W piątek 24 lutego rano, na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył się załadunek sekcji statku rybackiego.
Sekcja śródokręcia statku rybackiego waży łącznie 184 tony. Została wykonana przez Baltic Operator. Na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku sekcję załadowano na prom Ostrów, po czym ładunek wyruszył w podróż do nieodległej stoczni Karstensen, która jest zamawiającym.
Co ciekawe, sekcja została przetransportowana już na nowe tereny stoczni Karstensen w Gdańsku. Karstensen wykupił bowiem w zeszłym roku część terenów przy ul. Jana z Kolna, gdzie docelowo do czerwca 2023 ma przenieść całą produkcję z zajmowanych dotychczas terenów w Gdyni.
Baltic Operator jest częścią holdingu Grupa Przemysłowa Baltic,
powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Spółka powstała w 2018 roku i
specjalizuje się w budowie konstrukcji stalowych dla branży
stoczniowej, energetyki wiatrowej, offshore (oil & gas) i
infrastruktury przeładunkowej, ściśle współpracując i korzystając z
doświadczenia Stoczni Gdańsk S.A. i Stoczni Gdańskiej Sp. z o.o. Baltic
Operator jest jednocześnie częścią holdingu
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Przez ostatnie lata stocznia budowała statki – głównie nowoczesne statki rybackie, zarówno w pełni wyposażone, jak również same kadłuby – w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore w Gdyni, przy Nabrzeżu Indyjskim. Statki wyprodukowane przez Karstensen Shipyard Poland cieszą się dobrymi opiniami i pracują na łowiskach na całym globie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym