W niedzielę 22 stycznia stocznię Crist opuścił kolejny prom hybrydowy o numerze projektu P 317. Realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries projekt stworzyło biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering sp z.o.o. oraz LMG (Nordic Fastening Group).
Jednostka będzie operowała na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii. P 317 będzie zasilana przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Mierzy 70 metrów długości i będzie mogłał zmieścić do 52 aut osobowych lub kombinację naczep, pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów, a także do 200 osób. Statek jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Prom przeznaczony jest do obsługi tylko przez jedną osobę, jednak na tej trasie na pokładzie będzie pracować dwóch członków załogi.
Czytaj także: Crist. Kolejny hybrydowy prom dla FinFerries zwodowany [WIDEO, ZDJĘCIA]
Zwodowany 21 października 2022 prom to trzecia hybrydowa jednostka, jaką FinFerries zamówił w gdyńskiej stoczni Crist. Pierwszą z nich była słynna 96-metrowa Elektra, która nosi jednocześnie miano pierwszego hybrydowego promu w Unii Europejskiej i drugiego na świecie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli