W niedzielę 22 stycznia stocznię Crist opuścił kolejny prom hybrydowy o numerze projektu P 317. Realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries projekt stworzyło biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering sp z.o.o. oraz LMG (Nordic Fastening Group).
Jednostka będzie operowała na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii. P 317 będzie zasilana przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Mierzy 70 metrów długości i będzie mogłał zmieścić do 52 aut osobowych lub kombinację naczep, pojazdów ciężarowych, autokarów i samochodów, a także do 200 osób. Statek jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Prom przeznaczony jest do obsługi tylko przez jedną osobę, jednak na tej trasie na pokładzie będzie pracować dwóch członków załogi.
Czytaj także: Crist. Kolejny hybrydowy prom dla FinFerries zwodowany [WIDEO, ZDJĘCIA]
Zwodowany 21 października 2022 prom to trzecia hybrydowa jednostka, jaką FinFerries zamówił w gdyńskiej stoczni Crist. Pierwszą z nich była słynna 96-metrowa Elektra, która nosi jednocześnie miano pierwszego hybrydowego promu w Unii Europejskiej i drugiego na świecie.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.