Przedstawiciele gdyńskiej stoczni z jej prezesem zarządu Pawłem Lulewiczem na czele mogła zapoznać się z przebiegiem prac nad najnowocześniejszymi fregatami, które w niedalekiej przyszłości wejdą w skład sił morskich Wielkiej Brytanii. Powstają one w oparciu o projekt platformy Arrowhead 140, podobnie jak polskie, wielozadaniowe fregaty programu "Miecznik".
Wizyta jest tym istotniejsza, że na 31 stycznia tego roku zaplanowano kolejny ważny etap budowy okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej. Wtedy odbędzie się położenie stępki pod ORP Wicher, pierwszego z trzech zaplanowanych okrętów. Cięcie blach pod jego budowę odbyło się 16 sierpnia ubr.
W brytyjskiej stoczni delegacja z PGZ Stocznia Wojenna zapoznała się z etapami budowy kolejnych fregat typu 31 (określany jako typ Inspiration), przyszłych HMS Venturer i HMS Active. W przypadku pierwszej z tych jednostek powstają już elementy nadbudówki i niedługo będzie można się spodziewać wodowania kadłuba, natomiast w przypadku drugiej we wrześniu odbyło się położenie stępki, czego świadkami byli również przedstawiciele polskiej stoczni.
Oprócz zapoznania się z pracami stoczniowców i wymiany doświadczeń przedstawiciele PGZ Stocznia Wojenna i Babcock omówili dalszą współpracę, jako że brytyjska firma jest istotnym partnerem zagranicznym programu "Miecznik". Oba zakłady wprowadził również międzynarodowy program stażowy, w ramach którego młodzi stoczniowcy uczestniczą w wymianie pracowniczej i zdobywają kluczowe doświadczenie w branży stoczniowej, dając im możliwość dalszego uczenia się i zdobywania umiejętności niezbędnych do sprostania nowym wyzwaniom.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów