Mobilizacja wojskowa zabrała z zakładów pracy w całej Rosji wielu wyszkolonych pracowników. Rosyjskie stocznie również zmagają się z brakiem kadr. Uzupełnień poszukuje m.in. w Bangladeszu.
Jak donoszą poinformowane źródła, rosyjskie stocznie chcą pozyskać pracowników w krajach azjatyckich, m.in. w Bangladeszu. Poszukiwani są ludzie z doświadczeniem, wyspecjalizowani m.in. w budowie rusztowań, monteży kadłubów i urządzeń pokładowych, rurarze, spawacze, a także tłumacze. Najbardziej pożądani są pracownicy, którzy wcześniej mieli styczność z pracą w stoczniach, szczególnie tych wyższej klasy, jak w Singapurze czy Korei Południowej.
Choć komentatorzy spodziewają się, że akcja poszukiwania pracowników w biedniejszych krajach Azji, takich jak Bangladesz, może okazać się przynajmniej częściowym sukcesem, to nowi pracownicy muszą się liczyć z trudnymi warunkami. Przeprowadzka do Rosji łączyć się będzie z pracą w odmiennych niż dotychczas warunkach pogodowych. Ponadto, wszystkie kwestie mieszkaniowe i organizacja podróży są po stronie zatrudniającego, co wiąże się z ryzykiem, że stocznie nie wywiążą się z obietnic złożonych nowym pracownikom. Nie powala także oferta wynagrodzenia, która oscyluje w okolicy 700 dolarów miesięcznie. Komentatorzy wskazują, że akcja jest skonstruowana w taki sposób, że może dawać stoczniom możliwość pozyskania pracowników na niemalże niewolniczych warunkach.
Ewentualni chętni będą musieli rozważyć jeszcze jedną możliwość – bycia zmobilizowanym i wysłanym na front. Wschodnie media wskazują, że na wojnę już została wysłana spora grupa zmobilizowanych pracowników, którzy przyjechali do Rosji z republik środkowej Azji w celu podjęcia pracy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów