• <
KONGSBERG_2023

Finnlines chwali się rosnącą liczbą pasażerów i wprowadza nowe statki

gm

19.01.2023 11:50
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Finnlines chwali się rosnącą liczbą pasażerów i wprowadza nowe statki

Partnerzy portalu

Finnlines chwali się rosnącą liczbą pasażerów i wprowadza nowe statki - GospodarkaMorska.pl
Statek Finnsirius klasy Superstar po wodowaniu, fot. Finnlines

Po dwóch pandemicznych latach, w 2022 roku liczba pasażerów indywidualnych na statkach Finnlines wzrosła – podały linie.

W 2022 roku z usług Finnlines skorzystało 648 tys. pasażerów indywidualnych, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

– Wzrost liczby pasażerów indywidualnych był bardzo pozytywny. Liczba pasażerów jest zbliżona do lat sprzed pandemii – mówi Marco Palmu, szef Finnlines Passenger Services.
Linie zakładają, że 2023 rok będzie jeszcze lepszy pod tym względem. Firma jednocześnie stawia na zrównoważony transport pasażerski i towarowy. W planie jest m.in. wprowadzenie nowych statków typu Superstar, które mają zadebiutować na targach Matka Nordic Travel Fair w Helsinkach w najbliższy weekend. Docelowo będą one obsługiwać połączenia między Finlandią i Szwecją.

W nadchodzącym lecie Finnlines zaoferuje 99 rejsów na trasie Helsinki – Travemünde z obu portów, a na wszystkich tych rejsach znajdzie się program dla rodzin z dziećmi. Finnlines zorganizuje również go także na trasie Naantali-Kapellskär, która będzie miała 97 wypłynięć z obu portów.

Finnlines skupia się na zapewnieniu atrakcji rodzinom z dziećmi, ale również na efektywności energetycznej swoich usług. Według badań, które na zlecenie przewoźnika przygotował Norstat, aż ok. 60 procent pasażerów statków twierdzi, że ważnym lub dość ważnym kryterium jest dla nich zrównoważone pod względem ekologicznym podróżowanie.

Finnlines podaje, że przy budowie nowych statków klasy Superstar kwestie ekologiczne traktowane były priorytetowo. W pomieszczeniach pasażerskich wprowadzono automatyczną regulację oświetlenia i wentylacji, co pozwoliło na zużycie energii. Z kolei materiały drukowane, jak menu, programy podróży czy cenniki, zastąpiono cyfrowymi ekranami i aplikacjami mobilnymi. Podróżnik także preferuje lokalnych dostawców produktów używanych w restauracjach, by zmniejszyć odległości transportu. Na statkach dostępne będą także napoje produkowane przez małe firmy.

– Będziemy kupować wysokiej jakości składniki i starać się ograniczać marnowanie żywności. Naszym celem jest zapewnienie szerokiej oferty gastronomicznej i zaoferowanie wielu alternatyw dla mięsa – mówi Marco Palmu.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.