Giganci Doliny Krzemowej będą wnioskować u premiera Malezji, by kraj ten zezwolił zagranicznym statkom na prace serwisowe podmorskich kabli na jej wodach.
W zeszłym tygodniu Facebook, Google, Microsoft i Amazon wystosowali list do nowego premiera Malezji, Ismaila Sabri Yaakoba, by poprosić go o przyjrzenie się prowadzonej przez Malezję polityki kabotażowej – poinformował rzecznik Google. Firmy domagają się przywrócenia pozwolenia na naprawdę kabli podwodnych przez statki pod obcymi banderami, które zostało wycofane w zeszłym roku przez poprzedni rząd.
Technologicznych gigantów na spotkaniu z premierem ma reprezentować ma Malaysia Internet Exchange (MyIX).
– Gdzie jest szkoda w umożliwieniu gigantom technologicznym dalszego wykorzystywania zagranicznych statków do prac naprawczych, jednocześnie umożliwiając transfer wiedzy, aby lokalny p rzemysł mógł się rozwijać? – komentował w korespondencji z agencją Reuters prezes MyIX, Chiew Kok Hin. Hin dodał, że w Malezji dostępna była tylko jedna firma, która mogła przeprowadzać rzeczone naprawy, a na dodatek nie miała niezbędnych możliwości technicznych.
Malezyjski rząd przyznał zagranicznym statkom pozwolenie na naprawę podmorskich kabli znajdujących się na krajowych wodach w 2019 roku, po czym w 2020 roku je wycofał. Już w zeszłym roku reprezentanci firm technologicznych korespondowali z Muhyiddinem Yassinem, ówczesnym premierem, lobbując za przywróceniem zezwolenia, jednak bezskutecznie.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego