Euronav pracuje w sprawie wprowadzenia na rynek tankowców zasilanych amoniakiem. Belgijska firma shippnigowa zamówiła ostatnio dwa ekologiczne Suezmaxy, które w przyszłości będą zasilanie amoniakiem i metanolem. Tankowce wyprodukuje chińska stocznia Daehan Shipbuilding Co.
Statki, których nośność wyniesie po 157,310 DWT, będą jednostkami siostrzanymi wobec tankowców Cedar i Cypress, także zbudowane przez chińską stocznię – informuje serwis Offshore Energy.
Suezmax to statek transportowy o maksymalnych gabarytach, umożliwiających przepływ przez Kanał Sueski. Jednostka ta charakteryzuje się dużą długością (500m) przy jednoczesnym małym poziomie zanurzenia (21,3m).
Najnowsze nabytki Euronavu będą wyróżniać się technologią scrubera spalin i systemami uzdatniania wody balastowej. Poza tym będą w stanie przełączyć się na zasilanie LNG, a w przyszłości także amoniakiem i metanolem. Nad tymi ostatnimi pracują właśnie obie strony kontraktu.
Firma Euronav pracuje nad wprowadzeniem certyfikacji dla statków wyposażonych w technologię zasilania amoniakiem. W tym celu jest w kontakcie ze stocznią oraz stowarzyszeniami klasyfikacyjnymi, Lloyd's Register i DNV. Wprowadzenie takiego zapisu pozwoliłoby zredukować emisję CO2 do zera.
Oba tankowce nowej generacji mają być dostarczone w 2024 roku.
Konferencja „Ukierunkowany połów danych” podsumowująca projekt FindFISH
Naukowcy z obserwatorium astronomicznego UJ będą szukać wody w kosmosie
Metan z gazociągów Nord Stream wpłynął negatywnie na populację dorszy
Japońska firma wystawiła automaty do sprzedaży mięsa wielorybów. Desperacka próba ratowania ginącego biznesu?
Fokarium rekrutuje wolontariuszy
Zielony wodór wspierany przez UE. Green Hydrogen Partnership z nowymi projektami