• <
PZT_1100x200_gif_2020

DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach
DFDS odebrał kolejnego giganta ro-ro. To trzeci z serii olbrzymów powstających dla armatora w Chinach - GospodarkaMorska.pl

Firma DFDS jest już w posiadaniu kolejnej nowej jednostki. Armator odebrał właśnie ze stoczni Jinling kolejny z serii supernowoczesnych promów ro-ro.

Pozyskany właśnie statek jest już trzecim zbudowanym w chińskich zakładach promem. Firma zakontraktowała tam w sumie sześć jednostek ro-ro. Dwa pierwsze (Ephesus Seaways oraz Troy Seaways) trafiły do DFDS odpowiednio w lutym oraz maju br. Oba eksploatowane są na Morzu Śródziemnym w ramach siatki połączeń z/do Turcji. Przypomnijmy, że armator cały czas wzmacnia tam swoją działalność operacyjną, inwestując m.in. w nowe promy, po tym, jak w ubiegłym roku przejął popularną w regionie firmę U.N. Ro-Ro., specjalizującą się w obsłudze połączeń pomiędzy Turcją a Unią Europejską.

Trzeci zbudowany przez zakłady Jinling Shipyard i dostarczony właśnie statek powstawał w bardzo szybkim tempie. Jego budowa trwała oficjalnie poniżej jednego roku (rozpoczęła się w listopadzie 2018 r.). Już niedługo do DFDS powinien trafić czwarty z promów. Jego budowa wystartowała w marcu tego roku.

Jednostki powstające w Chinach dla duńskiego armatora to prawdziwe olbrzymy. Każda z nich ma 237 metrów długości i 33 metry szerokości. Każda posiada też gigantyczną linię ładunkową o długości 6700 metrów. Takie wymiary pozwalają tym nowoczesnym statkom zabrać jednorazowo na pokład aż 450 naczep. Statki poruszają się z prędkością sięgającą 21 węzłów (38 km na godzinę).

Ich ponadprzeciętna ładowność pomaga w ograniczeniu wpływu działalności armatora na środowisko, dzięki zmniejszeniu poziomu emisji w przeliczeniu na transportowaną jednostkę. Wszystkie budowane w Chinach promy spełniają też wymogi wynikające z dyrektywy IMO EEDI (Energy Efficiency Design Index). Normy te dotyczą ograniczenia poziomu emisji przez statki, a także zmniejszenie zapotrzebowania na energię. Jak tłumaczy armator, w przypadku każdej z nowych jednostek zapotrzebowanie na energię oraz poziom emisji szkodliwych substancji zostanie zredukowany ponad 25 procent w przeliczeniu na każdą transportowaną naczepę. Statki są wyposażane też oczywiście w scrubbery oraz system oczyszczania wody balastowej.

Firma DFDS w ostatnich latach intensywnie inwestuje w swoją flotę. Poza promami powstającymi w stoczni Jinling, armator czeka także na dwa nowe promy typu ro-pax, które wykorzystywane będą do obsługi połączeń na Morzu Bałtyckim (ich dostawa przewidziana jest na 2021 r.). Oprócz tego przewoźnik wyczarteruje od Stena Line nowy prom serii E-flexer, który przeznaczony będzie do obsługi połączeń na kanale La Manche. On także ma zostać dostarczony w 2021 r.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28400,00 $ tona 1,65% 20 kwi
 Cynk 2825,00 $ tona -0,60% 20 kwi
 Aluminium 2324,00 $ tona -0,30% 20 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.