• <
PZT_980x120_gif_2020

DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach

Strona główna Porty, logistyka DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach
DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach - GospodarkaMorska.pl

Firma DFDS jest już w posiadaniu kolejnej nowej jednostki. Armator odebrał właśnie ze stoczni Jinling kolejny z serii supernowoczesnych promów ro-ro.

Pozyskany właśnie statek jest już trzecim zbudowanym w chińskich zakładach promem. Firma zakontraktowała tam w sumie sześć jednostek ro-ro. Dwa pierwsze (Ephesus Seaways oraz Troy Seaways) trafiły do DFDS odpowiednio w lutym oraz maju br. Oba eksploatowane są na Morzu Śródziemnym w ramach siatki połączeń z/do Turcji. Przypomnijmy, że armator cały czas wzmacnia tam swoją działalność operacyjną, inwestując m.in. w nowe promy, po tym, jak w ubiegłym roku przejął popularną w regionie firmę U.N. Ro-Ro., specjalizującą się w obsłudze połączeń pomiędzy Turcją a Unią Europejską.

Trzeci zbudowany przez zakłady Jinling Shipyard i dostarczony właśnie statek powstawał w bardzo szybkim tempie. Jego budowa trwała oficjalnie poniżej jednego roku (rozpoczęła się w listopadzie 2018 r.). Już niedługo do DFDS powinien trafić czwarty z promów. Jego budowa wystartowała w marcu tego roku.

Jednostki powstające w Chinach dla duńskiego armatora to prawdziwe olbrzymy. Każda z nich ma 237 metrów długości i 33 metry szerokości. Każda posiada też gigantyczną linię ładunkową o długości 6700 metrów. Takie wymiary pozwalają tym nowoczesnym statkom zabrać jednorazowo na pokład aż 450 naczep. Statki poruszają się z prędkością sięgającą 21 węzłów (38 km na godzinę).

Ich ponadprzeciętna ładowność pomaga w ograniczeniu wpływu działalności armatora na środowisko, dzięki zmniejszeniu poziomu emisji w przeliczeniu na transportowaną jednostkę. Wszystkie budowane w Chinach promy spełniają też wymogi wynikające z dyrektywy IMO EEDI (Energy Efficiency Design Index). Normy te dotyczą ograniczenia poziomu emisji przez statki, a także zmniejszenie zapotrzebowania na energię. Jak tłumaczy armator, w przypadku każdej z nowych jednostek zapotrzebowanie na energię oraz poziom emisji szkodliwych substancji zostanie zredukowany ponad 25 procent w przeliczeniu na każdą transportowaną naczepę. Statki są wyposażane też oczywiście w scrubbery oraz system oczyszczania wody balastowej.

Firma DFDS w ostatnich latach intensywnie inwestuje w swoją flotę. Poza promami powstającymi w stoczni Jinling, armator czeka także na dwa nowe promy typu ro-pax, które wykorzystywane będą do obsługi połączeń na Morzu Bałtyckim (ich dostawa przewidziana jest na 2021 r.). Oprócz tego przewoźnik wyczarteruje od Stena Line nowy prom serii E-flexer, który przeznaczony będzie do obsługi połączeń na kanale La Manche. On także ma zostać dostarczony w 2021 r.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,38 $ baryłka  0,70% 19:55
 Cyna 16960,00 $ tona 0,00% 3 lip
 Cynk 2020,00 $ tona -0,74% 3 lip
 Aluminium 1581,00 $ tona -1,25% 3 lip
 Pallad 1952,80 $ uncja  0,35% 19:54
 Platyna 864,50 $ uncja  3,00% 19:55
 Srebro 18,68 $ uncja  0,48% 19:54
 Złoto 1809,65 $ uncja  0,87% 19:55

Dziękujemy za wysłane grafiki.