Euronav pracuje w sprawie wprowadzenia na rynek tankowców zasilanych amoniakiem. Belgijska firma shippnigowa zamówiła ostatnio dwa ekologiczne Suezmaxy, które w przyszłości będą zasilanie amoniakiem i metanolem. Tankowce wyprodukuje chińska stocznia Daehan Shipbuilding Co.
Statki, których nośność wyniesie po 157,310 DWT, będą jednostkami siostrzanymi wobec tankowców Cedar i Cypress, także zbudowane przez chińską stocznię – informuje serwis Offshore Energy.
Suezmax to statek transportowy o maksymalnych gabarytach, umożliwiających przepływ przez Kanał Sueski. Jednostka ta charakteryzuje się dużą długością (500m) przy jednoczesnym małym poziomie zanurzenia (21,3m).
Najnowsze nabytki Euronavu będą wyróżniać się technologią scrubera spalin i systemami uzdatniania wody balastowej. Poza tym będą w stanie przełączyć się na zasilanie LNG, a w przyszłości także amoniakiem i metanolem. Nad tymi ostatnimi pracują właśnie obie strony kontraktu.
Firma Euronav pracuje nad wprowadzeniem certyfikacji dla statków wyposażonych w technologię zasilania amoniakiem. W tym celu jest w kontakcie ze stocznią oraz stowarzyszeniami klasyfikacyjnymi, Lloyd's Register i DNV. Wprowadzenie takiego zapisu pozwoliłoby zredukować emisję CO2 do zera.
Oba tankowce nowej generacji mają być dostarczone w 2024 roku.
W rybach i owocach morza jest więcej PFAS niż by się wydawało
Młode foki na plażach. Co robić?
Szwedzki Greenpeace przeprowadził akcję przeciwko tankowaniu rosyjskiej floty cieni
MI: żeby pomóc armatorom rybołówstwa rekreacyjnego kluczowe będą zmiany ustawowe
Ruszyły zapisy na 24. Marsz Śledzia
Europarlament przyjął przepisy, które uderzą w polskie przetwórstwo rybne