W piątek 24 lutego rano, na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku odbył się załadunek sekcji statku rybackiego.
Sekcja śródokręcia statku rybackiego waży łącznie 184 tony. Została wykonana przez Baltic Operator. Na Nabrzeżu Kaszubskim w Gdańsku sekcję załadowano na prom Ostrów, po czym ładunek wyruszył w podróż do nieodległej stoczni Karstensen, która jest zamawiającym.
Co ciekawe, sekcja została przetransportowana już na nowe tereny stoczni Karstensen w Gdańsku. Karstensen wykupił bowiem w zeszłym roku część terenów przy ul. Jana z Kolna, gdzie docelowo do czerwca 2023 ma przenieść całą produkcję z zajmowanych dotychczas terenów w Gdyni.
Baltic Operator jest częścią holdingu Grupa Przemysłowa Baltic,
powołanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Spółka powstała w 2018 roku i
specjalizuje się w budowie konstrukcji stalowych dla branży
stoczniowej, energetyki wiatrowej, offshore (oil & gas) i
infrastruktury przeładunkowej, ściśle współpracując i korzystając z
doświadczenia Stoczni Gdańsk S.A. i Stoczni Gdańskiej Sp. z o.o. Baltic
Operator jest jednocześnie częścią holdingu
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Przez ostatnie lata stocznia budowała statki – głównie nowoczesne statki rybackie, zarówno w pełni wyposażone, jak również same kadłuby – w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore w Gdyni, przy Nabrzeżu Indyjskim. Statki wyprodukowane przez Karstensen Shipyard Poland cieszą się dobrymi opiniami i pracują na łowiskach na całym globie.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek