Partner Stocznia ze Szczecina przekazała kontrahentowi częściowo wyposażony kadłub jednostki do transportu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych.
Kadłub jednostki Southern Rock projektu R3 został przeholowany z nabrzeża Fant na terenie Fabryki Papieru Szczecin Skolwin, które jest jednym z dwóch nabrzeży zajmowanych przez Partner Stocznię, do Holandii. Końcowym odbiorcą jest tamtejsza stocznia Hartman Marine Shipbuilding (HMS), na której zamówienie podwykonawcy – Partner Stocznia oraz Neptune Shipyards – budują jednostkę.
Prace nad częściowo wyposażonym kadłubem Southern Rock rozpoczęły się w Szczecinie w październiku 2022 roku, 20 listopada zaś położono stępkę. Wodowanie nastąpiło 1 lutego. Kadłub został odholowany od nabrzeża szczecińskiej stoczni przez holownik En Avant 1 13 lutego, dziesięć dni później został dostarczony do Holandii. Docelowo statek przeznaczony jest na potrzeby Hartman Seatrade, firmy należącej do tej samej grupy co stocznia Hartman Marine Shipbuilding. Zanim jednak trafi do klienta, Southern Rock zostanie wyposażony w Niderlandach m.in. w główny silnik i inne urządzenia maszynowni, system uzdatniania wody balastowej, urządzenia elektroniczne i nawigacyjne, włazy i dźwig. Całość prac ma być ukończona w ciągu trzech miesięcy.
Southern Rock to statek ro-ro z otwartym pokładem towarowym. Statek mierzy 114,25 m długości i 14 m szerokości, charakteryzuje się ponadto nośnością 4540 ton i pojemnością 3636 ton. Jednostki tego typu wykorzystywane są do przewozu wszelkiego rodzaju sprzętu kołowego, w tym samochodów osobowych i ciężarowych, pojazdów wojskowych, maszyn budowlanych, żurawii i dźwigów. Statki te mogą także transportować ładunki ciężkie i wielkogabarytowe, jak elementy instalacji przemysłowych, jachty i łodzie, a także części dla energetyki wiatrowej. Southern Rock będzie po dostarczeniu do klienta największym statkiem w jego flocie.
Southern Rock to jednocześnie trzeci tego typu projekt wykonany przez Partner Stocznię ze Szczecina. Pierwszy statek – Celtic – został przekazany armatorowi Hartman Seatrade z końcem 2021 roku, kolejny – Adriatic – został odebrany przez Global Seatrade w 2022 roku. Wszystkie te zamówienia zostały zrealizowane na potrzeby firm z tej samej grupy Hartman Marine Group.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów