Przed ratyfikacją konwencji o wodzie balastowej, IMO prosi branżę morską o pomoc w testowaniu zatwierdzonych systemów.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) prosi wszystkich, którzy są związani z nową konwencją o wodzie balastowej w kwestiach badania, zatwierdzenia, instalacji i testowania zaaprobowanych systemów o wzięcie udziału w ankiecie online.
Ankietę można znaleźć tutaj: http://www.imo.org/MediaCentre/PressBriefings/Pages/08-bwm-study.aspx#.VREr_PmG_kX
Według IMO, badanie ma na celu dokładny przegląd standardów technicznych i procedur homologacji w wytycznych, które będą obowiązywały w konwencji odnośnie wód balastowych. Na ostatnim posiedzeniu Komitetu Ochrony Środowiska IMO (MEPC), kwestia wody balastowej była ujęta w głównym porządku obrad, ponieważ jest to niezwykle ważny temat dla wielu członków branży morskiej, którzy od lat wyczekują finalnego ratyfikowania konwencji.
Podczas spotkania postanowiono o przeprowadzeniu badania, aby rozwiać wątpliwości, czy dotychczas przeprowadzone testowanie jeszcze niezatwierdzonych systemów było wystarczające. Przedstawiciele branży mają czas do pierwszego czerwca tego roku, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
W lutym Światowa Rada Żeglugi zdefiniowała przepisy dotyczące wody balastowej. Według armatorów istnieje wiele niejasności związanych z inwestowaniem w systemy, jeżeli nie wiadomo dokładnie, jakie przepisy wejdą w życie i czy aprobaty IMO są wystarczające.
Konwencja wejdzie w życie po upływie 12 miesięcy, jeżeli ratyfikuje ją 30 krajów, których flota stanowi co najmniej 35 procent w skali globalnej. W tym momencie 44 państwa ratyfikowały konwencję, ale nie posiadają wystarczającej siły w branży, ponieważ flota tych państw stanowi tylko 32,86%.
Według Drewry (organizacja specjalizująca się w badaniach i doradztwie dla sektora morskiego), rynek systemów oczyszczania wody balastowej jest ogromny. Łącznie 62 000 statków będzie zobowiązanych do instalacji technologii oczyszczania wody balastowej. Koszt pojedynczej instalacji szacuje się na 1-2 miliony USD. Oznacza to, że rynek systemów oczyszczania wód balastowych osiągnie łączną wartość 60 miliardów USD i więcej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych