PMK
IMO potwierdziło, iż konwencja o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami wchodzi w życie z dniem 8 września 2017 r.
52 państwa członkowskie, które przystąpiły do podpisania Traktatu, osiągnęły łącznie 35,1441% tonażu światowej floty, tym samym podpisanie dokumentu i określenie jego wejście w życie stały się faktem. Konwencja przewiduje wejście w życie przepisów w 12 miesięcy po jej ratyfikacji przez państwo, którego tonaż dopełnił lub przekroczył 35% tonażu światowego.
Czy Polska gospodarka morska jest przygotowana do wdrożenia nowych regulacji?
Według wielu opracowań naukowych przemysł żeglugowy odpowiada rocznie za transfer ponad dziesięciu miliardów ton wód balastowych. Wraz z wejściem w życie konwencji, którą specjaliści branży morskiej postrzegają za konwencję istotną dla zachowania istniejących ekosystemów morskich, zmniejszy się ilość szkodliwych morskich zwierząt wodnych i roślin, wirusów, bakterii, itp. wprowadzanych do środowiska lokalnego.
Konwencja nakłada na wszystkie statki obowiązek zastosowania planów zarządzania wodą balastową. Wdrożenie postanowień konwencji skutkuje potrzebą podjęcia działań również przez stocznie, porty, urzędy morskie, przemysł pracujący na rzecz okrętownictwa.
Zadaniem seminarium jest stworzenie platformy do bezpośredniej wymiany informacji na temat Konwencji, przedstawienia wyzwań i możliwości stawianych stoczni i armatorom, oczekiwań i wymagań ze strony administracji urzędów morskich i towarzystw klasyfikacyjnych, pomysłów i rozwiązań odpowiednich dla polskich warunków.
Polski Rejestr Statków S.A. zaprasza do udziału w organizowanych we współpracy z Krajową Izbą Gospodarki Morskiej i jej Zachodniopomorskim Oddziałem Regionalnym seminariach: Wody balastowe –edycja pomorska w Gdańsku, honorowy patronat Urzędu Morskiego w Gdyni, i Wody balastowe - edycja zachodniopomorska w Szczecinie, honorowy patronat Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Szczegóły dotyczące seminarium w Gdańsku i w Szczecinie są dostępne na stronie www.prs.pl i w ogłoszeniach gospodarki morskiej/portalu morskiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych