• <
nauta_2024

Pomyślne testy zintegrowanego systemu nawigacji dla brytyjskiego krewniaka "Miecznika", fregaty typu 31

26.01.2024 21:42 Źródło: Anschütz
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Pomyślne testy zintegrowanego systemu nawigacji dla brytyjskiego krewniaka "Miecznika", fregaty typu 31

Partnerzy portalu

Fot. Babcock

Jako część zespołu T31 Missions Systems kierowanego przez firmę Thales, Anschütz dostarczy w tym roku pierwsze, zintegrowane stanowisko dowodzenia wraz z systemem nawigacji (Warship Integrated Navigation and Bridge System, WINBS) dla okrętów budowanych przez Babcock, fregat typu 31, opartych na platformie Arrowhead 140. Urządzenie pomyślnie przeszło test akceptacji fabrycznej (Factory Acceptance Test FAT).

Test FAT przeprowadziła firma Anschuetz UK Ltd., która jest odpowiedzialna za integrację, testowanie i uruchomienie WINBS typu 31. Odbyło się to w ich nowych obiektach integracyjnych i testowych w Portsdown Technology Park pod koniec 2023 roku.

– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć brytyjskiej Royal Navy niezwykle niezawodny i zaawansowany zintegrowany system mostowy. Ponieważ wyposażamy obecnie wszystkie główne nowe projekty Royal Navy. Naszym celem jest zapewnienie klientom wysokiej wydajności w zakresie wsparcia przez cały okres eksploatacji, serwisu i modernizacji floty  – powiedział Glen Cheadle, dyrektor zarządzający w Anschuetz UK.

Zaprojektowany dla fregat typu 31 system WINBS zawiera najnowszą technologię zintegrowanego systemu nawigacji i mostka dla okrętów wojennych. Obejmuje najnowocześniejsze rozwiązania systemowe zintegrowanej nawigacji, taktycznych systemów nawigacji i misji, radarów morskich, automatycznych, w tym też ręcznych systemów sterowania, systemów łączności oraz pełen zestaw czujników nawigacyjnych i taktycznych. Wykorzystując synergię w logistyce i operacjach, wyposażenie to rozszerza podstawowy projekt systemu z okrętów typu 26 i zapewnia zaawansowane możliwości nawigacyjne i taktyczne.

Anschuetz UK zapewnia wsparcie logistyczne i techniczne klientom z branży morskiej w Wielkiej Brytanii. Firma zainwestowała w bardzo nowoczesny i dobrze wyposażony obiekt, aby w przyszłości zapewnić lokalne wsparcie dla Royal Navy. Zatrudnia zespół, który tworzą profesjonaliści posiadający wiedzę z zakresu elektroniki morskiej oraz wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami z Wielkiej Brytanii.

W stoczni należącej do koncernu Babcock w Rosyth powstanie pięć fregat typu 31, przy czym brytyjska firma współpracują z PGZ S.A. i PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w związku z trwającą w Polsce budową wielozadaniowych fregat programu "Miecznik". 16 sierpnia ub.r. odbyło się cięcie blach pod pierwszy z trzech okrętów tej serii, przyszły ORP Wicher. Z kolei 31 sierpnia odbędzie się położenie stępki, czyli kolejny etap budowy. Aktualnie trwają zaawansowane prace nad pierwszą fregatą typu 31, przyszłym HMS Venturer, który powstaje od września 2021 roku. W ubiegłym roku odbyło się położenie stępki powstającego od 24 stycznia ub.r. przyszłego HMS Active, a niedługo rozpocznie się też budowa trzeciej jednostki, przyszłego HMS Bulldog.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.