Przedstawiciele szwedzkiego koncernu odwiedzili teren stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. W trakcie wizyty spotkali się z kadrą zarządzającą oraz pracownikami, zapoznając się też z codzienną działalnością polskiej firmy.
Delegacji przewodniczył prezes zarządu i dyrektor generalny tej spółki Micael Johansson, a wśród gości była także kadra zarządzająca Saab Kockums AB, którą reprezentował obecny dyrektor generalny Lars Tossman, jak również jego następca Mats Wicksell, który stanowisko to obejmie 1 marca tego roku. Obecny był również prezes Saab Technologies Poland Jyrki Kujansuu. Gdańską stocznię reprezentowali prezes zarządu Marcin Ryngwelski oraz członkowie zarządu Dariusz Jaguszewski i Jacek Flasiński.
Remontowa Shipbuilding S.A rozpoczęła współpracę z Saab AB w listopadzie ubiegłego roku, podpisując umowę na realizację programu pk. Delfin, w ramach którego polska Marynarka Wojenna otrzyma dwa okręty rozpoznania radioelektronicznego typu SIGINT (signal intelligence). Zastąpią one obecnie służące w morskim rodzaju sił zbrojnych okręty rozpoznania radioelektronicznego proj. 863 (kod NATO: Modified Moma) ORP Hydrograf i ORP Nawigator. Wchodzą w skład Grupy Okrętów Rozpoznawczych 3. Flotylli Okrętów i na co dzień stacjonują w Porcie Wojennym Gdynia. Umowa szwedzkiego potentata zbrojeniowego z Agencją Uzbrojenia Skarbu Państwa na zaprojektowanie, budowę i wsparcie rozwojowe programu została podpisana 25 listopada 2022 roku. Podwykonawcą, u którego powstaną platformy okrętów z jej systemami będzie stocznia
Remontowa Shipbuilding S.A. Saab dostarczy systemy misji oraz dokona ich uruchomienia i zdania razem z polskim partnerem tego przedsięwzięcia.
Podczas wizyty zostały omówione najistotniejsze kwestie związane z
realizacją tego przedsięwzięcia oraz możliwości rozwoju współpracy.
Spotkanie było okazją do zaprezentowania infrastruktury polskiej
stoczni, jej potencjału produkcyjnego, a także przedstawienia zespołu
zadaniowego, bezpośrednio zaangażowanego w realizację kontraktu, na
czele którego stoi kierownik projektu Krzysztof Radzikowski. Duże
zainteresowanie u szwedzkiej delegacji wzbudziła prezentacja jednostek
pływających, przekazanych przez nas ostatnio odbiorcom oraz aktualnie
budowanych okrętów, jak również szerokich możliwości naszego udziału w
budowie statków cywilnych różnego typu. Polska stocznia ma duże doświadczenie w budowie jednostek przeznaczonych dla polskiej Marynarki Wojennej, gdyż to w niej zostały zbudowane trzy niszczyciele min proj. 258 oraz sześć holowników proj. B860. Wszystkie one obecnie służą pod biało-czerwoną banderą.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów