w stanie przełączyć się na zasilanie LNG, a w przyszłości także amoniakiem i metanolem. Nad tymi ostatnimi pracują właśnie obie strony kontraktu.

Firma Euronav pracuje nad wprowadzeniem certyfikacji dla statków wyposażonych w technologię zasilania amoniakiem. W tym celu jest w kontakcie ze stocznią oraz stowarzyszeniami klasyfikacyjnymi, Lloyd's Register i DNV. Wprowadzenie takiego zapisu pozwoliłoby zredukować emisję CO2 do zera.

Oba tankowce nowej generacji mają być dostarczone w 2024 roku.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.