W sobotę odbyło się wodowanie drugiego na świecie kontenerowca zasilanego LNG. Do ceremonii doszło w sobotę w stoczni NASSCO w San Diego. Jednostka dostała nazwę The Perla del Caribe (Perła Karaibów) i będzie pływać dla armatora TOTE.
The Perla del Caribe to kontenerowiec klasy Marlin Class. To największe suche statki towarowe pływające dzięki energii uzyskanej z gazu ziemnego. Zostały wyposażone w system utylizacji wód balastowych, co czyni je najbardziej ekologicznymi statkami na świecie. Dzięki spalaniu skroplonego gazu ziemnego, zamiast tradycyjnego oleju, okręty staną się bardziej efektywne, będą też powodowały mniejsze zanieczyszczenie. Statek wyposażony jest w silniki MAN, będzie mógł poruszać się z prędkością do 22 węzłów.
Kontenerowiec został ochrzczony przez Emmę Engle, akcjonariuszkę firmy Saltchuk i należącą do trzeciego pokolenia członkinię rodziny Saltchuk, która jest właścicielem firmy TOTE.
Przypomnijmy, że zgodnie z konwencją BWT, do roku 2017 roku wszystkie statki muszą być wyposażone w systemy oczyszczania wód balastowych, uznane przez IMO. Zainstalowanie systemu, w zależności od tonażu jednostki, może kosztować armatora od 400 tys. do 2 mln dolarów. Światowy rynek, gdy chodzi o wartość dostaw i koszty montowania systemów, ocenia się na 30 mld dolarów.
Systemy oczyszczające wody balastowe opierają się na różnych zasadach i sposobach działania. Są to: dezynfekcja preparatami chemicznymi, ulegającymi biodegradacji, ozonowanie, usuwanie tlenu, filtrowanie, napromieniowanie UV (promienie ultrafioletowe, uszkadzające genetycznie mikroorganizmy i zapobiegające ich reprodukcji), generowanie ultradźwięków (drgań o wysokiej częstotliwości, powodujących destrukcję mikrobów), ogrzewanie wód balastowych do temperatury 45 stopni C i pompowanie wód wysokim ciśnieniem i gwałtowne ich rozprężanie. Niektóre systemy stanowią kombinację różnych sposobów neutralizacji wód balastowych, jak napromieniowanie UV i ozonowanie czy filtrowanie i sterylizacja.
Wymiary The Perla del Caribe
Długość: 233 m
Szerokość: 32,2 m
Głębokość: 18,3 m
Zanurzenie: 10,5 m
Silnik: MAN 8L70ME-C8.2-GI
Prędkość: do 22 węzłów
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek