Argentyński kontrahent Merco Vial S.A. zamówił pogłębiarkę Damen CSD650, która powiększy jego obecną flotę specjalistycznych jednostek. Dostawa obejmuje również dostarczenie odpowiedniej stacji wspomagającej, co znacznie zwiększa elastyczność konfiguracji.
CSD650 to pogłębiarka ssąca budowana na zamówienie, możliwa do dostosowania w zależności od potrzeb klienta. Moc silnika wynosi 700 kW i maksymalnej zdolności pogłębiania do 18 metrów. Długość jednostki wynosi 61 metrów, co przekłada się na imponującą szerokość wahadłową 63 metrów i zapewnia wydajną pracę dzięki zminimalizowaniu czasu potrzebnego na zmianę położenia jednostki. Jest też wyposażona w pompownię z wyposażeniem oddzielonym od maszynowni. Pokładowa pompa pogłębiająca ma wydajność mieszanki 7000 m3/h.
Na potrzeby Merco Vial S.A. dodano szereg opcji, takich jak wysięgniki, żuraw pokładowy, maszt nawigacyjny oraz system pomiaru produkcji. Decydujące czynniki, które zadecydowały o wyborze CSD650 to jego solidność, demontowalna konstrukcja umożliwiająca praktyczną relokację oraz wydajność pogłębiarki z wysoką wydajnością pompy jak i maszynowni kutra.
- Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani przez wiodącego kontrahenta z Argentyny, na ich nowego dostawcę sprzętu pogłębiającego i związanych z nim usług, a także że udało nam się zrealizować dostawę na czas tak krótko po złożeniu zamówienia. W Ameryce Południowej zachodzą istotne zmiany w infrastrukturze wszystkich dużych portów i przystani. Wraz z rozwojem nowych portów i terminali oraz pogłębianiem istniejących, jednostka tego typu wraz z wyposażeniem będzie z pewnością szeroko eksploatowana - stwierdził kierownik sprzedaży Damen Ezequiel Najmias.
Pogłębiarce nadano imię Felicitas i jest już przygotowana do transportu w stoczni Damen Dredging Equipment w Holandii. Zostanie ona wkrótce wysłany do Argentyny wraz z dużym zestawem części zamiennych. Zdaniem firmy dostarczenie największej pogłębiarki z standardowej serii CSD do Argentyny dowodzi dużego zainteresowania tamtejszych operatorów ofertą grupy Damen. Oczekuje również sprawdzenie jednostki w praktyce na miejscu jej przeznaczenia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów